Ha számít a méret - A 10 legnagyobb mappal rendelkező nyílt világú játék
507.637.670 négyzetkilométer még csak nem is az első.
507.637.670 négyzetkilométer még csak nem is az első.
507.637.670 négyzetkilométer még csak nem is az első.
Bár lehet érvelni amellett, hogy a nagyobb nem mindig jobb, ma a legnagyobbakkal foglalkozunk. Mármint az Open World térképek. Akár egy autós játékban száguldozol, akár egy western-kalandjátékban túrázol kilométereken át a lovadon, rengeteg ok van arra, hogy a videojátékok térképei különösen nagyok legyenek.
Bár a dolgok kissé összekuszálódnak, amint elkezdünk a procedurális generálást használó játékokról beszélni, egyfajta sorrendet mindenképp megpróbáltunk összekovácsolni.
Az Eden Games a Havok motoron készítette el a Test Drive Unlimited 2 című abszolút masszív, open world versenyjátékot.
Mindkét helyszínt műholdas adatok felhasználásával modellezték, és a játékban szereplő utak összessége 1860 mérföldre tehető a 618 négyzetmérföldes térképen.
Az eredetileg 2011-ben megjelent játék még mindig egy sokkal nagyobb világot kínál a játékosoknak, mint szinte bármi, ami azóta megjelent. Lenyűgöző, hogy annak ellenére, hogy már több mint tíz éves, a Test Drive Unlimited 2 pályája még mindig 30-szor nagyobb, mint például a Forza Horizon 4 pályája. Persze közel sem olyan szép.
A Square Enix 2016-os belépője a régóta futó franchise-ba a sorozat eddigi legnagyobb felfedezhető világát kínálja. A játék Eos világában játszódik, amely két kontinensen négy nemzetre oszlik.
Igaz, a térkép egyes területeit hegyes terep teszi járhatatlanná, ezek levonásával kb. 700 négyzetmérföldnyi szabadon bejárható területet kapunk.
Van némi nézeteltérés arról, hogy pontosan mekkora is az Asheron’s Call high fantasy MMORPG világa, de akárhogy is, elég nagy ahhoz, hogy helyet kapjon a listánkon. A játékot a Turbine Entertainment Software készítette 1999-ben, és Derethben, egy hatalmas szigetkontinensen játszódik. Az alapterület körül szigetcsoportok is vannak, ha valami őrült oknál fogva úgy érzed, hogy a központi terület nem elég nagy számodra.
Bár a rajongók kedvenc MMO-jának szervereit sajnos 2016 végén lekapcsolták, fénykorában egyszerre több ezer játékosnak adtak otthont.
A Tom Clancy’s Ghost Recon Breakpoint a tizenegyedik Ghost Recon játék a Ubisoft klasszikus lövöldözős franchise-ában.
Történetesen ez is egy nevetségesen hatalmas térképpel rendelkezik, de – és itt már látni fogod a minta kialakulását – ez egy újabb eset, amikor a nagyobb nem biztos, hogy jobbat jelentett. A térkép a Csendes-óceán déli részén található Auroa fiktív szigetét fedi le, és körülbelül 781,9 négyzetmérföldnyi bejárható területet foglal magában, beleértve az erdőket, mocsarakat, hegyvidékeket és sivatagokat.
Érdekes módon a játékot úgy tervezték, hogy a játékos a térképet használja a küldetések helyszínének megtalálására, így a küldetésleírást kell összevetni a régiókkal ahelyett, hogy objektív jelzőket kergetnénk. A hatalmas terep mellett sok mindent kell tenned, mint például nyersanyagokat betakarítani, menedékhelyeket felállítani és tárgyakat készíteni, mivel ezúttal sokkal nagyobb hangsúlyt kapnak a túlélési játékmód szempontjai.
The Crew nem csak a második legnagyobb versenyjáték-térképünkkel szolgál, hanem az egész Egyesült Államok kicsinyített másolatával.
A 2014-es megjelenés előtt a The Crew hatalmas, alig 2000 négyzetmérföldes játékvilága hatalmas eladási érv volt az autós játék számára. Persze, ha egy felturbózott autó sebességével teszed meg a távot, akkor egy borzasztóan nagy játékvilágra van szükséged, ahol játszhatsz. A játék kiterjedt, bejárható világában hét nagyváros, több mint 1000 valóságos nevezetesség és körülbelül 10.000 kilométernyi út található. Állítólag New Yorkból Los Angelesbe egy szupergyors autóval körülbelül 45 perc alatt eljuthatsz. A free roam játékmenet és a többjátékos elemek nagy vonzerőt jelentettek a játékosok számára, akik a társaikkal együtt akartak száguldozni.
A 2018-as The Crew 2 pályamérete nagyon közel áll az elődjéhez, de ezúttal repülővel is utazhatsz, így nem érzed olyan nagynak.
Lehet, hogy a The Crew hatalmas, de van még egy versenyjáték ezen a listán, amely méretben felülmúlja, ez pedig az Asobo Studio 2009-es versenyjátéka, a Fuel.
A Fuel egy olyan nyílt világú térképen játszódik, ami a készítése idején felfoghatatlanul nagy volt, és azóta sem sikerült felülmúlni az autóversenyzés műfajában. Érdemes megemlíteni, hogy a Fuel térképe procedurálisan generált, így a mérete változhat, de még így is 10.000 mérföldnyi út áll rendelkezésedre, amin végig száguldozhatsz, így eléggé le leszel foglalva.
Teljesen logikus, hogy egy masszív multiplayer játéknak vagy egy szupergyors járműveket tartalmazó játéknak gigantikus térképre van szüksége, ami még lenyűgözőbb, hogy a lista egyik legnagyobb térképe egy egyjátékos RPG-hez készült.
A The Elder Scrolls II: Daggerfall egy 1996-os single player RPG, és az RPG-k között még mindig ez az egyik legnagyobb.
Innentől kezdve valószínűleg lesz némi nézeteltérés arról, hogy mi minősül open world játéktérképnek. Ebben az esetben a nyílt világú játék a teljes 196 millió négyzetmérföldes Föld bolygó, szóval igen, ez egy nagy játék.
A Microsoft Flight Simulator 2020-ban jelent meg az Asobo Studio gondozásában. Igen, az az Asobo Studio, akik 11 évvel korábban a Fuel-t készítették.
Ahogy a neve is jelzi, a Microsoft Flight Simulatorban a Földet kell körberepülnöd repülőgépekkel, a 37.000 repülőtér bármelyike között, amelyek mindegyike valóban létezik.
Bár a Minecraft nem fedi le az egész bolygót, a régi barátunk, a procedurális generálás miatt jóval nagyobb, mint a Microsoft Flight Simulator.
Bár a játék pontos méretét a térkép létrehozásának módja miatt nehéz meghatározni, nyugodtan mondhatjuk, hogy ” hatalmas” és ennyi. A környezet a mozgásod során generálódik, és a generált térképek egyediek, így az újonnan létrehozott világod nem lesz senki másnak a másolata.
És végül a játékok, amelyek egyszerűen sokkal nagyobbak, mint bármely más játékfajta valaha is lesz vagy lehet: az űrjátékok. Különösen a procedurálisan generált űrjátékok.
Chris Roberts szerint a Star Citizen játszható területe egymilliószor egymillió kilométer és 200 kilométer magas. Eközben az Elite Dangerous becslések szerint körülbelül 13,8 köbkilométer fényévnyi bejárható tér, a Spore és a No Man’s Sky procedurálisan generált univerzumai pedig szinte mérhetetlenül gigantikusak.
Lehet vitatkozni arról, hogy ezeknek az űrbeli térképeknek mekkora részét teszik ki az üres terek vagy az ismétlődő töltelékkörnyezetek, de ha a nyers számokat nézzük, akkor az űrbeli játékok állnak az élen.
13 év után Netflix sorozatként támad fel a legendás Scott Pilgrim – és nem akárkikkel!