Itthon elképzelhetetlen, de lehet úgy reklámfilmet készíteni, hogy az ne legyen kínos. Csak energiát kell beletenni, és jól használni a felkért sztárokat.

A világ kreatívabb és könnyedebb szegleteiben (igen, vannak ilyenek) nem kellemetlen hirdetésekben szerepelni, még akkora sztároknak sem, mint Ricky Gervais, Christiano Ronaldo, Selena Gomez, vagy épp’ Sir Anthony Hopkins. Olyan szerepeket vállalnak be hirdetésekben, amelyeket a magukat túl komolyan vevő magyar hírességek biztosan nem, így a kedvükért gyakran izzadságszagú, kellemetlenül mesterkélt végeredmény születik, vagy simán csak senki nem rak energiát abba, hogy jól kidolgozzák és a sztárokra hajlítsák a sztorit.

Mielőtt még azon keseregnénk, hogy minden külföldi ötlet, ami átlépi a magyar határt, rögtön erjedésnek indul, inkább nézzük meg hogyan kell(ene) ezt jól csinálni. A legolcsóbb, legegyszerűbb kisfilmektől a nagyszabású látványorgiáig van itt minden, de egy dolog mindben közös: a világhírű szereplők játszi könnyedséggel csinálnak hülyét magukból, és baromi jól áll nekik.

George Clooney bek@phatja!

A Top Gear és a Grand Tour nyíltan szittyós műsorvezetője, Jeremy Clarkson egy banális egyszerűséggel megoldott (sima mobillal rögzített!) jelenetben dicséri halálra a Clooney által sokáig hirdetett konyhai kávégéppel SZEMBEN a Hawkstone Lagerbier sörcsapot. Ami ugye sokkal hasznosabb…

 

Nem érdekel, mi az az Optus.

Ricky Gervais sikerének titka, hogy nyilvánvalóvá teszi: ő tényleg egy közönyös seggfej, ráadásul nagyon sok pénzért az. Ebben a jelenetben is megy a tapló lubickolás: közli, hogy nem sok mindent tud a termékről, amit hirdet (az Optus egy ausztrál tévészolgáltató – a Netflix az ő közvetítésükkel jelent meg a szigetországban) és elárulja: jelezte a készítőknek a forgatás előtt, hogy ez sokba’ lesz és egy kicsit sem akarja érte megerőltetni magát. Ez lett belőle:

 

Semmi személyes

Jon Hamm feje annyira összegyógyult a Mad Men sorozatban látott karakterrel, hogy a legnagyobb természetességgel hívják reklámokba szerepelni. De nem ő a filmecske legnagyobb erénye, hanem az, hogy érdekessé tud tenni egy olyan dögunalmas témát is, mint az adó-visszatérítési hitel. Ezt a kölcsönt fejvesztve rohannánk felvenni, miután a – nyilván horrorfilmforgatás szünetében játszódó – jelenet végén közli: „találkozunk odakint, de ne feledd: semmi személyes”:

 

Ki vagy, ha éhes vagy?

Már-már azt hittük, hogy a Snickers mindent kihozott a „Maradnod kell még egy darabig?”, illetve a „Ki vagy, ha éhes vagy?” szituációs játékokból, erre odacsapják az orrunk elé ezt a döbbenetesen vicces királyságot! A szereplőket aligha kell bemutatni, és ha megtennék, azzal el is spoilereznénk a kisfilm legnagyobb poénját. Szóval csak simán hidd el, hogy ezt itt MEG AKAROD NÉZNI:

 

Upsz!

Christiano Ronaldo a gyepen nem ismer tréfát – azon kívül viszont örömmel csinál hülyét magából egy jó hecc kedvéért – még akkor is, ha az csak egy reklám. Ebben a jelenetben egy akkora égést ad elő teljesen önfeledten, hogy azért nem lehet nem kedvelni a pasast. Még egy piros pont a neve mellé, a karitatív munkáin felül!

 

Megnézték, milyen mély a nyúl ürege

Ebben a darabban Lawrence Fishburne ismét felölti a Mátrixból ismerős kabátját és szemüvegét, hogy Morpheus-ként belekellemetlenkedjen egy pár randijába. Miután letolja nekik a legendás monológ újragondolt változatát a nyúl üregéről, beül mögéjük a Kia hátsó ülésére. És ami azután történik, az annyira röhejesen menő, hogy eldobod az agyad:

 

Zöldnek lenni nehéz

A Kia amúgy tényleg nem szerénykedik a büdzsével, amikor hírességeket hív szerepelni. Ez a darab nem kevésbé látványos és kreatív, mint az előbbi, de már egy elektromos modellt hirdet – lenyűgöző pontossággal célzott üzenetet továbbítva. Melissa McCarthy-t a világ minden tájára elrángatják, hogy megóvja a Földet a klímaváltozástól. Hamar kiderül, hogy nehéz világmegmentővé válni – sokkal könnyebb, ha inkább vezetünk egyet.

 

A Stormfall se volt még ilyen szexi… és mókás!

A mobiljáték átélhetőségét, vagyis azt, hogy mennyire bele lehet feledkezni és válhat az életed részévé, a váratlanul felbukkanó Megan Fox (ő a game hangja) teszi istenien viccessé. Újabb remek példa, hogy ha tényleg jó a humorérzék, semmilyen poén sincs, ami megalázó lenne egy reklámban szereplő híresség számára:

 

Alexa… JÓÓÓL VAGY??!

A sokadik sztárparádés Super Bowl reklám, ami az Amazon mesterséges intelligencia asszisztensét, az Alexát hirdeti, így maga Jeff Bezos is beszállt a buliba. Képzeljük el, hogy az AI „bekapja az influenzát”, ezért baromi sürgősen helyettesíteni kell. Olyan sztárok ugranak be a helyére, mint Cardi B, Anthony Hopkins, Gordon Ramsay és Rebel Wilson, hogy aztán jól elbarmolják az egészet, mert nem tudnak nem önmaguk lenni. Isteni:

Légy hülye – nemes célért!

Selena Gomez annyira bájos, amennyire csak lehetséges, ebben a Disney-hercegnős álomra hasonlító kisfilmben, ami hangnemet váltva dolgozik a jó célért. Úgy hirdeti az UNICEF tiszta ivóvíz programját, hogy ahhoz nem pl. nélkülöző afrikai gyerekek sokkoló képeit használja, hanem egy hiteles celebritást, aki kedves ökörködéssel adja a nevét és arcát a projekthez. Az énekesnőről készült grafika a Tap Water palackjain is megtalálható. Ha ilyet veszel, azzal tiszta ivóvizet vásárolsz olyan gyerekeknek, akik számára az nem elérhető a saját hazájukban.

 

Ha minden reklám olyan lenne, mint ezek, nem lenne terhelő ez a húzás sem:

Olcsóbb lehet a PC és a Windows, ha hajlandó vagy reklámokat nézni

 

Elindult új webshopunk, nézz szét te is!

×