Bizony számos olyan eset adóhat a PUBG-ben, amikor valamit nem értünk, nem tudjuk, hogy hallhattunk meg, vagy épp annyira epic volt a kör, hogy szeretnénk visszanézni legjobb lövéseinket, akár az ellenfél szemszögéből. Természetesen erre a PUBG lehetőséget biztosít, ami nem csak tisztázni tud néhány dolgot, de ennél jóval több haszna is van.
Ha valaki rátalál a PUBG replay rendszerére, előzetes ismeret hiányában leginkább bosszantó, zavaros az egész. Elég nehéz kitalálni melyik gomb mire való, vagy épp mivel lehet előhozni azt, amit látni szeretnénk. Pedig nagyon fontos a legjobb helyzetben látni, milyen hihetetlen ugratást csináltunk a legutóbbi körben. Összeállítottunk egy listát arról, hogy működik a replay rendszer, illetve arról is, hogy hogyan tudtok köröket menteni további felhasználásra.
Ahhoz, hogy a PUBG korábbi mentett köreit meg tudjuk nézni, kattints a menüben a „Replays” fülre. A play-re kattintás után a játéknak időre lesz szüksége elindítani a lejátszást, így ne lepődj meg, ha nem indul el azonnal. Fontos tudnivaló, hogy a rendszer mindig csak az utóbbi 20 meccset menti el. Ne felejtsd el azt sem, hogy a rendszer a saját karaktered környezetében történő 1 kilométeres sugarú kört rögzíti. Ami azon kívül történik, nem látszódik. A lejátszásnak pedig ott van vége, ahol meghaltál.
Művelet | Billentyű |
Idővonal be-kikapcsolása | J |
A lejátszás szüneteltetése | P |
Gyors előretekerés | Nyíl felfele |
Visszatekerés | Nyíl lefelé |
Visszaváltás a saját karakterre | B |
Kameramozgatás | W A S D |
A kamerakép magasságának állítása | E Q |
A kamerakép sebességének állítása | SHIFT + CTRL |
Játékosok listája | TAB |
Megfigyelő kamera (FPP-ben látod a kiválasztott karaktert) | V vagy bal egérgomb |
Követőkamera (TPP-ben látod a kiválasztott karaktert) | C vagy jobb egérgomb |
Szabad kameramozgatás | F vagy SPACE |
Összecsapás lista | L |
Map | M |
A játékosok nevének mutatása | H |
X-ray mód | X |
A HUD mutatása/levétele | CTRL + U |
Fix kamerahelyek mentése | CTRL + Num 1-9 |
A beállított fix kamerákra ugrás | 1-9 |
A látómező állítása (csak a HUD letiltása után működik) | Egérgörgő fel/le |
A 24. frissítéssel megérkezett a Replay Editor is a visszajátszásba, amivel olyan nézeteket adhatunk a visszajátszásnak, amit korábban nem. Állítható a kamera szöge, speciális effektusokat tartalmaz, valamit exportálja a klipeket az egyszerűbb megosztáshoz. A Replay Editor menüt a visszajátszás közben a jobb alsó sarokban lévő EDIT gombra kattintva érheted el. (J-vel hozható be a timeline.)
Keyframes (keret) – Beállíthatod, hogy hol kezdődjön egy jelenet és hol legyen vége. A timeline-on (idővonal) határoz meg pontokat, illetve azt, hogy a kamera pontosan hogyan közlekedjen a jelenetben. Itt beállíthatsz több pontot is markerekkel. A pontok közötti kamerabeállításokhoz az alábbi opciók tartoznak még.
Skip – Beállíthatsz olyan részeket, amiket szeretnél kihagyni a lejátszásból.
Kamera – (szabad / lejátszás / követés)
FOV (5 ~ 170) – Beállítható a kamera látótere.
Target player – Kiválaszthatsz egy embert, akit a kamera követni fog. Ha nincs beállított játékos, a kamera úgy mozog, ahogyan a keretek között előre be van állítva.
Kameramozgatás (lineáris / ívelt)
Kamera irány (Blend / Fix / Orient to Path)
Visszajátszási sebessége (0.25X ~ 2X)
Effektek
A DoF megnyomásával állíthatunk mélységélességet. Egyes tárgyak élesek, míg mások homályosak lesznek.
Színhatások : Bleach/Warm/Winter/Fall/Bleak/Horror/Sunset/Moonlight – Különböző színhatásokat eredményez.
Vignette: Sötétített területeket hozhatsz létre.
Mentés
Felbontás (Játék alapértelmezett / HD / FHD / 4K)
FPS (18 / 24 / 30 / 60 / 120 / 150)
Minőség (Low / Middle / High)
Videó hossza
Fájl neve és helye
A Replay Editor segítségével könnyen készíthetsz hihetetlenül izgalmas filmeket az akcióidból, és még külön videóvágó szoftver sem kell hozzá.
Ha szeretnéd megőrizni legjobb pillanatainkat az utókor számára, vagy saját magad külön megvágni, azt több módon is megteheted. Miután a mentett körök listájában kijelölted a menteni kívánt fájlt, kattints a LOCK gombra. Ekkor egy kis lakat fog megjelenni mellette. Így már biztos nem törlődik a rendszerből, és bármikor visszanézhető lesz. Ha még ennél is tovább szeretnél menni, lehetőséged van a gépeden elmenteni akár az összes eddig játszott körödet.
Windows 10-en a fájlkezelőt megnyitva, a gyors elérés panelbe írd be a %localappdata% parancsot és nyomj entert. Az APPDATA/LOCAL/TslGame/Saved/Demos mappában megtalálod ezeket a visszajátszásokat. Innen akár át tudod másolni a gépeden bárhová, és nyugodtan át is nevezheted.
A meccsek visszanézésének több előnye is van. Az egyik, hogy megtudod egy-egy vitatott helyzetről, hogy mi is történt pontosan. Így kiderülhet olyan részlet, amit az adott szituációban nem vettél észre. Ezen felül a játékosoknak, csapatoknak abban tud segíteni, hogy kielemezzenek helyzeteket annak érdekében, hogy javítsanak, átgondoljanak egy-egy lényeges taktikai elemet. Ahogy a fociban is fontos a visszajátszás elemzése, úgy a játékokban is. Sokat lehet tanulni minden egyes megmozdulásból, amit így külső nézetben tudsz végignézni.
Ha fokozni szeretnéd: a replay legjobb, legjobban beállított részeiből videókat is tudsz készíteni. Montázsokat, amikkel csatornádon a legszebb, legviccesebb pillanataidat tudod megosztani a világgal.
Bódi Dániel 2024.02.01. - Nincs új a nap alatt: tovább döglődik a fizikai játékterjesztés. Tudtuk…
2024.02.01. - Az Apple január utolsó napjaiban adta ki az iOS 17.4 bétáját. Az iOS…
Az elmúlt években másodvirágzásnak indultak a horrorfilmek, köztük is élen a slasherekkel és a pszichológiai…
2024.02.01. - Ahogy arra számítani lehetett, a Call of Duty fejlesztői február első napján leleplezték…
2024.02.01. - Nem is olyan rég kerültek ismét reflektorfénybe a Counter-Strike 2 gránátok. Január utolsó…
2024.02.01. – Az AMD 2022 márciusában jelentette be az első, X3D végű processzorát. Ez még…