Meglepő méréseket mutatott a szakértő.

A kontroller vs. a klasszikus billentyűzet-egér (KBM) vita visszatérő eleme volt már az eredeti Warzone-nak is. Ez a Warzone 2-ben sem alakult másképp, de igazából bármelyik FPS játékra ráhúzhatjuk manapság, amely több platformon is megtalálható. A KBM játékosok szerint igazságtalan a Warzone 1/2 aim assistja, mely a célzásban segít. A kontrolleres játékosok pedig úgy ítélik meg, hogy az egér továbbra is pontosabb beviteli eszköz lehet.

Ebben nehéz igazságot hirdetni, hiszen meglehetősen bonyolult és felhasználófüggő téma. Ezúttal azonban egy másik, objektíven is mérhető megközelítésből elemezte a beviteli eszközöket a Warzone 2 egyik szakértője. Ez pedig nem volt más, mint az input lag kérdésköre.

Melyik lehet a legjobb választásunk?

Az input lag

Sok összetevős a teljes input lag

Ha videójátékokról beszélünk, főleg online címek esetén, akkor rengeteg alkalommal találkozhatunk az input lag kifejezéssel. Míg a lassú, AAA címeknél ez nem feltétlenül élet-halál kérdése, addig Warzone-ban akár egy meccs végkimenetele is múlhat pár milliszekundumon. Az input lag az az érték, ami az adott gomb vagy billentyű lenyomásától a képernyőn is látható interakció között eltelt időt adja meg. Warzone esetében kiváló példa erre a tűz/fire billentyű vagy egérgomb és a tényleges lövés időkülönbsége. Az input laghoz hozzáadódik a periféria késése, a rendszerünk fürgesége vagy épp a monitorunk válaszideje is. TrueGameData olyan kamerát használt a méréshez, mely rengeteg képkockát tud rögzíteni egy másodperc alatt, így a pár milliszekundumos eltérések is kimutathatóak.

Az eredmények

A legtöbb esetben és játékban a billentyűzet és egér párosának kellene nyernie, már csak azért is, mert például PlayStation 5 DualSense kontroller alap esetben csak 250 Hz-es polling rate-tel rendelkezik. A legolcsóbb mechanikus billentyűzetek pedig már könnyűszerrel teljesítik a 1000 Hz-et is. A polling rate azt mutatja meg, hogy mennyi alkalommal küldenek adatot a gép felé másodperceként. Lehetőségünk van azonban a DualSense kontrollerek „tuningolására” mellyel már felvehetik a versenyt a leggyorsabb billentyűzetekkel. Úgy tűnik, hogy a mérések is ezt igazolták:

  • Egér (G Pro Superlight Wireless): WZ 1 – 31.3 // WZ2 – 32.1
  • Billentyűzet (Wooting 60HE. Tachyon Mode): WZ1 – 20 // WZ2 – 19.6
  • Xbox One kontroller ravasz: WZ 1 – 23.8 // WZ2 – 28.3
  • Xbox Elite S2 kontroller ravasz: WZ1 – 37.5 // WZ2 – 32.5
  • PS5 kontroller ravasz: WZ1 – 28.8 // WZ2 – 27.9
  • PS5 tuningolt kontroller ravasz: WZ1 – 21.7 // WZ2 – 26.3
  • PS5 tuningolt kontroller joystick: WZ1 – 17.5 // WZ2 – 20.4

Jól látható, hogy nyers számokat tekintve bizony a tuningolt PlayStation 5 kontrollerek erőteljesen megszorongatják korunk egyik leggyorsabb billentyűzetét. Ha a háztartásokbak fellelhető, átlagos mechanikus beviteli eszközöket vizsgálnánk, akkor minden bizonnyal a Sony kontrollere vihetné haza az első helyet. Ezt megspékelve a játékok beépített célzás rásegítésével, bizony azon is elgondolkodhatunk, hogy PC esetében is érdemes lehet a gépre kötnünk azt a bizonyos DualSense kontrollert. Ha más nem, egy-egy próba erejéig.

Ha nem tudod hova ugorj:

Bizonytalan vagy még mindig? – Ezek a Warzone 2 pálya legjobb helyei

×