Meglepődsz, de ez a 7-7 játék valójában egy univerzumban játszódik

A videojátékok világában viszonylag ritka a Marvel szintű univerzumépítősdi, viszont nem példa nélküli. Néha persze csak egy-egy elrejtett easter egg utal rá, hogy némely cím ugyanabban az univerzumban játszódik, míg másoknál sokkal egyértelműbben megállapíthatjuk a közös világot. Az alábbi listában 7-7 olyan játékot szedtünk össze párba, melyek bár jellemzően egy stúdió vagy kiadó alkotásai, de elsőre senki nem mondaná meg, hogy valójában egy nagy és szerteágazó univerzum részei.

0
 

A videojátékok világában viszonylag ritka a Marvel szintű univerzumépítősdi, viszont nem példa nélküli. Néha persze csak egy-egy elrejtett easter egg utal rá, hogy némely cím ugyanabban az univerzumban játszódik, míg másoknál sokkal egyértelműbben megállapíthatjuk a közös világot. Az alábbi listában 7-7 olyan játékot szedtünk össze párba, melyek bár jellemzően egy stúdió vagy kiadó alkotásai, de elsőre senki nem mondaná meg, hogy valójában egy nagy és szerteágazó univerzum részei.

Manhunt × GTA

A Rockstar Games előszeretettel köti össze a játékait különböző easter eggekkel, a legendásan brutális Manhunt azonban az átlagosnál is jobban kapcsolódik a GTA-hoz. A GTA V-ben például Michael konkrétan megemlíti, hogy járt már Carcer City-ben, ami történetesen az embervadász valóságshow, úgy pedig a Manhunt helyszíne.

De már ezelőtt is tudhattuk, hogy a két játék egy univerzumban játszódik. A GTA IV egyik játékbeli menüjében menüjében még azt is mutatják, hogy Liberty City és Carcer City között mekkorra a távolság, míg a San Andreasban a Las Venturas-i rendőrőrs a Manhunt első részének főhősének, James Earl Cash arcával van kitapétázva. De vica versa: a Manhunt a GTA fiktív üdítőitalát, a Sprunkot reklámozzák, de még a Ryton Aide üzletlánc is feltűnik, ami a Vice City-ből lehet sokaknak ismerős.

Gone Home × BioShock

A Gone Home és a BioShock kapcsolata azért sem lehet egyértelmű, mert két egymástól látszólag teljesen független stúdió készítette őket, de még a stílusukban is totális ellentétei egymásnak. Meglepő, de valójában félhivatalosan egy univerzumban játszódnak.

Az egész a BioShock 2 kiegészítőjével, a Minerva’s Dennel kezdődött, amiben feltűnt egy Spitfire című fiktív videojáték is. Emellett biztosan sokan simán csak elsétáltak, így amikor a Gone Home-ban ismét felbukkant, akkor senkinek nem lehetett egyértelmű a kapcsolat. A tragikus történetet elmesélő játékban Sam szobájában láthatjuk a már SNES-es Spitfire-t, ami tulajdonképpen pontosan ugyanaz a játék, ami a BioShockban is volt. Sőt, a repülő, amivel Katie megérkezik Európába konkrétan annak a légitársaságnak a gépe, akik a BioShockban is reptetik az embereket.

A The Fullbright Company egyik vezető fejlesztője és alapítója, Steve Gaynor erősítette meg egy interjúban a kapcsolatot, aki nem mellesleg maga is dolgozott a BioShock kiegészítőn.

Doom × Wolfenstein

Oké, elismerem, hogy a Doom, a Wolfenstein és a Commander Keen kapcsolata nem lep meg sokakat, hiszen mind egyetlen stúdió égisze alatt látták meg a napvilágot. Ugyanakkor meglepő is lehet, hiszen első ránézésre a programok világa merőben eltér egymástól.

A Doom és a Wolfenstein kapcsolatát a Wolfenstein RPG betonozta be: ebben a spinoffban B.J. Blazkowicz a nácik által megidézett Végzet hírnöke nevű démonnal száll szembe, akit nyilván jól el is agyabulál. A démon azonban még megesküdött a hősnek, hogy visszatér, és ha nem rajta, akkor majd a leszármazottain fog véres bosszút állni. Nos, ez meg is történik, méghozzá a Doomban, ahol már Cyberdemonként próbál revansot venni, és mivel a Doom Guy/Slayer a fő ellenfele, ez alapján valószínűleg ő lehet Blazkowicz távoli leszármazottja.

Ez a kapcsolat azonban csak az eredeti sorozatokban állt, a rebootolt Wolfensteinben és Doomban egyelőre nincs szó hasonlóról, bár egyáltalán nem elképzelhetetlen.

Red Faction × Saints Row

A Red Faction és a Saints Row esetében is egy fejlesztőről, a Volitionről van szó, tehát az összefonódás sem annyira nagyon meglepő. A két játék egészen konkrétan egy gigamegagonosz vállalaton, az Ultor Corporationön osztozik, ami a múltban és a jövőben is sok borsot tör a játékos orra alá.

A Saints Row 2 még külön kiegészítőket is kapott, melyekben az Ultor ellen kell felvennünk a harcot, ami a Föld után a Marson, na meg egy másik játékban folytatja az ármánykodást.

Kane & Lynch × Hitman

Az IO Interactive fejlesztői annak idején eléggé mellé nyúltak a Kane & Lynch sorozattal, ami messze alulmúlta várakozásokat. A legtöbb kritika leginkább a játékmenetet illette, ami a Hitman játékok árnyékában (meg egyébként is) elég középszerűre sikeredett. Ellenben a két címszereplő antihőssel, akik máig emlékezetes párosai az IOI munkásságának.

Bár Kane és Lynch története nem folytatódott, mégis sikerült túlélniük, egy időre legalábbis. A Blood Money-ban még csak egy újság hasábjain tűntek fel, az Absolution során azonban a játékos tényleg beléjük futhat, sőt, mint opcionális célpontok, 47-es akár véget is vethet a páros viszontagságos karrierjének. Valószínűleg ez is a hivatalos végzetük, így szinte biztosak lehetünk abban, hogy a bűnöző duó a jövőben már sosem fog visszatérni egy harmadik balhéra.

Sleeping Dogs × Just Cause

Az Avalanche Studios legendásan nagy térképen játszódó akciójátéka, a Just Cause 2 a Malajziában fekvő Panau szigetén játszódik, ahol Rico Rodriguez a világ legőrültebb militáns diktátorai ellen kénytelen felvenni a harcot. Ez azért fontos infó, mert ha a Sleeping Dogs-ban jókor vagyunk jó helyen, na meg jó időben, akkor az egyik rádióállomáson konkrétan egy reklámszpotot hallhatunk az akkor még üdülőövezetnek számító Panauról.

„Egy pihentető kiruccanásért látogasson el Panau szigetére, egy egzotikus helyre, ahol a szépség és a luxus mindennapos élvezet. Napozzon a hosszú, aranyszínű strandokon, nyerjen nagyot a Panau Falls kaszinóban, vagy élvezze az ötcsillagos szolgáltatást a Three Kings Hotelben. Jöjjön Panau szigetére egy olyan nyaralásra, amelyet soha nem fog elfelejteni.” – szól a reklám, aminek egyszerűen nem lehet ellenállni.

Dragon Age × Mass Effect

Az utolsó párosnál kicsit csalok, mert bár utalások oda-vissza akadnak arra, hogy egy univerzumon osztozik a két legendás szerepjáték-sorozat, de egyértelműen a BioWare még nem erősítette meg a rajongói hipotézist.

Az alapja a teóriának a Mass Effect 2 Kasumi: Stolen Memory című DLC-je, amiben egy páncélteremben őrzött Ogre szobrot találhatunk, egyértelműen a Dragon Age-ből származik. Eközben a későbbi megjelenéső Dragon Age: Inquisition egyik helyszínén, az Orlais palotában egy Krogan fejet találhatunk a falra szerelve trófeaként.

Ami viszont még érdekesebb, hogy a Mass Effect galaxistérképén konkrétan meg lehet találni a Dragon Age világának holdját, ami a játékban a Hawking Eta halmazon belül a Klendagon nevezetű bolygó körül kering. De nekünk nem is a planéta, hanem annak másik holdja, a Presrop az érdekes, amit közelebbről megvizsgálva félelmetes hasonlóságokat fedezhetünk fel a fantasy világ Thedasjával.

Bizony, nagyon valószínű, hogy a Dragon Age cselekménye itt, a Presropon bonyolódott. A Mass Effectben azonban a hold egy élettelen veszélyes hely, az illegális bányászok egyik gazdag lelőhelye. Ha azonban kicsit mélyebben elemezzük a holdat, akkor hamar rájövünk, hogy a régmúltban lehetett rajta élet, amit egy ismeretlen katasztrófa törölt el végérvényesen.

Hogy ezt a kataklizmát láthatjuk-e, esetleg megakadályozhatjuk-e majd valamelyik következő Dragon Age-ben, azt nem tudni, de elég nagy spoiler, az tuti.

Természetesen egy csomó más játék is hasonló cipőben, pontosabban univerzumban jár, így ha te ismersz még ilyet, akkor azt mindenképpen írd meg nekünk kommentben!

Ezt is érdemes elolvasnod:

Eredetileg PS1-re készült az első The Witcher-játék, de teljesen eltűnt a Föld színéről

 

×