A Pokémon Scarlet/Violet játékokban Pokémonokat láthatunk az overworldben (mint a Legend Arceusban), így meglehetősen könnyű kiválasztani, hogy melyikkel szeretnénk megküzdeni, vagy éppen melyiket szeretnénk a csapatunkban tudni.

A Pokémon Scarlet/Violet játékokban Pokémonokat láthatunk az overworldben (mint a Legend Arceusban), így meglehetősen könnyű kiválasztani, hogy melyikkel szeretnénk megküzdeni, vagy éppen melyiket szeretnénk a csapatunkban tudni. Ráadásul nagyon extra dolgokat sem kell tennünk, neki kell futni az egyiknek és máris indul a csata. Ilyen téren sokkal elnézőbb a játék, hiszen nincsen az a frusztráció, ami anno a régi címek esetében sokszor szembe jött velünk, hogy Repel nélkül állandóan megszakította a barangolás egy-egy összecsapás. Kedvünkre válogathatunk, viszont figyelni kell, ugyanis az apró lények bizony a játékban is nagyon aprók, így akaratlanul is beléjük tudunk szaladni.

 

A Pokémonok elkapásának mechanikáján nem változtattak a fejlesztők, ugyanúgy működik, mint a legtöbb fő játék esetében – belépünk egy csatába, legyengítjük a vad Pokémont, majd dobunk egy Pokélabdát és imádkozunk. Persze ez már egy újgenerációs Pokémon, nem olyan rettentően kellemetlenek az elkapási arányok, mnt mondjuk a Fire Red esetében voltak. Az alacsony szintű Pokémonokat simán el lehet kapdosni csata nélkül is, de igazából úgy összességében nem emlékszem olyan vadászatra, ami megizzasztott volna. Egy-két labdával el lehet kapni szinte bármit, a korai szakaszban pedig tényleg elég hajigálni a labdákat, kevés Pokémon fog kiszabadulni belőlük.

Sajnos nem lehet kikapcsolni azt a játékelemet, ami megosztja a tapasztalati pontokat az összes csapatunkban lévő Pokémon között. Ez is egy könnyítése a szériának, ám az szerintem érthetetlen, hogy miért nem lehet állítani az ilyesmit. Régen egy EXP Share nevű tárggyal egyetlen Pokémont húzhattunk, később az EXP Share a csapatot erősítette, de kikapcsolható volt, most viszont már beépített játékelem, ami rettenetesen megkönnyíti az előrehaladást. Nekem, tesztelőnek, jól jön az ilyesmi, de ha valaki kihívásra vágyik, az sajnos nem itt kell, hogy keresse. Vannak más, kényelmes funkciók is, mint például az automatikus gyógyulás és az automatikus harc és a gyengébb Pokémonok gyors legyőzése. Ezek szintén lazítanak a “hardcore” Pokémon élményen, de összességében jó, hogy felbukkantak.

A Pokémon Scarlet/Violet rendhagyó játék lett, a széria egészét tekintve. Itt ugyanis egy hatalmas openworldöt kapunk, az útvonalak csak elvétve vannak megkötve, ráadásul egyszerre három sztorit is végigjátszhatunk. Van egy standard jelvény gyűjtögetés és liga, vadászhatunk óriás Pokémonokra, valamint a Team Star fenyegetését is megállíthatjuk. Továbbá, ha mind a hármat teljesítettük, kapunk egy negyedik történetszálat is, ami gyönyörűen keretbe rendezi az egész játékot, valamint válaszol az addig még meg nem válaszolt kérdésekre.

Az új típusú Pokémonok felfedezése egyébként most pont ugyan olyan jó érzéssel töltött el, mint a korábbi címek esetén bármikor, ezt a báját nem könnyen veszíti el a Game Freak aranytojást tojó tyúkja. A világ nincsen repetitíven felépítve, úgy tűnt, minden új terület más-más típusokat és fajokat vonultat fel, így tényleg jó érzés volt felfedezni a Scarlet/Violet területeit. Akik komolyabban űzik a játékot, azok örülhetnek, ugyanis Ditto relatíve gyorsan megtalálható, így a Pokémonok tenyésztését is gyorsan el lehet kezdeni.

Sok Pokémon játéknak van sajátos gimmickje, ez a Scarlet/Violet esetében a Terrastallizing. Pont úgy működik, mint korábban a Gigantamax, vagy a Mega forma, harc közben, egyetlen Pokémont átalakíthatunk némi bónusz reményében. Ez a bónusz ebben az esetben statnövekedést és bizonyos esetekben teljes típusváltoztatást okozhat. Ez stratégiaialag egy nagyon jó eleme a játéknak, persze leginkább a kompetitív játékosokat érinti. Hihetetlen nagy ütőkártya, ha tisztában vagyunk a Pokémonjaink gyengeségeivel, s ezeket akár egyetlen gomb megnyomásával semmissé tehetjük. Például, ha egy víz Pokémon Tera formája föld típusúvá tezti, akkor egy pillanat alatt a villám elleni gyengeségből immunitást generálhatunk. Az egyetlen gyengesége a rendszernek, hogy csupán csak egyszer használható, utána fel kell keressünk egy Pokémon Centert, hogy ismét alkalmazhassuk a Terrastallizingot.

A különböző Tera típusokkal rendelkező Pokémonok jellemzően a Tera raidekben találhatók. Ezek kooperatív csaták véletlenszerű online emberekkel, barátokkal, vagy mesterséges intelligenciával. Jó dolog, ha van egy ilyen beugró lehetőség, mint a mesterséges intelligencia, de az a helyzet, hogy összességében nem túl okos a gép, így többnyire magunkra számíthatunk csak. Barátokkal egyértelműen sokkal szórakoztatóbbak ezek a Raidek.

Ami a játékmenetet illeti, a Pokémon Scarlet/Violet néhány nüansznyi problémától eltekintve lenyűgöző. Ami nagymértékben alávág az élménynek, az a teljesítmény és a grafikai problémák.

A játék vagy nagyon rosszul van optimalizálva, vagy nemes egyszerűséggel nem tud mit kezdeni vele a Switch, de az biztos, hogy botrányos az FPS az első perctől kezdve. A szűk, előre renderelt helyiségek és területek még csak-csak jól működnek, de valamiért minden istenadta fűcsomót be akar tölteni a környékről a játék, így tényleg képes kellemetlenül szaggatni a szoftver. Vannak pillanatok, amikor nagyon gyenge minőségű textúrák bukkannak fel, sőt még az árnyékok kockásak. Néhány animáció egyszerűen szörnyű. A világítás néha hirtelen megváltozik, hirtelen megvilágít egy területet, majd ugyanolyan gyorsan el is tűnik a fény. Ezt szinte minden fa mellett megfigyelhetjük, egyik pillanatban még generál a fény árnyékot, egy milliméterrel arrébb már nem. Szerencsére velem egyszer sem fordult elő, de a fórumokon temérdek ember jelezte, hogy a játék képes crashelni is, ekkor pedig csak az autosaveben bízhatunk. Ami viszont azoknak kellemetlen lehet, akik ezt a lehetőséget kikapcsolják játék közben…

A Pokémon Scarlet/Violet egy kiváló kaland, ami történet és tartalmak szempontjából nagyon szépen fel van építve. Ha nem lennének oltári teljesítménybeli problémák, egy kiváló Pokémon játékról beszélnénk, a kellemetlenségek viszont olyan mértékűek, hogy a víz alá rántják az egészet.

Összefoglalás

Az év tragédiája – Pokémon Scarlet/Violet teszt


Szerzői értékelés

6

A Pokémon Scarlet/Violet egy kiváló kaland, ami történet és tartalmak szempontjából nagyon szépen fel van építve. Ha nem lennének oltári teljesítménybeli problémák, egy kiváló Pokémon játékról beszélnénk, a kellemetlenségek viszont olyan mértékűek, hogy a víz alá rántják az egészet.

Szépen felépített open-world

Tera-típusok

A jól megszokott, letisztult Pokémon harcok

Bőséges sztori és tartalom

Förtelmes teljesítmény

Bugok

Textúrahibák

Olvasói értékelés

0

×