A konzolóriás igazgatója volt az, aki hivatalosan is megerősítette, hogy mennyire nem kapkodnak a PS-exkluzívok PC-s kiadásával.

Jim Ryan neve már bizonyára ismerős neked: a PlayStation igazgatója minden, csak nem szimpatikus fickó (hírhedten nélkülözi az empátiát és lódítani is hajlamos az üzleti sikerért), de ezúttal nem okozott túl nagy felhördülést az a nyilatkozata, amiben elismerte: nagyon nem sietnek az exkluzív játékaik PC-s portjának elkészítésével.

Ryan a Famitsunak nyilatkozva árulkodott a vállalat stratégiájáról arra az esetre, ha olyan saját franchise-ok PC-s verzióinak elkészítéséről van szó, mint a God of War, a Horizon vagy például a The Last of Us. A beszélgetésben kissé ködösen azzal érvelt, hogy a PC megjelenéseket a cég és a PS közösség (igen, a nevükben is nyilatkozott) nem érzi indokoltnak, amíg a konzolosok teljesen ki nem élvezték a szóban forgó játékokat.

„A Sony tökéletesen tisztában van a PS5 exkluzívok fontosságával, és a PlayStation Studios felelőssége az, hogy elsősorban olyanoknak nyújtson élményt, akik a legújabb PlayStationt használják”

– magyarázta Ryan. Hozzátette: ettől függetlenül a PS5 címek számának növelése mellett abban is elkötelezettek, hogy beütemezzék a game-ek PC-s megjelenését. Pontos intervallumot persze nem adott meg, ami egyértelművé teszi, hogy a portok elkészítésére nincs egységes határidő, vagyis egyedileg bírálják el, hogy egy-egy olyan játék, mint a Horizon Forbidden West, esetleg a God of War Ragnarök esetében mikor válik aktuálissá a PC-s kiadás.

Az interjúban ugyanakkor a korábbi jelzéseknél hosszabb idő hangzott el a portok megjelenésével kapcsolatban. Amíg Hermen Hulst, a Horizon Zero Dawn fejlesztője tavaly októberben még azt közölte: a PC játékosoknak legkevesebb egy évet kell várni az új PS-exkluzívok megjelenésére, Ryan most úgy fogalmazott, hogy a konzolosok „a PC-s verzió értékesítését a PS verzió megjelenése után két vagy három évvel fogadják kedvezően”. Bravó, sikerült az egész felelősséget áthárítani a PS-felhasználókra, pedig a végső döntést ugyebár aligha ők hozzák meg.

Bár az interjúban eget rengető újdonság nem hangzott el, fontos részlet, hogy azért, mert a The Last of Us Part 1 kb. fél évvel a PS5 premier után PC-re is kijött, ebből nem lesz rendszer, ahogy a Hulst által megjelölt egy év sem irányadó. Sokkal inkább arra kell számítani, hogy aki számítógépen tolná az egyébként tényleg zseniálisan jó PS-exkluzívokat, azt a legtöbb esetben minimum 2-3 évig váratni fogják.

Érdemes figyelni, mi mindenre lehet tőlük számítani a következő időszakban:

Mindenkinél előbb leplezi le új játékait a PlayStation? Ekkorra várhatók a nagy bejelentések

 

×