Már megint az a rohadt pénz: a Sony állítólag csökkentette a The Last of Us multiplayer játékának méretét – de a stábját biztos.

A döntést a platformtulajdonos és az újonnan felvásárolt Bungie hozta meg, miután értékelte a projektet. A Bloomberg szerint a multiplayeren dolgozó emberek számát már biztosan – de talán csak ideiglenesen – csökkentették.

„A Bungie kérdéseket vetett fel azzal kapcsolatban, hogy a The Last of Us multiplayer projekt képes-e hosszú ideig lekötni a játékosokat, ami újraértékeléshez vezetett”

– állítja a lap, hozzátéve, hogy bár a játékot nem törölték, a fejlesztők közül sokan más projektekhez kerültek, és már csak egy kis csoport dolgozik tovább a játékon. A Naughty Dog egy közösségi médiában tett közleménnyel megelőzte valamelyest a Bloomberget, de a posztban a méret- és stábcsökkentés helyett azt jelezték, hogy a The Last of Us multiplayer változatának fejlesztéséhez több időre lesz szükségük.

 

„A fejlesztés előrehaladtával rájöttünk, hogy az a legjobb a játéknak, ha több időt adunk neki” – közölte a stúdió. „A csapatunk tovább dolgozik a projekten, ahogyan a többi fejlesztés alatt álló játékunkon is, beleértve egy vadonatúj egyjátékos élményt.” A Sony Interactive Entertainment még a hét elején jelezte, hogy a Bungie segítségével szigorúan átvilágít néhány fejlesztés alatt álló játékot. Egy keddi üzleti webcast során megismételték, hogy a 2026 márciusában véget érő üzleti évben 12 címet terveznek piacra dobni – ez a 2023-as üzleti évhez képest hárommal több.

Forrás: Naughty Dog

A közlemény időzítése figyelemre méltó, tekintve, hogy egy a PlayStation által támogatott Deviation Games fejlesztésében lévő élőszereplős játékot töröltek. A The Last of Us multi ehhez képest jobban járt, egyelőre, de a fejlesztői létszám csökkentése minden, csak nem jó jel. Remélhetőleg nem engedik el a címet.

Más miatt, de a sorozat folytatása is csúszik:

El is felejted az egészet, mire a The Last of Us sorozat 2. évada megjelenik

×