Úgy veszik az új God of Wart, mintha ingyen lenne, de a végére a játékosok döntő többsége valamiért már nem jut el.

Őrületes tempóban fogy a Sony legújabb AAA-s alkotása, a God of War: Ragnarök. A több helyütt év játéka várományos ugyanis csak november 13-ig 5,1 millió példányban talált gazdára, ami nemcsak a játéksorozat, hanem cakkumpakk a PlayStation saját gyártású címeinek leggyorsabban fogyó játéka lett.


Hihetetlen számok ezek, és mivel nem mostanában fog kifutni a Kratost és fiát, Atreust övező felhajtás, valószínűleg a következő hetekben és hónapokban más rekordokat is meg fog még dönteni. A kiugró eladás, és a kimagasló kritikai visszajelzések mellett viszont vannak más mérőegységek is, melyekkel meg lehet állapítani egy játék sikerességét.

Az eladások ugyanis önmagukban csak azt mutatják, hogy mennyien vágtak bele az északi mitológiát lezáró eposzba, ez viszont nem jelenti egyenesen azt, hogy a játékosok be is fejezik. Ez pedig nem egy elhanyagolható tényező, már csak azért sem, mert a Ragnarök számottevően nem lett sokkal hosszabb, mint a 2018-as elődje.

A kifejezetten PS-játékokkal foglalkozó Push Square rámutatott, hogy a trófeaadatok alapján a játékosok mindössze 24,8 százaléka ért az egyébként valóban kiválóra sikerült történet végére, míg a platinát, azaz az összes tevékenység elvégzéséért járó digitális elismerést csak 3,9% zsebelte be. Mindez megfordítva azt jelenti,

hogy a játékosok háromnegyede nem játssza – vagy még nem játszotta – végig a legújabb God of Wart.

Ez az arány természetesen idővel változhat, hiszen nem kifejezetten egy rövid kalandról van szó, mindenesetre a játékosok nem különösebben kapkodják el a dolgot. Ugyanakkor azt is feltételezhetjük, hogy a kezdeti időszakban leginkább azok vették meg a programot nem kevés pénzért (min. 24.000 forintért), akiket nagyon érdekelt a sztori, így viszont egy kicsit meglepő, hogy a vásárlók döntő többsége nem ért (még?) a végére.

Ezt is érdemes elolvasnod:

Igen, megtörtént: A God Of War már kánon az MCU-ban

 

×