A Riot Games League of Legends új játékmódja, a Teamfight Tactics a legújabb szenzáció a videojátékok világában. A TFT egy autobattler, mint a Dota2 AutoChess címe volt, lényege pedig, hogy hősöket választunk, kompozíciókat állítunk össze és ezeket a táblánkra állítjuk, amik majd folyamatosan küzdenek ellenfeleik ellen. A játékos ezen felül aranyérmékkel is gazdálkodik és különböző eszközöket állíthat össze, ami a játéknak még több mélységet ad.
A játék a League of Legends sikerére alapoz, hiszen a már ismert karaktereket állíthatjuk csatasorba, ráadásul új klienst sem kell letöltenünk az eléréséhez. A környezet így otthonos és praktikus: a megszokott ismerőseinkkel válthatunk a normál játékmódokról a TFT-re. Az új játékstílus stratégiai fókusza miatt sok felhasználót csábított át a Hearthstone és Magic: The Gathering Arena címekből is.
A Twitch.tv legnézettebb streamerei szintén ezekből a kategóriákból jöttek át most a TFT-hez. Például Disguised Toast, Hafu, DogDog nehezen maradtak fent a Fortnite Battle Royale dominálta szcénában, így most nagy lelkesedéssel ugrottak neki az új lehetőségnek.
Kérdés azonban, hogy meddig marad a TFT a legnézettebb játék?
Sok játék megjelenése után átveszi a Twitch.tv nézettségi listájának vezetését, de ezek gyakran rövid idejű trónbitorlások csupán. Így történt idén az Apex Legends-el is, ami megjelenésének első pár hetén 20 millió regisztrált játékosnál tartott, azonban a megfékezhetetlen csalóáradat miatt, a játék hamar kiesett a top 5-ből is.
A Teamfight Tactics-ra is könnyen ez a sors várhat, hiszen a játékmód újdonsága sok játékost elcsábít, de a zsanra megismerése után sokan visszavándorolnak majd a moba világába. Továbbá a játékfejlesztő-cégek gyorsan reagáltak erre a sikerre és rengeteg új autobattler cím van készülőben, vagy már kiadás közeli állapotban. Többen ezek közül a mobil platformot célozzák meg elsőként. Itt persze előnye a League of Legends-nek a már évek óta meglévő és megbízhatóan stagnáló játékosszáma.
Szerintem a játék jellegéből adódóan túl repetitív és stratégiai stílusával ellentétesen túlságosan szerencsealapú. A játékot, habár a Riot Games ígérete szerint optimalizálja, még és az rng-nek kevesebb helyet ad, a szerencse faktort mindenképpen benntartják a címben.
A nagy meccsszámra elosztva persze ez nem fontos, mivel kijön majd, hogy ki jó és ki rossz játékos, de a játékélményt ez erősen befolyásolja. A játékosok azonban nem biztos, hogy kivárják a nagy meccsszámot, egy rossz játék után megunják egy nagy vereség után letörlik a csalódást okozó címet. Rengeteg játék van, ahol hagyatkozhatnak saját képességeikre és nem érzik majd úgy, hogy kiszúrnak velük saját hibájukon kívül. Ez szerintem egy nagy elhajtó erő lesz a jövőben.
A jelenlegi első frissítés sem akad sok okot az örömre, a Riot Games konkrétan egyensúlyozásként, minden egyes hőst megváltoztatott, ami persze nem vezethet egyensúlyi állapothoz. Elég lett volna megfogni egy két jól menő kompozíciót vagy hőst, főleg Draven-t és hagyni az alapjátékot annak, ami. Így mindenki kezdheti elölről a játék megismerését.
Ha kijön Pokémonos verzió, én biztos váltok.
Bódi Dániel 2024.02.01. - Nincs új a nap alatt: tovább döglődik a fizikai játékterjesztés. Tudtuk…
2024.02.01. - Az Apple január utolsó napjaiban adta ki az iOS 17.4 bétáját. Az iOS…
Az elmúlt években másodvirágzásnak indultak a horrorfilmek, köztük is élen a slasherekkel és a pszichológiai…
2024.02.01. - Ahogy arra számítani lehetett, a Call of Duty fejlesztői február első napján leleplezték…
2024.02.01. - Nem is olyan rég kerültek ismét reflektorfénybe a Counter-Strike 2 gránátok. Január utolsó…
2024.02.01. – Az AMD 2022 márciusában jelentette be az első, X3D végű processzorát. Ez még…