A Snapdragon és az Oppo együttműködésének gyümölcsét láthatjuk.

Nem is olyan rég mi is beszámoltunk arról, hogy a Snapdragon leleplezte legújabb mobilchipjét. A specifikációk elég beszédesek voltak, hamar világossá vált, hogy nem csak egy egyszerű finomhangolásról vagy órajel emelésről van ezúttal szó. Újgenerációs Wi-Fi támogatás, akár 8K videófelvétel és fejlettebb energiahatékonyság is szerepelt a listában, de felmerült egy korábban csak PC-n tapasztalható megoldás is, a hardveres ray tracing.

Papíron mindez jól hangzott, ám sokan első körben meglehetősen szkeptikusan álltak a valós idejű sugárkövetés, fénymodellezés ténye mellett. Még a PC-s világban sem teljesen kiforrott ez a technológia, akkor mit is akarhatnánk egy tenyérnyi kis eszközzel. Úgy tűnik, hogy az Oppo és a Snapdragon hamar ránk is cáfol.

Mutatjuk, hogy fog kinézni a mobilos ray tracing!

Az Oppo és a Qualcomm a Snapdragon Summit 2022 eseményen prezentálta a mobilchipben rejlő lehetőségeket. A fenti videóban ebből kaphatunk egy kis ízelítőt, összehasonlítva a korábban megszokott fényezéssel és algoritmusokkal. Az Oppo szorosan együttműködik a chipgyártóval, így a PhysRay Engine 2.0 nevet viselő megoldásukat kimondottan a Snapdragon 8 Gen 2 GPU és CPU egységére optimalizálták.

Soha nem látott grafikát kaphatunk az újgenerációs telefonokon, egyre jobban kezd felzárkózni a mobilgaming a többi szegmenshez. A fejlesztéseknek köszönhetően ráadásul 90%-kal csökkent a CPU terhelés, ötszörösére nőtt a hatékonyság, illetve akár fél órán keresztül is tartható volt a stabil 60FPS. A független tesztekre és a támogatott játékokra egyelőre még várnunk kell, 2022 végén debütálnak az első, Snapdragon 8 Gen 2-vel felszerelt Oppo és többi gyártótól származó telefonok.

Forrás: Oppo / HVG 

A borítókép illusztráció. 

Elon Musk betörne a mobiltelefonok piacára is? – Nem elképzelhetetlen!

Elindult új webshopunk, nézz szét te is!

×