Kategóriák
StratégiaiTársasjátékok

Scythe társasjáték

27 990 Ft

Az utóbbi évek slágerjátékának alapötlete az első világháború alternatív történelmét lenyűgöző képekkel megfestő, lengyel Jakub Rozalski képeiből az amerikai sztárkiadónak, a Stonemaier Gamesnek. A siker töretlen, a mai napig az egyik legnépszerűbb társasjátékról van szó, mely nemzetközi megjelenése után öt évvel is 10-15. hely körül mozog a Board Game Geeken stratégiai és abszolút listáján is.

Készleten

Leírás

Az első véget ért, de Európában korántsem nyugodtak meg a kedélyek. A háború üszkös romjai még sötétbe borítják a havat. “A Gyár” néven ismert kapitalista városállam, mely a háborút páncélozott mechekkal táplálta, a konfliktus végeztével bezárt, ami környező országok figyelmét is felkeltette.

A Scythe, vagyis Kasza egy epikus engine-, vagyis motorépítő játék, mellyel az 1920-as évek alternatív történelmében találjuk magunkat – a feléledő mezőgazdaság és a lezáruló háború, a megtört szívek és a rozsdás fogaskerekek, az innováció és a bátorság korában. A játékosok öt kelet-európai, ún. frakciót képviselik, amik ebben a zavaros korban. Területeket kell meghódítani, humánerőt toborozni, nyersanyagokat termelni, falusiakat magunk mellé állítani, épületeket emelni – és kemény csatákban legyőzni a többieket.

A játékosok más és más erőforrásokkal és képességekkel kezdenek, máshonnan indulnak, és a céljaik is rejtettek. A Scythe így nagy részben a játékosok kezébe adja az irányítást. Az véletlenszerűen kiosztott célkártyákon kívül az egyetlen szerencsefaktort a találkozáskártyák jelentik, amiket a játékosok az újonnan felfedezett területek polgáraival való interakciókor húznak. Ám ezek a találkozáskártyák is többféle lehetőséget kínálnak, amivel szintén csökkenthető a szerencsefaktor.

A játék egyszerűsített akcióválasztási mechanizmust használ, melyben nincsenek körök, se fázisok, amitől gyors játékmenetet eredményez. A gyors játékmenete sok a konfliktus és csata is belefér, amiket szintén nem a véletlen irányít. A játékosok ráadásul fejleszthetik az akcióikat is, amivel hatékonyabbá válnak. Mindezek a megoldások azt az érzetet keltik, hogy folyamatosan lendületben vagyunk és fejlődünk a játék során.

További információk

Típus

alapjáték

Szerző

Jamey Stegmaier

Grafika

Jakub Rozalski

Nemzetközi kiadó

Stonemaier Games

Nemzetközi kiadás

2016

Magyar kiadó

Delta Vision

Magyar kiadás

2020

Kategória

harci, stratégiai

Tematika

alternatív történelem

Játékosok száma

1-5 fő, legjobb 4-en

Játékidő

másfél-két óra

Korhatár

14 év

Mechanikák

akciódraftolás, csata kártyákkal, csata-kötelezettségvállalás, erőforrás-győzelmipontok, hatszögrács/hexák, játékvégi bónuszok, király-a-dombon, mozgáspont, narratívaválasztás, rácsmozgás, technológia-track, váltakozó képességek

Board Game Geek-nehézség 5-ös skálán

3,42

Nyelv

Magyar

Leírás

Az első véget ért, de Európában korántsem nyugodtak meg a kedélyek. A háború üszkös romjai még sötétbe borítják a havat. “A Gyár” néven ismert kapitalista városállam, mely a háborút páncélozott mechekkal táplálta, a konfliktus végeztével bezárt, ami környező országok figyelmét is felkeltette.

A Scythe, vagyis Kasza egy epikus engine-, vagyis motorépítő játék, mellyel az 1920-as évek alternatív történelmében találjuk magunkat – a feléledő mezőgazdaság és a lezáruló háború, a megtört szívek és a rozsdás fogaskerekek, az innováció és a bátorság korában. A játékosok öt kelet-európai, ún. frakciót képviselik, amik ebben a zavaros korban. Területeket kell meghódítani, humánerőt toborozni, nyersanyagokat termelni, falusiakat magunk mellé állítani, épületeket emelni – és kemény csatákban legyőzni a többieket.

A játékosok más és más erőforrásokkal és képességekkel kezdenek, máshonnan indulnak, és a céljaik is rejtettek. A Scythe így nagy részben a játékosok kezébe adja az irányítást. Az véletlenszerűen kiosztott célkártyákon kívül az egyetlen szerencsefaktort a találkozáskártyák jelentik, amiket a játékosok az újonnan felfedezett területek polgáraival való interakciókor húznak. Ám ezek a találkozáskártyák is többféle lehetőséget kínálnak, amivel szintén csökkenthető a szerencsefaktor.

A játék egyszerűsített akcióválasztási mechanizmust használ, melyben nincsenek körök, se fázisok, amitől gyors játékmenetet eredményez. A gyors játékmenete sok a konfliktus és csata is belefér, amiket szintén nem a véletlen irányít. A játékosok ráadásul fejleszthetik az akcióikat is, amivel hatékonyabbá válnak. Mindezek a megoldások azt az érzetet keltik, hogy folyamatosan lendületben vagyunk és fejlődünk a játék során.

További információk

Típus

alapjáték

Szerző

Jamey Stegmaier

Grafika

Jakub Rozalski

Nemzetközi kiadó

Stonemaier Games

Nemzetközi kiadás

2016

Magyar kiadó

Delta Vision

Magyar kiadás

2020

Kategória

harci, stratégiai

Tematika

alternatív történelem

Játékosok száma

1-5 fő, legjobb 4-en

Játékidő

másfél-két óra

Korhatár

14 év

Mechanikák

akciódraftolás, csata kártyákkal, csata-kötelezettségvállalás, erőforrás-győzelmipontok, hatszögrács/hexák, játékvégi bónuszok, király-a-dombon, mozgáspont, narratívaválasztás, rácsmozgás, technológia-track, váltakozó képességek

Board Game Geek-nehézség 5-ös skálán

3,42

Nyelv

Magyar

Érdekelhet még

×
blank