A frissen érkező újdonságot Adaptive Render Scaling Target FPS néven találjátok, a Vulkan API ezzel képes simább játékmenetet biztosítani.

A nemrég érkezett Vulkan API kapcsán a leggyakrabb kérdés a Rainbow Six játékosok körében: mégis miért jó ez nekem? Korábban már beszámoltunk az első eredményekről, melyek szerint több FPS-ünk lesz is simábban folyik majd a játék, ha a Vulkant használjuk. Ez a szám nem csak a csúcs PC-kre igaz, gyengébb gépekkel is jobb, mint a DirectX 11.

A Vulkan bevezetésével együtt azonban bekerült a játékba a dynamic render scaling is!

 

Ez a beállítás kizárólag akkor jelenik meg, ha Vulkannal indítjuk a játékot. Ezzel az csúszkával azt az értéket állíthatjuk be, amekkora FPS-t stabilan szeretnénk látni a játékon belül. A Vulkan API pedig ezt az FPS értéket figyelembe véve rendereli le a játékot, és stabilan ehhez közeli FPS értékkel teszi folyékonnyá a játékmenetet.

Az Options menüben a Graphics menüpont alatt találjátok, Adaptive Render Scaling Target FPS néven.

A beállításra már több tesztet is végeztek, RTX 2060 és Ryzen 5 2600 mellett például egészen elképesztő javulást hozott. 90-100 FPS-ről egészen 135-144 FPS-re ment fel az érték DirectX 11 után.

Ha tehát 144 Hz-es monitorral játszol, mindenképp érdemes beállítani 1450 környékére a kívánt FPS értéket Vulkanon belül. Ekkor tudjátok ugyanis a legjobban kihasználni a gépetekben és a monitorban rejlő lehetőségeket. Egy próbát mindenkinek megér, hátha összejön a ti konfigotokkal is a több FPS.

×