Döbbenetes mekkorát fejlődött a grafika! Mutatjuk, honnan hová érkeztek el a leghosszabb, legsikeresebb videojáték franchise-ok.

Generációk kedvencei, amelyek évtizedek óta tartják magukat a legnépszerűbb game-ek között, de 20-30, vagy még több év alatt már el is felejtettük, hogy honnan indultak. Komoly erővel pengetjük a nosztalgiahúrokat, de közben kalapot emelünk a sorozatok szenzációs fejlődése előtt: íme, a legelképesztőbb átalakulások!

Super Mario (rajt: 1985)

Bár a személye nem különösebben volt fontos, az olasz vízvezeték-szerelő a Donkey Kong-ban tűnt fel, mint Jumpman. A Nintendo jól ráérzett, hogy a karakternek önálló játék kell, ami hivatalosan 1985-ben jelent meg. A sorozat legutóbbi epizódja két éve jött ki. Hát, bizony sok mindent megértünk addigra.

The Legend of Zelda (1986)

Fontos megjegyezni, hogy ebből az érából indulva azzal is elég kiemelkedőt nyújtottak a game-ek, hogy a kétdimenziós világból át tudtak váltani 3D-be, ami a kezdeti nehézségek után szép új világok teremtésére adott lehetőséget. A Zeldából utoljára 2017-ben érkezett eredeti folytatás, viszont egy rakat spin-off és remake azóta is született. Összesen 19 cím tartozik a franchise-hoz. Szép:

Metal Gear (rajt: 1987)

Ez a lopakodós akció-kaland szintén jó régóta velünk van, és végre film is lesz belőle. A játékok látványvilága elképesztő, hogy mekkora utat járt be. Hideo Kojima remekművének különböző epizódjait több mint 30 millió példányban adták el. A legfrissebb a 2018-as Metal Gear Survive.

Final Fantasy (rajt: 1987)

A Square Enix egyik legjobban fialó terméke: az utolsó hozzáférhető információk szerint 2019-ig közel 11 milliárd dolláros bevételük származott, csak a 15 játékból! Minden más, például az animációs mozik és animesorozatok még e felett is nyomtatják a pénzt. A franchise 2016-ban jelentkezett a legutóbbi játékkal, úgyhogy nagyon várjuk már a 16. felvonást (elvileg jövőre jön)!

Mortal Kombat (rajt: 1992)

A régmúlt ködébe vesző játéktermes történelem talán legszebben nemesedett darabja. Tömegek ugrálták körül lélegzet visszafojtva a kíméletlen összecsapásokat és az ocsmányabbnál ocsmányabb kivégzéseket. A Mortal Kombat 11 három éve jelent meg, de az idei évre, a 30. évfordulóra is készültek meglepetésekkel.

FIFA (rajt: 1993)

Ez a sorozat most, a katari világbajnokság idején különösen fontos, hogy szerepeljen az összeállításunkban, hiszen ha van még az iPhone-nál, vagy a Call of Duty-nál is biztosabb rendes éves megjelenés, az a FIFÁ-é. A legelső, International Soccer óta gyakorlatilag minden ősszel kijött a következő évre vonatkoztatott új game. Ez éppen 30 darab kiadvány a mai napig. Kemény!

DOOM (rajt: 1993)

Az id Software igazán megszívlelte azt az aranyszabályt, hogy ami jó, azon ne változtass! A game a kezdetek óta ugyanarra a masszív őrületadagolásra épül, hogy a mindenféle fegyverrel megkent katona hogyan kaszabolja végig a földi / égi / űrbéli poklot, mielőtt a démonok átvennék a hatalmat az univerzum felett. Ahhoz képest, hogy milyen régóta létezik, nincs sok önálló játék a sorozatban, de ez semmit sem von le az értékéből (sőt!). A 2020-as Eternal a hatrészes sorozat legutóbbi darabja.

Tomb Raider (rajt: 1996)

Elképesztően látványos átalakulás, mindenféle szempontból. A dögös főhős körül bonyolódó történetfolyam minden elképzelhető platformot meghódított, és bár a 2018-as Shadow of the Tomb Raider kevésbé ragadta magával a kritikusokat, igazán tisztességes és látványos, jó eladásokat produkáló cím lett.

Pokémon (rajt: 1996)

Ki gondolta volna a legelején, hogy ez a pirospozsgás sárga mókus ekkorát dobbant! A Game Boy-ra készült game hatalmasra duzzadt hisztéria lett: a Pikachu mellé kitalált 988 (!) további karakter minden idők második legértékesebb franchise-zává növesztette a Pokémont. A merchandise és szórakoztatóipari termékek 71 milliárd dollárt hoztak 26 év alatt, ami nem sokkal – és szerintünk nem is sokáig – marad el a lassan százéves Micimackó mögött (74 milliárd dollár). Volt miből fejleszteni a látványt!

Grand Theft Auto (rajt 1997)

Máig megmagyarázhatatlanul sikeres termék, és ez már a legutolsó, 2013-as ötödik rész előtti game-ekre is igaz volt, de ami a GTA V-tel történt, az gyakorlatilag a csoda kategóriába esik. Az online event-ekkel azóta is szépen kaszáló játék önmagában több bevételt (kb. 7,68 milliárd dollárt) termelt az alkotóknak, mint az összes korábbi rész, együttvéve. A sorozat hatalmasat fejlődött, így nagyon várjuk mit húznak elő a bűvészkalapból a GTA VI-ban!

Counter Strike (rajt: 1999)

A közösség építette FPS az egyik legünnepeltebb taktikai multiplayer. Olyan érzésünk van, hogy a 2012-es legutóbbi verzió megjelenése óta a fél világ csézik, amire rátettek egy lapáttal azzal, hogy visszamenőleges kompatibilitást kapott Xbox One-ra. A CS:GO-hoz épített motor új életet lehelt a játékba és elhozta a meccseléseket is, ami bődületes siker lett: kb. tízmillióan játszák havonta, több mint 2.000 különböző bajnokságban.

Call of Duty (rajt: 2003)

Megjöttünk. Az ActiVision Blizzard sorozata valószínűleg a legértékesebb videojátékmárka, így nem csoda, ha vég nélkül marakodik miatta a Sony és a gyártó stúdiót felvásárló Microsoft. Szinte döbbenetes, hogy az egyenként akár többéves fejlesztést is igénylő játékokból stabilan minden évben kijön egy újabb darab (mondjuk jövőre pont nem fog). Elképzelni sem tudjuk, hogy milyen erőforrásokat kell ehhez mozgósítani, de tény, hogy sikerül, és az egész, úgy, ahogy van, egyre jobban néz ki. 21 kiadvány után ekkora különbségekkel:

Ezt is érdemes lehet elolvasnod:

Miért szeretnünk egymás ellen játszani? – Mitől olyan sikeres a PvP?

Elindult új webshopunk, nézz szét te is!

×