A nemrég érkezett Vulkan API kapcsán a leggyakrabb kérdés a Rainbow Six játékosok körében: mégis miért jó ez nekem? Korábban már beszámoltunk az első eredményekről, melyek szerint több FPS-ünk lesz is simábban folyik majd a játék, ha a Vulkant használjuk. Ez a szám nem csak a csúcs PC-kre igaz, gyengébb gépekkel is jobb, mint a DirectX 11.
A Vulkan bevezetésével együtt azonban bekerült a játékba a dynamic render scaling is!
Ez a beállítás kizárólag akkor jelenik meg, ha Vulkannal indítjuk a játékot. Ezzel az csúszkával azt az értéket állíthatjuk be, amekkora FPS-t stabilan szeretnénk látni a játékon belül. A Vulkan API pedig ezt az FPS értéket figyelembe véve rendereli le a játékot, és stabilan ehhez közeli FPS értékkel teszi folyékonnyá a játékmenetet.
Az Options menüben a Graphics menüpont alatt találjátok, Adaptive Render Scaling Target FPS néven.
A beállításra már több tesztet is végeztek, RTX 2060 és Ryzen 5 2600 mellett például egészen elképesztő javulást hozott. 90-100 FPS-ről egészen 135-144 FPS-re ment fel az érték DirectX 11 után.
Ha tehát 144 Hz-es monitorral játszol, mindenképp érdemes beállítani 1450 környékére a kívánt FPS értéket Vulkanon belül. Ekkor tudjátok ugyanis a legjobban kihasználni a gépetekben és a monitorban rejlő lehetőségeket. Egy próbát mindenkinek megér, hátha összejön a ti konfigotokkal is a több FPS.
Bódi Dániel 2024.04.05. - A Red Dead Redemption 2 nem csak 2018, hanem az előző…
Bódi Dániel 2024.04.05. - Manapság már kevésbé, de az ezredforduló tájékán (előtte is, utána is)…
Bódi Dániel 2024.04.05. - Audrey Hepburn, Al Pacino, Brendan Fraser, Eddie Murphy, Dwayne Johnson, Leonardo…
Gábor János 2024.04.05. - Az Apple abban reménykedik, hogy „a következő nagy dobása” egy otthoni…
2024.04.05. – A Call of Duty március 21-én egy újabb címmel bővült. A Warzone Mobile…
Gábor János 2024.04.05. - Ezek a Netflix sorozatok a lebilincselő narratívájukkal és egyedi bájukkal olyanok,…