Gaming

Már megint csúszik néhány játék megjelenése, miért örüljünk ennek?

Hol vannak már azok az idők, amikor ha bejelentettek egy játékmegjelenést, akkor az olyan volt, mintha kőbe vésték volna. Manapság már szemünk se rebben, ha egy játékot alfa állapotában is komoly összegekért árulnak, vagy, ha az izgalomtól remegő lélekkel várt nagy címek megjelenését hónapokkal vagy akár évekkel későbbre halasztják.

Az olyan szinte beláthatatlanul sokféle folyamatot magában foglaló feladatsort, mint amilyen a játékfejlesztés is, tökéletesen nem lehet prognosztizálni. Bármikor előbukkanhat egy nem várt technikai akadály, vagy akár egy konkurens, sokkal jobb megoldásokat tartalmazó játék, ami az addigi munka azonnali újragondolását követeli meg.

Éppen ezért nem is biztos, hogy rosszul járunk, amikor egy-egy várva várt játékon továbbdolgoznak a fejlesztők, hiszen valószínűleg sokkal jobb terméket kapunk majd a későbbiekben. Senkinek sem jó, ha a túlhajszolt fejlesztés végén olyan könnyen felejthető darabokat kapunk, mint amilyen a Fallout 76 vagy az Anthem, melyek meggyőződésem szerint, több időráfordítással egészen jók lehettek volna.

kép forrása: https://images.hdqwalls.com/
kép forrása: https://images.hdqwalls.com/
kép forrása: https://wall.alphacoders.com/

Ugyanakkor egészen bizonyos nem lett volna a legnagyobb akció kalandjáték címre érdemes sem a The Witcher 3 sem a Breath of the Wild ha mindenáron az első megjelenési dátumhoz ragaszkodtak volna velük kapcsolatban.

Szerencsére a játékipar prominens személyiségei is hasonlóképpen gondolkodnak. Shigeru Miyamoto például így nyilatkozott a The Guardian-nak adott egyk interjújában: „Az elhalasztott játék végül is jó lesz, a siettetett játék örökre rossz marad.” Ami azt illeti ez az állítás a Nintendo-ra igaznak bizonyult az évek alatt.

Ha egy játék megjelenési időpontja irreális, akkor a fejlesztőkre hatalmas nyomás nehezedik. Jó példa erre a bugos és félig befejezett játék hatását keltő Anthem fejlesztőcsapata. Az ott dolgozók a megjelenés után orvosai javaslatra stresszoldó kezelésekre jártak, hetekre, hónapokra távol maradva a munkától. Egy korábbi BioWare fejlesztő elmondása alapján sokszor megtörtént, hogy kerestek egy szobát, ahova beülve, az ajtó bezárva, csak sírtak. „Az emberek állandóan idegesek és szomorúak voltak… a depresszió és a szorongás járványszerűen terjedt a Bioware-n belül.”- mesélte az illető.

Szóval, ha legközelebb egy játékmegjelenést elhalasztanak (még akkor is, ha a valószínűleg korszakalkotó Cyberpunk 2077-ról is van szó) gondoljunk mindig a fejlesztők szellemi épségére is, no meg persze arra, hogy így több az esélye, hogy egy maradandó alkotás landol majd a polcokon.

LEETeszteltük

Korábbi cikkek

Több milliárd, a Chrome inkognitó módjában gyűjtött adatot töröl a Google

Bódi Dániel 2024.04.03. - Nem egy párhuzamos dimenzióban, hanem a mi valóságunkban "nyertek meg" egy…

24 perc telt el azóta...

Ezekkel a játékmódokkal startol a Warzone Season 3: itt a Rebirth Ranked

2024.04.03. – Április harmadikán hivatalosan is elstartolt a Warzone és a Modern Warfare III harmadik,…

2 óra telt el azóta...

Sosem volt még ilyen olcsó hazánkban az RTX 4070 Super, de nem árt sietni

2024.04.03. – Az Nvidia 2024 januárjában jelentette be a "Super" kártyáit. A 4070 Super és…

2 óra telt el azóta...

Tovább nehezítik a Counter-Strike 2 skin cseréket, rengeteget kell várni

2024.04.03. – A Valve 2013 augusztusában élesítette a CS:GO Arms Deal nevet viselő frissítését. Talán akkor még…

2 óra telt el azóta...

Előbb érkezhet a PCIe 7.0, mint gondoltuk: ezért szólhat igazán nagyot

2024.04.03. – Manapság, ha a PCIe csatlakozó kerül szóba, akkor leginkább két szabvánnyal találkozhatnak a…

3 óra telt el azóta...

Több mint 20 Warzone fegyvert érintenek a Season 3 nerfek, buffok

2024.04.03. – A Warzone játékosok közel két hónapja élvezhették már a Modern Warfare III és…

3 óra telt el azóta...