Kutatók egy csoportja olyan programot villantott, ami a sportjátékok új generációját hozhatja el.

Sokan már most is nagyon könnyen bedőlnek a FIFA-játékoknak, és hiszik el róluk, hogy nem is egy videojátékot, hanem egy valódi futballmeccset néznek. Oké, ebbe a csapdába leginkább azok sétálnak bele, akik nem kifejezetten konyítanak a játékokhoz, mégis elképesztő látni, hogyan válnak ezek a programok egyre valóságosabbá.

Pedig a játékiparban nem mindig ez a műfaj volt a legéletszerűbb, ha a grafikáról volt szó. A FIFA, a Madden, az NBA és az NHL-játékok hőskorában nem számítottak különösebben mutatósnak, sőt, de a 3D-s grafika gyors fejlődésével olyan lehetőségek nyíltak meg előttük, melyekkel simán beelőzték a kor legtöbb címét.

Ezt egyébként olyan 2003 körül figyelhetjük meg a leginkább, amikor a legtöbb sportjáték, de főleg a Tiger Woods PGA, a FIFA, a MADDEN, és az NHL szinte már lefolytak a képernyőről. A későbbi etapokról már ne is beszéljünk, mára pedig már tényleg olyanok, mintha egy igazi mérkőzésen izgulnánk.

A kérdés tehát adott: hogyan lehetnének még ennél is élethűbbek a sportjátékok?

A következő evolúciós lépést valószínűleg már nem a grafika fogja, hanem a mozgások és az animációk fogják jelenteni. A FIFA- vagy az NBA-sorozat például látványban alig-alig fejlődött észrevehető mértékben, míg az játékosok animációs repertoárja és a mesterséges intelligencia annál inkább. A válasz is ennek a keverékében lesz keresendő, bár nem úgy, ahogyan elsőre gondolnánk.

Néhány neurális hálóval, videóelemzéssel és 3D-s rekonstrukcióval kutató a napokban publikálta a Vid2Avatar nevű programot, amely egészen forradalmi módszerrel képes rögzíteni és animációvá konvertálni egy valós videófelvételt. A program tulajdonképpen pontosan azt tudja, aminek hangzik: elemez egy valódi videót, majd az azon látott embereket és mozgásukat egy az egyben képes 3D animációvá alakítani.

Méghozzá igen magas pontossággal és részletességgel, függetlenül, hogy az ember mennyire olvad bele a háttérbe. Ezt szinte bármivel lehet használni és hasznosítani, egy bemutató videóban azonban egy focimeccs közepette tébláboló Luis Suárezzel is illusztrálták a működését.

A mesterséges intelligencia alapú program ugyan még nagyon friss, és a kutatók is nagyon sokat fognak még finomítani rajta, ugyanakkor már most jól látható, hogy hol hasznosulhat a legjobban. Bizony, a sportjátékokban.

Ha például az EA fejlesztői elkezdenék használni a Vid2Avatart, azt több száz meccsre szabadíthatnák rá, amely így irdatlan mennyiségű valódi mozgást lenne képes 3D animációvá alakítani. Ezt az adathalmazt pedig már könnyedén felhasználhatják a játékban is, majdnem úgy, mint eddig a mocap-felvételeket.

 

Ezt persze a játékos által irányított sportolóban nem köszönne vissza, mivel az teljesen más animációkat kíván, a gép által irányított csapattagoknál viszont annál inkább. Ezzel pedig – kontextustól függően – még valóságosabb illúziót kelthetnének a sportjátékok, mint korábban valaha.

Addig persze még nagyon hosszú út vezet, ugyanakkor már jól körvonalazódhat a videojátékok sportműfaja fejlődésének következő lépcsőfoka.

via – 80.lv

Ezt is érdemes lehet elolvasnod:

Hazudik, mint a vízfolyás! – Ezt mondta a ChatGPT a legnagyobb magyar videósokról

 

×