Fél év alatt elkészítették a Source 2-es CS:GO-t - A Valve nem kegyelmezett
Egyre biztosabb, hogy házon belül is készül valami.
Egyre biztosabb, hogy házon belül is készül valami.
Egyre biztosabb, hogy házon belül is készül valami.
Az elmúlt egy évben ismét megszaporodtak a Source 2-es CS:GO porttal kapcsolatos hírek. A legtöbb adatbányászott tartalmat Gabe Followernek köszönhetjük, aki több videót is készített a témával kapcsolatban. Azt azonban kevesen tudják, hogy 2022 második felében néhány ismerősével közösen megalkották a CS:GO Source 2-es változatát. Akkor úgy tervezték, hogy meg is jelentetik, ám azóta nem igazán hallottunk a projektről. Úgy tűnik, hogy nem véletlenül. Pár nappal ezelőtt Gabe Follower egy videóban tisztázta a helyzetet és a jelenlegi állapot.
A Valve nem akar magának konkurenciát?
A Source 2 története meglehetősen sokáig, egészen 2010 környékére nyúlik vissza. A Valve mérnökei a Half-Life 2: Episode Two kiadása után eldöntötték, hogy ideje továbbfejleszteni a saját, Source névre hallgató játékmotorjukat, melyet olyan címek használtak addigra, mint a Half-Life 2 vagy épp a Counter Strike: Source. Az első techdemo, mely egy felújított Left 4 Dead pálya volt 2010-ben készülhetett el.
A Valve dolgozóin kívül nem sokan tudtak a motor létezéséről, egészen 2014-ig, amikor a fentebb említett Left 4 Dead pálya renderképe napvilágra került “véletlenül”. Ezután nem volt értelme további titkolózásnak, a 2014-es GDC konferencián a Valve egyik munkatársa prezentálta is az újdonságot, majd egy év múlva a Dota 2 a Reborn frissítés keretein belül meg is kapta a Source 2-t. A VR szemüvegeket megcélzó Half-Life: Alyx is már az új motorra épült, pár kisebb címmel egyetemben.
A közösség úgy döntött, hogy saját kezébe veszi az irányítást, hiszen a Valve évek óta nem adta ki a régóta várt Source 2-es CS:GO frissítést. A kezdeti időszakban nem túl sok fejlesztői eszköz állt a rendelkezésükre, a Dota 2 alapjaira nem is tudtak igazán építkezni. A Half-Life: Alyx megjelenése és a vele együtt érkező „FPS” nézetnek köszönhetően azonban új utak nyíltak meg a közösségi portnak. Ezzel párhuzamosan néhány lelkes amatőr a Team Fortress 2 részének Source 2 portján kezdett el dolgozni, ők sem akartak tovább várni a Valve programozóira.
A projektek haladtak, ám továbbra is meglehetősen szűk keretek között. Ekkor azonban a híres Garry’s Mod atyja bejelentette, hogy hasonló, sandbox környezettel operáló „játékot” jelentetne meg Steamen S&Box néven. Természetesen mindezt Source 2 játékmotor alatt képzelte el. Gabe Follower rá is írt a program fejlesztőjére, aki azonnal meg is ajándékozta a játék korai példányával.
Időközben a fentebb említett, Team Fortress 2 Source 2 átiratán dolgozó csapat vezetője felvette a kapcsolatot Gabe Followerrel, hogy egyesítsék erejüket. A közös játékmotor erre lehetőséget is adott, kölcsönösen segíthették egymást a két brigád tagjai különféle fejlesztésekkel. Igazán gyümölcsöző volt a munka, kifejezetten gyorsan haladt mindkét csapat. Fontos megemlíteni, hogy a játékmechanikákat is teljesen a nulláról kellett újraalkotniuk, hiszen nem szerettek volna olyan kódrészletet használni, mely az eredeti játékból származik. Ezek közé tartozott:
A játék fel volt készítve arra, hogy bármilyen új bejelentett Source 2-es funkciót pillanatok alatt implementálhassanak a fejlesztői. RTX támogatás érkezett Source 2-be? Pár nap és ott van a közösségi Source 2-es CS:GO-ban is. VR és mobil platformokra is terjeszkedik a Valve? Az amatőrök által megalkotott CS:GO port is pillanatok alatt megkaphatta volna ezeket a képességeket. A fenti videóban egy korai gameplay-t is megnézhetünk a Source 2-es CS:GO-ról. Papíron semmi nem állt a csapat útjába, hiszen az eredeti játék egyetlen kódrészletét sem használták fel.
Gabe Follower valamikor a tavalyi évben kapott egy Discord üzenetet, amely szerint a Valve finoman szólva sem örül ennek a fejlesztésnek. Nem sokkal később némi tanácskozás után a cég küldött is neki egy szépen megfogalmazott levelet, melyben megkérték, hogy ne publikálja a játékot. Valamilyen szinten még érthető is lenne a fenti lépés, ám itt jönnek a furcsaságok:
Továbbra is egyetlen egy logikus válasz lehet erre a lépésre. Ahogy az elmúlt napok hírei is mutatják, a Valve javában dolgozhat a Source 2-es változaton házon belül. Két ilyen kiadás pedig összezavarhatná a játékosokat. Team Fortress 2 esetében nagy eséllyel erről nincs szó, ezért hagyják békén a projekten dolgozó programozókat. Ha ez igaz, akkor azonban jogosan merülhet fel a kérdés: mi tart a Valve munkatársainak ennyi ideig, amikor egy pár emberből álló csapat összehozta 6 hónap alatt? Erre csak ők tudhatják a választ, reméljük már nem kell sokat várnunk arra, hogy mi is megismerhessük a pontos okot.
Hamarosan tényleg megérkezik a Counter-Strike 2 – Nagy cég buktatta le