Nagyon úgy tűnik, hogy a Diablo IV képében újabb királyt avathat az ARPG műfaja.

Álljon itt egy figyelmeztetés a magyar játékosok számára: tarts szünetet, igyál sok vizet, egyél rendesen – és ne csak junk foodot, ne felejts el néha lefürdeni, és alkalomadtán mozgasd át az elgémberedett testrészeidet – lehetőleg a szabadban.

Erre a figyelmeztetésre azért volt szükség, mert már csak néhány napra vagyunk az elmúlt évtized egyik legvártabb videojátékának, a Diablo IV megjelenésétől. Ha pedig a közelmúltban igen komoly botrányokat átvészelt Blizzard valóban olyan munkát végzett, mint amit az elmúlt órákban publikált első tesztek sugallnak, akkor bizony van rá esély, hogy megismétlődik a történelem.

Emlékezzünk csak, hogy mi is történt a Diablo 3 2012-es megjelenésekor: játékosok a gépeik elé begubózva függtek rá az ARPG-k királyára, sőt, volt olyan tajvani játékos is, aki egy internetkávézóban játszott annyit, hogy állítólag holtan esett össze. Szóval csak okosan!

Diablo negyedik eljövetele ugyanis az OpenCritic statisztikái alapján nagyon masszív 9 ponton áll a 10-ből, méghozzá közel 100 értékelés után.

 

A kritikusok 99%-a szerint a Blizzard ismét egy klasszikust szállított: az egyetlen ímmel-ámmal negatívként felfogható értékelést a spanyol LevelUp magazin írója, Luis Sánchez adta, aki szerint a Diablo Immortal games-as-a-service modellje nagyon kiérezhető a Diablo IV-en, a legkevésbé sem merész újítások pedig mind ennek lettek alárendelve. A Luis azt is megjegyzi, hogy ez a Diablo már sokkal inkább egy MMO, mint egy egyjátékos móka, ami valószínűleg sokaknak nem fog tetszeni, de úgy érzi, jól illeszkedik a lootolásra épülő ARPG-hez.

Nos, valószínűleg a Gollam-játék fejlesztői, na meg a Redfallal keményen felsülő Arkane is nagyon tudott volna örülni, ha ilyen lett volna a legrosszabb kritika, amit kapnak, de hát nem minden lehet egy Diablo, na.

„A Diablo IV magával ragadó harcával, magával ragadó atmoszférájával és lebilincselő történetével a Blizzard egyik legkedveltebb franchise-ának lángját éleszti újra. Bár a jelenlegi élő szolgáltatási tartalomterv némileg hátráltatja a benne rejlő lehetőségeket, a Diablo IV kielégíti a sorozat veteránjainak és minden új játékosnak az éhségét, aki minőségi akció-RPG-t keres.” – írta az Attack of the Fanboy szerzője, Thomas Cunliffe, aki 4 csillagot osztott ki az ötből a játéknak. 

A Destroctoid kritikusa, Timothy Monbleau külön kiemelte a Diablo IV veszélyeit: a játék szerinte annyira jó, hogy közben teljesen elveszíti az ember az időérzékét, és hosszú-hosszú órákon keresztül csak megy és megy, hogy teljesítse még azt a küldetést, hogy megszerezze mér azt a tárgyat, hogy még erősebbé tegye a karakterét. De ő is kiemeli, hogy hiába érződik a Diablo IV minden egyes porcikáján a Blizzard hihetetlenül kivételes profizmusa, a live service modell és a mikrotranzakciók erőltetése sokat tud rontani az élményen. Ezért nem tudott ő sem tökéletes pontszámot rányomni a 8-as helyett.

„A végeredményt látva érthető, miért tartott a Blizzardnak több mint hat évig, hogy ezt a játékot elkészítse. A Diablo 4 a sorozat természetes evolúciója az új, nyitott világú dizájnnal és játékmenettel, a továbbfejlesztett közösségi és többjátékos élménnyel, valamint az élő szolgáltatással, amely azt ígéri, hogy a játékosok még évekig visszatérhetnek a Sanctuary világába. Ezek az erős alapok és az egész élmény nagyságrendje, valamint az öt egyedi osztály és a karakterépítés látszólag korlátlan testreszabási lehetőségei még a legkeményebb démonölőket is nagyon sokáig leköthetik. Mindezeket figyelembe véve a Diablo 4 egy kötelező játék, ha a sorozat veteránja vagy, miközben remek kiindulópont az újoncoknak is.” – írja a kritikájában a Pure Xbox munkatársa, Liam Doolan.

„A Diablo 4 egy gigantikus játék, amely egy olyan évben jelenik meg, ami dugig van hatalmas, tartalmas játékokkal. 2023-ban már megjelent a Nintendo behemótja, a Tears of the Kingdom, ami jelenleg leuralja az eladási listákat – na meg az emberek idejét. Most pedig a Diablo 4 fog berobbanni, és ugyanezt a fajta időbeli elkötelezettséget követeli meg a hatalmas játékvilágával, amit gyalog vagy lóháton fedezhetünk fel. A dungeonok, világesemények, mellékküldetések és még a fő küldetések között a játékosok sosem lesznek túl messze valami érdekes felfedezni vagy ölni valótól Sanctuaryban. A Diablo 4 egy csodálatos hazatérésnek tűnik, a sötét tónusával és a fenséges vágóképeivel, amelyekben a Blizzard mindig is csodálatos volt; az egész játék olyan, mint egy szerelmes levél nekünk, rajongóknak, akik olyan régóta vártunk arra, hogy visszatérhessünk a Pokolba, és ismét legyőzhessük a lakóit.”összegzi Terrence Johnson, a ZTGD írója.

Kár volna az összes értékelésre kitérni, hiszen lényegében mindegyik ugyanazt írja: a Blizzard megint megcsinálta. Bár az Immortalban megízlelt live service modell nem mindenkinek nyerte el a tetszését, abban azért mindenki egyetért, hogy a Diablo IV mint videojáték egy közel tökéletes élmény. Ha pedig a fejlesztők a jövőben tényleg komolyan gondolják a Diablo frissen tartását – és efelől semmi kétségünk sem lehet, akkor a játékosok valószínűleg hamar meg fogják bocsátani a teljes ár mellett fel-feltűnő mikrotranzakciókat.

A Diablo IV előtöltése ma hajnalban vette kezdetét, néhányan pedig már a június 6-ra kitűzött megjelenés előtt belevethetik magukat a lootolásba:

Ekkor indul a Diablo IV előtöltése! – Hatalmas versennyel indul a szörnymészárlás

 

×