507.637.670 négyzetkilométer még csak nem is az első.

Bár lehet érvelni amellett, hogy a nagyobb nem mindig jobb, ma a legnagyobbakkal foglalkozunk. Mármint az Open World térképek. Akár egy autós játékban száguldozol, akár egy western-kalandjátékban túrázol kilométereken át a lovadon, rengeteg ok van arra, hogy a videojátékok térképei különösen nagyok legyenek.

Bár a dolgok kissé összekuszálódnak, amint elkezdünk a procedurális generálást használó játékokról beszélni, egyfajta sorrendet mindenképp megpróbáltunk összekovácsolni.

10: Test Drive Unlimited 2 – 1601 km²

Az Eden Games a Havok motoron készítette el a Test Drive Unlimited 2 című abszolút masszív, open world versenyjátékot.

 

Mindkét helyszínt műholdas adatok felhasználásával modellezték, és a játékban szereplő utak összessége 1860 mérföldre tehető a 618 négyzetmérföldes térképen.

Az eredetileg 2011-ben megjelent játék még mindig egy sokkal nagyobb világot kínál a játékosoknak, mint szinte bármi, ami azóta megjelent. Lenyűgöző, hogy annak ellenére, hogy már több mint tíz éves, a Test Drive Unlimited 2 pályája még mindig 30-szor nagyobb, mint például a Forza Horizon 4 pályája. Persze közel sem olyan szép.

9: Final Fantasy 15 – 1812 km²

A Square Enix 2016-os belépője a régóta futó franchise-ba a sorozat eddigi legnagyobb felfedezhető világát kínálja. A játék Eos világában játszódik, amely két kontinensen négy nemzetre oszlik.

 

Igaz, a térkép egyes területeit hegyes terep teszi járhatatlanná, ezek levonásával kb. 700 négyzetmérföldnyi szabadon bejárható területet kapunk.

8: Asheron’s Call – kb 2080 km²

Van némi nézeteltérés arról, hogy pontosan mekkora is az Asheron’s Call high fantasy MMORPG világa, de akárhogy is, elég nagy ahhoz, hogy helyet kapjon a listánkon. A játékot a Turbine Entertainment Software készítette 1999-ben, és Derethben, egy hatalmas szigetkontinensen játszódik. Az alapterület körül szigetcsoportok is vannak, ha valami őrült oknál fogva úgy érzed, hogy a központi terület nem elég nagy számodra.

 

Bár a rajongók kedvenc MMO-jának szervereit sajnos 2016 végén lekapcsolták, fénykorában egyszerre több ezer játékosnak adtak otthont.

7: Ghost Recon: Breakpoint – 2022 km²

A Tom Clancy’s Ghost Recon Breakpoint a tizenegyedik Ghost Recon játék a Ubisoft klasszikus lövöldözős franchise-ában.

Történetesen ez is egy nevetségesen hatalmas térképpel rendelkezik, de – és itt már látni fogod a minta kialakulását – ez egy újabb eset, amikor a nagyobb nem biztos, hogy jobbat jelentett. A térkép a Csendes-óceán déli részén található Auroa fiktív szigetét fedi le, és körülbelül 781,9 négyzetmérföldnyi bejárható területet foglal magában, beleértve az erdőket, mocsarakat, hegyvidékeket és sivatagokat.

 

Érdekes módon a játékot úgy tervezték, hogy a játékos a térképet használja a küldetések helyszínének megtalálására, így a küldetésleírást kell összevetni a régiókkal ahelyett, hogy objektív jelzőket kergetnénk. A hatalmas terep mellett sok mindent kell tenned, mint például nyersanyagokat betakarítani, menedékhelyeket felállítani és tárgyakat készíteni, mivel ezúttal sokkal nagyobb hangsúlyt kapnak a túlélési játékmód szempontjai.

The Crew – 4921 km²

The Crew nem csak a második legnagyobb versenyjáték-térképünkkel szolgál, hanem az egész Egyesült Államok kicsinyített másolatával.

A 2014-es megjelenés előtt a The Crew hatalmas, alig 2000 négyzetmérföldes játékvilága hatalmas eladási érv volt az autós játék számára. Persze, ha egy felturbózott autó sebességével teszed meg a távot, akkor egy borzasztóan nagy játékvilágra van szükséged, ahol játszhatsz. A játék kiterjedt, bejárható világában hét nagyváros, több mint 1000 valóságos nevezetesség és körülbelül 10.000 kilométernyi út található. Állítólag New Yorkból Los Angelesbe egy szupergyors autóval körülbelül 45 perc alatt eljuthatsz. A free roam játékmenet és a többjátékos elemek nagy vonzerőt jelentettek a játékosok számára, akik a társaikkal együtt akartak száguldozni.

 

A 2018-as The Crew 2 pályamérete nagyon közel áll az elődjéhez, de ezúttal repülővel is utazhatsz, így nem érzed olyan nagynak.

5: Fuel – kb. 14.400 km²

Lehet, hogy a The Crew hatalmas, de van még egy versenyjáték ezen a listán, amely méretben felülmúlja, ez pedig az Asobo Studio 2009-es versenyjátéka, a Fuel.

 

A Fuel egy olyan nyílt világú térképen játszódik, ami a készítése idején felfoghatatlanul nagy volt, és azóta sem sikerült felülmúlni az autóversenyzés műfajában. Érdemes megemlíteni, hogy a Fuel térképe procedurálisan generált, így a mérete változhat, de még így is 10.000 mérföldnyi út áll rendelkezésedre, amin végig száguldozhatsz, így eléggé le leszel foglalva.

4: The Elder Scrolls II: Daggerfall – 209.331 km²

Teljesen logikus, hogy egy masszív multiplayer játéknak vagy egy szupergyors járműveket tartalmazó játéknak gigantikus térképre van szüksége, ami még lenyűgözőbb, hogy a lista egyik legnagyobb térképe egy egyjátékos RPG-hez készült.

 

A The Elder Scrolls II: Daggerfall egy 1996-os single player RPG, és az RPG-k között még mindig ez az egyik legnagyobb.

3: Microsoft Flight Simulator – 510,072,000 km2

Innentől kezdve valószínűleg lesz némi nézeteltérés arról, hogy mi minősül open world játéktérképnek. Ebben az esetben a nyílt világú játék a teljes 196 millió négyzetmérföldes Föld bolygó, szóval igen, ez egy nagy játék.

 

A Microsoft Flight Simulator 2020-ban jelent meg az Asobo Studio gondozásában. Igen, az az Asobo Studio, akik 11 évvel korábban a Fuel-t készítették.

Ahogy a neve is jelzi, a Microsoft Flight Simulatorban a Földet kell körberepülnöd repülőgépekkel, a 37.000 repülőtér bármelyike között, amelyek mindegyike valóban létezik.

2: Minecraft – kb. 900.000.000 km2

Bár a Minecraft nem fedi le az egész bolygót, a régi barátunk, a procedurális generálás miatt jóval nagyobb, mint a Microsoft Flight Simulator.

 

Bár a játék pontos méretét a térkép létrehozásának módja miatt nehéz meghatározni, nyugodtan mondhatjuk, hogy ” hatalmas” és ennyi. A környezet a mozgásod során generálódik, és a generált térképek egyediek, így az újonnan létrehozott világod nem lesz senki másnak a másolata.

1: A végső határ (Elite Dangerous, No Man’s Sky, űrjátékok általában) – millió köb kilométernyi fényév

És végül a játékok, amelyek egyszerűen sokkal nagyobbak, mint bármely más játékfajta valaha is lesz vagy lehet: az űrjátékok. Különösen a procedurálisan generált űrjátékok.

Chris Roberts szerint a Star Citizen játszható területe egymilliószor egymillió kilométer és 200 kilométer magas. Eközben az Elite Dangerous becslések szerint körülbelül 13,8 köbkilométer fényévnyi bejárható tér, a Spore és a No Man’s Sky procedurálisan generált univerzumai pedig szinte mérhetetlenül gigantikusak.

 

Lehet vitatkozni arról, hogy ezeknek az űrbeli térképeknek mekkora részét teszik ki az üres terek vagy az ismétlődő töltelékkörnyezetek, de ha a nyers számokat nézzük, akkor az űrbeli játékok állnak az élen.

Te játszottál már valamelyikkel?

13 év után Netflix sorozatként támad fel a legendás Scott Pilgrim – és nem akárkikkel!

 

×