Teljesen átalakul a világ egyik legnépszerűbb kompetitív FPS-e és esport játéka, a Counter Strike.

Több mint 10 év telt el a Counter Strike talán minden korábbinál sikeresebb etapjának, a Global Offensive megjelenése óta, így talán nem kell hozzá túl nagy szakértelem, hogy látatlanban is tudjuk, hogy a tegnap hivatalosan is leleplezett és idén nyáron debütáló Counter Strike 2 kategóriákkal lesz egy szebb program annál.

Ez mondjuk csak az átlagos játékosok számára lesz érdekes, a profik így is, úgy is csutkára lehúzott beállítások mellett fognak majd egymásra lövöldözni. De a CS2 még így is messze sokkal szebb lesz, mint a 11. évét tisztesen taposó elődje, amiről a megújult Source 2 motor gondoskodik, amely a CS történetében még sosem látott bevilágítást, úgy fényhatásokat és tükröződéseket, füst-effekteket és nyilván magasabb felbontású és részletességű textúrákat hoz a kultikus és klasszikus pályákra.

Ezekről egyébként a fejlesztők egy külön videóban mesélnek, és többek között megmutatják, hogy miként újították meg a jól ismert formulát. Érdemes megnézni. Ugyanakkor nem csak ezekben fog eltérni a CS2, hiszen valamelyest a fegyverek is másképp fognak viselkedni, megváltoznak a visszarúgások, az újratöltési idők, a hangok és egy csomó minden más is, de főleg a füstgránátok. Ez azért fontos, mert jól tudjuk, hogy egy ilyen mélyen kompetitív esport címben még a legapróbb módosításoknak is hatalmas következményei lehetnek, melyek komplett taktikákat írhatnak át.

Erről már néhány streamben láthattunk egy-két dolgot, de nagyon fontos leszögezni, hogy messzemenő következtetéseket a CS2 jelenlegi állapotából nem érdemes levonni, hiszen a visszajelzések alapján biztosan sok mindenen fognak még csiszolni a nyári megjelenésig. Néhány dolgot viszont már most borítékolhatunk:

  • a gunplay-en nagyon sokat csiszoltak, de főleg a kattintás és a fegyver elsülése közötti időintervallumon javítottak:

 

  • illetve a már említett füstgránátok viselkedésén is sokat dolgoztak, melyek kontextushoz mérten sokkal realisztikusabban fognak működni, ami drasztikus módon átalakíthatja a meccseket:

 

Persze ahogy telnek a hónapok és jutunk egyre közelebb a megjelenéshez, úgy tudunk meg majd mi is egyre többet a Counter Strike következő generációjáról, amely több mint valószínű legalább olyan sokáig meghatározó része lesz az esportnak, mint a Global Offensive.

És végül, de nem utolsó sorban íme egymás mellett a CS2 és a CS:GO:

Ezt is érdemes elolvasnod:

×