Mi a közös a Final Fantasy VII Remake, Iron Man VR, Dying Light 2, és Cyberpunk 2077 játékokban? Hát az, hogy nem jelennek meg a tervezett időpontban.

Hol vannak már azok az idők, amikor ha bejelentettek egy játékmegjelenést, akkor az olyan volt, mintha kőbe vésték volna. Manapság már szemünk se rebben, ha egy játékot alfa állapotában is komoly összegekért árulnak, vagy, ha az izgalomtól remegő lélekkel várt nagy címek megjelenését hónapokkal vagy akár évekkel későbbre halasztják.

Az olyan szinte beláthatatlanul sokféle folyamatot magában foglaló feladatsort, mint amilyen a játékfejlesztés is, tökéletesen nem lehet prognosztizálni. Bármikor előbukkanhat egy nem várt technikai akadály, vagy akár egy konkurens, sokkal jobb megoldásokat tartalmazó játék, ami az addigi munka azonnali újragondolását követeli meg.

Éppen ezért nem is biztos, hogy rosszul járunk, amikor egy-egy várva várt játékon továbbdolgoznak a fejlesztők, hiszen valószínűleg sokkal jobb terméket kapunk majd a későbbiekben. Senkinek sem jó, ha a túlhajszolt fejlesztés végén olyan könnyen felejthető darabokat kapunk, mint amilyen a Fallout 76 vagy az Anthem, melyek meggyőződésem szerint, több időráfordítással egészen jók lehettek volna.

Ugyanakkor egészen bizonyos nem lett volna a legnagyobb akció kalandjáték címre érdemes sem a The Witcher 3 sem a Breath of the Wild ha mindenáron az első megjelenési dátumhoz ragaszkodtak volna velük kapcsolatban.

Szerencsére a játékipar prominens személyiségei is hasonlóképpen gondolkodnak. Shigeru Miyamoto például így nyilatkozott a The Guardian-nak adott egyk interjújában: „Az elhalasztott játék végül is jó lesz, a siettetett játék örökre rossz marad.” Ami azt illeti ez az állítás a Nintendo-ra igaznak bizonyult az évek alatt.

Ha egy játék megjelenési időpontja irreális, akkor a fejlesztőkre hatalmas nyomás nehezedik. Jó példa erre a bugos és félig befejezett játék hatását keltő Anthem fejlesztőcsapata. Az ott dolgozók a megjelenés után orvosai javaslatra stresszoldó kezelésekre jártak, hetekre, hónapokra távol maradva a munkától. Egy korábbi BioWare fejlesztő elmondása alapján sokszor megtörtént, hogy kerestek egy szobát, ahova beülve, az ajtó bezárva, csak sírtak. „Az emberek állandóan idegesek és szomorúak voltak… a depresszió és a szorongás járványszerűen terjedt a Bioware-n belül.”- mesélte az illető.

Szóval, ha legközelebb egy játékmegjelenést elhalasztanak (még akkor is, ha a valószínűleg korszakalkotó Cyberpunk 2077-ról is van szó) gondoljunk mindig a fejlesztők szellemi épségére is, no meg persze arra, hogy így több az esélye, hogy egy maradandó alkotás landol majd a polcokon.

×