Tech/Tudomány

Kiderült, hogy az Androidosok vagy az iPhone-osok vezetnek-e jobban?!

Még mielőtt elszabadulnának az indulatok a kommentek között, gyorsan leszögezem, hogy egy valódi felmérésről van szó, amiben a különböző telefonmárkák – ebben az esetben inkább mobilplatformok – tulajdonosai között hogyan változnak és oszlanak meg a vezetési szokások. Vagy van-e egyáltalán bármi összefüggés aközött, hogy valaki iPhone-t vagy valamilyen Androidos telefont használ, és hogy miként vezet?

Nos, az American Trucks szerint lehetnek, de legalábbis az 1000 amerikai autós körében végzett kutatás mutat némi eltérést a platformok használói között. A kutatást 500-500 emberrel végezték, tehát pontosan kettéoszlanak az Apple termékét, illetve a másik, alapvetően Androiddal működő mobilt nyomogatók.

KIKNEK A VEZETÉSI SZOKÁSAI A JOBBAK?

A rossz vezetési szokások a világ minden egyes pontján egyre nagyobb problémát okoznak. Az emberek ugyanis előszeretettel veszik elő a mobiljukat a volán mögött ülve, várakozzanak a piros lámpánál várakozásról, vagy akár vezetés közben. De nem csak ez számít rossz vezetési szokásnak, hanem például a Stop-táblánál való lassítás/megállás elmaradása, a biztonsági öv nem használata, az indexről való rendszeres megfeledkezés, az atomproli bömbölő zenehallgatás, vagy a megengedett sebességhatár rutinszerű átlépése.

Na, de milyen telefonokat használnak inkább ezek a sofőrök, iPhone-t vagy Androidot?

Nos, mindenki másban villog. Az Androidosok például

  • gyakrabban lépik át a sebességhatárt,
  • hajtanak tova lassítás nélkül egy Stop-tábla mellett,
  • hallgatnak idegesítően hangosan zenét,
  • de többször mellőzik a biztonsági övet is.

Ezzel szemben viszont az iPhone-osok „csak” a vezetés közbeni üzenetezgetésben jobbak, minden más kategóriában (ha nem is sokkal, de) jobb eredményeket mutattak. Az viszont érdekes, hogy mindék platform használói 53-53 százaléka feledkezik meg szinte rendszeresen az indexről. Mindez alapján viszont kijelenthető, hogy az iPhone-osok valamilyen jobban, biztonságosabban vezetnek.

NA ÉS KIT KAPNAK EL KÖZÜLÜK A LEGGYAKRABBAN?

Itt azért lehetnek érdekesek az adatok, mert az előbbiekkel szemben ezt nem lehet egyértelműen ráhúzni az európaiakra, hiszen itt teljesen másképp néz ki egy rendőzi intézkedés, mint a tengerentúlon. Teljesen más okokból állíthatják meg a sofőröket, más és más dolgok miatt is büntethetnek, de az is lehet, hogy az itteni hatóságok megengedőbbek az ottaniaknál – vagy épp fordítva.

Mindenesetre az eredmények azt mutatják, hogy

    • Az almások gyakrabban szenvednek el olyan balesetet, amit ők okoznak (az írogatás ugyebár…),
    • míg az Androidosok nagyobb arányban az elszenvedői csupán valamilyen közúti balesetnek.

A büntetéseknél már nincs nagy különbség, bár az American Trucks megjegyzi, hogy az Apple tulajok átlagosan 10%-kal többször kapnak ötnél több bírságot, mint az Android mobilosok.

KI A BALHÉSABB, ÜVÖLTÖZŐSEBB, IDEGESEBB A VOLÁN MÖGÖTT?

Ezt a jelenséget a magyar sofőröknek nem kell bemutatni, nálunk igazából az menne csodaszámba, ha napjában az ember nem kap minimum tízszer agérgörcsöt vezetés közben. Pláne Pesten. Az iPhone-osok pedig jobb, ha vigyáznak, náluk ugyanis a puszta számok alapján kicsivel többször gurul egy a gyógyszer (54%), mint a másik oldalon (51%).

Mondjuk erre talán magyarázat lehet, hogy sokszor van is okuk a kiborulásra, ugyanis az is kideürült, hogy az Androidosok kevésbé ismerik az autós közlekedésre vonatkozó szabályokat. Ez mondjuk megmagyarázná a cikk elején vázolt vezetési szokásokra vonatkozó statisztikákat is. A lényeg, hogy az almások általánosságban picivel jobban tudják, mit jelent a Stop jelzés, megállnak a pirosnál, és nem dudálják le a zebrán közlekedőket. Csak jobban felidegesítik magukat.

SZÓVAL KI A JOBB SOFŐR?

Egyértelmű győztest persze nem lehet kihirdetni, hiszen mint kiderült, mindenki a maga módján vezet szarul. Az iPhone tulajdonosok például óvatosabban vezetnek és a szabályokat is jobban ismerik, mégis többször okoznak balesetet, emiatt pedig több büntetést is bekapnak. Ezzel szemben az Androidosok sokkal lazábban vezetnek, de éppen ezért lehet, hogy egy kicsit körültekintőbbek is.

A lényeg, hogy mindkettőnek bőven van hová fejlődnie a vezetés terén. De a legfontosabb talán, hogy az autóban lehetőleg az üresjáratokban, például a pirosnál se kezdjük el nyomkodni a telefont, hiszen tűnjék bármilyen triviálisnak is, de nem csak mi vagyunk az utakon, így még ebben a látszólag biztonságos helyzetben is simán okozhatunk emiatt balesetet – vagy a késői indulás miatt másnak egy 10 másodperces dührohamot.

Ezt is érdemes elolvasnod:

 

Bódi Dániel

Korábbi cikkek

Itt a vége – Európa-szerte eltűnnek a boltokból a lemezes Xbox-játékok

Bódi Dániel 2024.02.01. - Nincs új a nap alatt: tovább döglődik a fizikai játékterjesztés. Tudtuk…

3 óra telt el azóta...

Tovább fejlődik az iPhone-ok egyik legrégebbi, gyári alkalmazása

2024.02.01. - Az Apple január utolsó napjaiban adta ki az iOS 17.4 bétáját. Az iOS…

5 óra telt el azóta...

Ha bírod a rettegést, ezt a 10 horrorfilmet semmiképp se hagyd ki 2024-ben

Az elmúlt években másodvirágzásnak indultak a horrorfilmek, köztük is élen a slasherekkel és a pszichológiai…

5 óra telt el azóta...

Új pálya, RANKED mód és még kard is – Ezt hozza el a Warzone Season 2

2024.02.01. - Ahogy arra számítani lehetett, a Call of Duty fejlesztői február első napján leleplezték…

5 óra telt el azóta...

Több szinten is hibás a Counter-Strike 2 füstje – Reprodukálható a bug

2024.02.01. - Nem is olyan rég kerültek ismét reflektorfénybe a Counter-Strike 2 gránátok. Január utolsó…

5 óra telt el azóta...

Hazánkba is megérkezett az AMD új gamer CPU-ja, nem csak az USA-ba

2024.02.01. – Az AMD 2022 márciusában jelentette be az első, X3D végű processzorát. Ez még…

6 óra telt el azóta...