Leírás
Az első véget ért, de Európában korántsem nyugodtak meg a kedélyek. A háború üszkös romjai még sötétbe borítják a havat. “A Gyár” néven ismert kapitalista városállam, mely a háborút páncélozott mechekkal táplálta, a konfliktus végeztével bezárt, ami környező országok figyelmét is felkeltette.
A Scythe, vagyis Kasza egy epikus engine-, vagyis motorépítő játék, mellyel az 1920-as évek alternatív történelmében találjuk magunkat – a feléledő mezőgazdaság és a lezáruló háború, a megtört szívek és a rozsdás fogaskerekek, az innováció és a bátorság korában. A játékosok öt kelet-európai, ún. frakciót képviselik, amik ebben a zavaros korban. Területeket kell meghódítani, humánerőt toborozni, nyersanyagokat termelni, falusiakat magunk mellé állítani, épületeket emelni – és kemény csatákban legyőzni a többieket.
A játékosok más és más erőforrásokkal és képességekkel kezdenek, máshonnan indulnak, és a céljaik is rejtettek. A Scythe így nagy részben a játékosok kezébe adja az irányítást. Az véletlenszerűen kiosztott célkártyákon kívül az egyetlen szerencsefaktort a találkozáskártyák jelentik, amiket a játékosok az újonnan felfedezett területek polgáraival való interakciókor húznak. Ám ezek a találkozáskártyák is többféle lehetőséget kínálnak, amivel szintén csökkenthető a szerencsefaktor.
A játék egyszerűsített akcióválasztási mechanizmust használ, melyben nincsenek körök, se fázisok, amitől gyors játékmenetet eredményez. A gyors játékmenete sok a konfliktus és csata is belefér, amiket szintén nem a véletlen irányít. A játékosok ráadásul fejleszthetik az akcióikat is, amivel hatékonyabbá válnak. Mindezek a megoldások azt az érzetet keltik, hogy folyamatosan lendületben vagyunk és fejlődünk a játék során.