A magyar Forbes elkészítette a toplistát húsz olyan digitális tartalomgyártóról, akik márkájukat üzleti sikerré, üzleti értékké kovácsolták.

Kétségtelen, hogy az utóbbi években az influencerek komoly meghatározói lettek az üzleti életnek, nem véletlen tehát, hogy a magyar Forbes magazin is foglalkozik felemelkedésükkel és befolyásukkal. Idén ráadául még magasabbra tették a lécet, és igen alapos elemzésnek vetették alá az tartalomgyártók eredményeit. Így alakult ki az influenszerek üzleti- és márkaértékének mutatója, a Forbes Influenszerindexe.

Íme a Top 20 legértékesebb magyar influencer.

A Forbes az index összeállítását száznyolcvan fős gyűjtésről, a szereplők közösségi médiás aktivitása, követőbázisa, potenciális elérése és üzleti tevékenysége (szponzorált tartalmak, illetve saját termékek, szolgáltatások) alapján szűkítette negyven főre. Knittel Martin a digitális tartalomgyártókat ezután a SentiOne online médiafigyelő platformmal, a HypeAuditor influenszer-adatbázissal, illetve a magyar influenszerpiaccal foglalkozó szakemberekkel értékelte, négy kategóriában.

Hogy kik kerülhettek be a Top 20 legértékesebb influencerei közé tehát az határozta meg, hogy  mekkora a követőbázis, mennyire kedvelik az emberek, milyen aktivitást mutatnak a követők, illetve mennyire igényes a tartalom, mennyire profi. A szakértők szerint túl ritka vagy túl gyakori reklámtevékenység csökkentette az adott influenszer üzleti sikerességét vagy hitelességét.

Természetesen minden influencer szép leírást is kapott, és nem kevés gaming influencer is helyet kapott a listán.

Íme a TOP 20

  1. TheVR
  2. Pamkutya
  3. Whisperton
  4. Abosi Barna
  5. Nessaj
  6. JustVidman
  7. Körcsönyei Polla
  8. Forstner Csenge
  9. Viszkok Fruzsi
  10. Csecse Attila
  11. Papp Inez Hilda
  12. Kempf Zozó
  13. Verebélyi Vivi és Nagy Norbi
  14. LadySzomjas
  15. Nasz Dániel
  16. Nagy Benedek
  17. Cresser
  18. Unfield
  19. Radics Péter
  20. Dancsó Péter

TheVR

Forbes

A 2013-ban startoló Komzsik–Fábián-formáció tíz év alatt kétségkívül a magyar netes tartalomgyártás csúcsára pörgette a TheVR márkanevet. Nyolc csatornával, több mint hárommillió feliratkozóval, az egyik legelkötelezettebb közönséggel és a profi díszletekkel berendezett debreceni stúdióval egyértelmű az üzenet: itt egy komoly, professzionális médiabirodalom épül. Ezt nemcsak az élmezőnytől messze elszakadó pontszámok – köztük a szakmai zsűri legjobb értékelése, valamint a kiugró követői aktivitást mutató HypeAuditor-adatok – igazolják, hanem vállalkozásuk sikeressége is. A We Are Media Tech Bt. 2021-ben 108 millió forintos árbevétellel és 38 milliós profittal zárt, a srácok szerint a tavalyi számok pedig még jobban sikerültek. Hogy tartalmi mennyiségben, minőségben vagy üzleti szempontból hova lehet még itthon fejlődni, arról is várhatóan a TheVR csapata mutat majd irányt a piacnak – írja a Forbes.

Ezúton is gratulálunk a TheVR csapatának!

Természetesen ma reggel ők is reagáltak a dologra:

 

Borítókép: Forbes

Ezt is érdekes:

Gratulálunk: 10 év után a TheVR megvette első saját stúdióját!

 

×