Megkésve vették észre és friss termékként láttatják hazai oldalak a gamer pelenkát, ráadásul egy teljesen kamu képpel illusztrálva – a termék nem létezik.

Egy marketing céllal, poénból indított Kickstarter kampány videójával és képeivel jelent meg a hazai sajtóban a hír arról, hogy tömegek használnak gamer pelenkát azért, hogy még WC-re se kelljen kimenni a gép elől, ha éppen nagyon benne vagyunk a játékban. Beszédes, hogy az eredeti Origo hír nem jelöl meg forrást a cikkéhez (miközben publikus kutatásokra hivatkozik), csupán jót kedélyeskedik rajta, hogy a világ mely tájain vált tömeges jelenséggé a pelenka viselése videojátékozás közben.

Ez egyoldalú állítás, adatok és forrás társítása nélkül. Szóval a hír pont ennyit is ér – sőt, még kevesebbet, mert kamu fotóval illusztrálják.

Azon túl, hogy a bizonyos politikai köröknek jelenleg nem szimpatikus észak-amerikai és távol-keleti országok társadalmáról akartak valami terhelőt írni az olvasóiknak, nem sok célja látszik a hírnek – benne egy nagyon nem aktuális és általuk félre is értett termék fotójával, amit a rokon médiacsoport más orgánumai is ugyanazzal a képpel átvettek, ahogy kell.

Forrás: Origo

A pelenkát (ami sokkal inkább tűnik rögtönzött filmes kelléknek – és nem véletlenül) egy poénból indított Kickstarter kampányhoz készítették – minden bizonnyal csak egy bemutató darab szintjéig. A Red Barrels játékfejlesztő stúdió marketing fogása az „Underscares” névre keresztelt pelenkával zseniális volt, hiszen új alternatív módon hívta fel a figyelmet az akkor még készülő Outlast 2 című horrorjátékra – mutat rá a Streaming Live Academy.

A 2017-ben megjelent game mellé azért „árultak” pelenkát, hogy kihangsúlyozzák, mennyire félelmetes élményre lehet számítani.

Szóval a magyar sajtóban sikerült egy olyan kamu termék fotójával cikket írni, aminek még az üzenete is teljesen más volt: ahelyett, hogy „ezzel még wc-re se kell kimenni”, a hecckampány üzenete az volt, hogy készül egy ijesztő horrorjáték. A vicctermék persze sosem kapott elég támogatást a tömeggyártáshoz. Tudhatta ezt előre a Red Barrels is, akik aligha gondolták komolyan, hogy a poénból forgatott reklámfilm után valódi pelenkát dobnak piacra. Valószínűleg épp’ ezért adtak anno Steam kulcsot a kickstarteres támogatóknak: azok valójában nem pelenkagyártást finanszíroztak, hanem alternatív módon vásárolták meg a játékot.

 

Akárhogy is, azt aligha lehet kétségbe vonni, hogy jópáran akadhatnak a világon (nyilván NEM csak Észak-Amerikában és a Távol-Keleten), akik felvesznek egy felnőtt pelenkát, mikor hosszabb játékmenetbe vágnak bele, de ezt inkább olyan e-sportolókról tudjuk elképzelni, akik épp’ komoly tétmeccsen vesznek részt. Az Origo nyugodtan megkérdezhetne egy Forma-1-es pilótát is, hogy vajon hogy intézi el a dolgát futam közben. Ezek szerint NEKIK meglepetést okozna a válasz.

Megjegyzés: a hír azon állítását, hogy van olyan gamer pelenka, amin külön zseb van az üdítőnek és a chipses zacskónak, nem tudtuk hitelt érdemlően ellenőrizni. De szerintünk ők sem.

Persze akadnak olyanok, akik nem kényszerből, hanem csupán lustaságból nem hajlandóak felkelni a székből. Ezt jelenségként persze meg lehet írni, de érdekből nyilvánosság elé citálni a témát és azzal vádolni egy szubkultúra tagjait, hogy a körükben tömeges jelenség a maguk alá vizelés, simán primitív és felháborító. Reméljük Te is a neki kijáró helyén kezeled az eredeti hírt!

Hibázni persze jóhiszeműen is lehet – az legalább vicces:

Jó lesz az úgy! – 7 híradás, amikor a játékokat valódinak hitték

 

×