A Teamfight Tactics autobattler még mindig béta verzióban játszható, nézettségben pedig uralja a Twitch.tv-t. Vajon meddig marad ez így?

A Riot Games League of Legends új játékmódja, a Teamfight Tactics a legújabb szenzáció a videojátékok világában. A TFT egy autobattler, mint a Dota2 AutoChess címe volt, lényege pedig, hogy hősöket választunk, kompozíciókat állítunk össze és ezeket a táblánkra állítjuk, amik majd folyamatosan küzdenek ellenfeleik ellen. A játékos ezen felül aranyérmékkel is gazdálkodik és különböző eszközöket állíthat össze, ami a játéknak még több mélységet ad.

 

A játék a League of Legends sikerére alapoz, hiszen a már ismert karaktereket állíthatjuk csatasorba, ráadásul új klienst sem kell letöltenünk az eléréséhez. A környezet így otthonos és praktikus: a megszokott ismerőseinkkel válthatunk a normál játékmódokról a TFT-re. Az új játékstílus stratégiai fókusza miatt sok felhasználót csábított át a Hearthstone és Magic: The Gathering Arena címekből is.

A Twitch.tv legnézettebb streamerei szintén ezekből a kategóriákból jöttek át most a TFT-hez. Például Disguised Toast, Hafu, DogDog nehezen maradtak fent a Fortnite Battle Royale dominálta szcénában, így most nagy lelkesedéssel ugrottak neki az új lehetőségnek.

Kérdés azonban, hogy meddig marad a TFT a legnézettebb játék?

Sok játék megjelenése után átveszi a Twitch.tv nézettségi listájának vezetését, de ezek gyakran rövid idejű trónbitorlások csupán. Így történt idén az Apex Legends-el is, ami megjelenésének első pár hetén 20 millió regisztrált játékosnál tartott, azonban a megfékezhetetlen csalóáradat miatt, a játék hamar kiesett a top 5-ből is.

kép forrása: twitchtracker.com

A Teamfight Tactics-ra is könnyen ez a sors várhat, hiszen a játékmód újdonsága sok játékost elcsábít, de a zsanra megismerése után sokan visszavándorolnak majd a moba világába. Továbbá a játékfejlesztő-cégek gyorsan reagáltak erre a sikerre és rengeteg új autobattler cím van készülőben, vagy már kiadás közeli állapotban. Többen ezek közül a mobil platformot célozzák meg elsőként. Itt persze előnye a League of Legends-nek a már évek óta meglévő és megbízhatóan stagnáló játékosszáma.

Szerintem a játék jellegéből adódóan túl repetitív és stratégiai stílusával ellentétesen túlságosan szerencsealapú. A játékot, habár a Riot Games ígérete szerint optimalizálja, még és az rng-nek kevesebb helyet ad, a szerencse faktort mindenképpen benntartják a címben.

kép forrása: pcgamesn.com

A nagy meccsszámra elosztva persze ez nem fontos, mivel kijön majd, hogy ki jó és ki rossz játékos, de a játékélményt ez erősen befolyásolja. A játékosok azonban nem biztos, hogy kivárják a nagy meccsszámot, egy rossz játék után megunják egy nagy vereség után letörlik a csalódást okozó címet. Rengeteg játék van, ahol hagyatkozhatnak saját képességeikre és nem érzik majd úgy, hogy kiszúrnak velük saját hibájukon kívül. Ez szerintem egy nagy elhajtó erő lesz a jövőben.

A jelenlegi első frissítés sem akad sok okot az örömre, a Riot Games konkrétan egyensúlyozásként, minden egyes hőst megváltoztatott, ami persze nem vezethet egyensúlyi állapothoz. Elég lett volna megfogni egy két jól menő kompozíciót vagy hőst, főleg Draven-t és hagyni az alapjátékot annak, ami. Így mindenki kezdheti elölről a játék megismerését.

Ha kijön Pokémonos verzió, én biztos váltok.

×