Égbekiáltóan sokáig fejlesztett game-ek, amelyek premierjét annyiszor tolták el, hogy már mindenki keresztet vetett rájuk, aztán mégis megtörtént a csoda!

Elképzelhető, hogy a 2020-21-es Coviddal, aztán a 2022-es háborúval terhelt év további olyan címeket termelt ki, amelyek később felkerülnek majd egy ehhez hasonló toplistára, de ez most még nem látszik világosan. Sok játékfejlesztés megrekedhetett ideig-óráig – vagy még jobban, mint a S.T.A.L.K.E.R. folytatása, ám az összidő csak a végelszámolásánál látszik.

A nemrég sokadjára és nagyon elhalasztott Skull & Bones-nak talán már ott is lenne a helye az élbolyban, de még nem jelent meg, így nem számítjuk ide. Viszont a tologatása nyomán megnéztük, hogy melyek azok a purgatóriumban rekedt projektek, amelyekről anno már senki sem gondolta volna, mégis megjelentek. Íme, minden idők legtovább halogatott premierjei (köszi a segítséget: The Gamer, Chillopedia, USA Today)!

10. Call of Cthulu: Dark Corners of the Earth

H. P. Lovecraft 1928-as kisregényének videojátékos feldolgozásához 1999-ben láttak hozzá, a Headfirst stúdiójában. Tanulságos történet: a fejlesztők nagyon szerették volna, ha egy négyszemélyes kooperatív élmény lesz belőle, de túl sokat lazítottak a koncepción.

A csapat Andrew Brazier személyében új vezetőt is kapott, ám az pechére mindenáron alá akarta rendelni a játékot a rajongók minden kívánságának. A kezdetleges chatszobákban egy csomó hasznos ötletet kaptak, de ez szét is forgácsolta a melót. Az idő múlása miatt lemondtak a kooperációs vonalról, egyszemélyes játék lett, 2005-ben jött ki – vegyes fogadtatással.

Eddig tartott: 6 év

9. Resident Evil 4

Ezzel a darabbal szintén baromi sokat variáltak, ráadásul ugyanabban az időszakban, mint az előbbi esetében. Eredetileg azt a történetet kapta, amit később átrendeztek a Devil May Cry alá.

Talán Shinji Mikami érkezésével változtak meg a dolgok, és lett a végső koncepcióból egy igazán élvezetes zombikaland, amit bár 1999-ben jelentettek be és kezdtek el kidolgozni, csak 2005-ben tudták feltenni a polcokra.

Eddig tartott: 6 év

8. L.A. Noire

Nagyon sokan figyelték aggodalommal a végül remekül sikerült játék elhúzódó fejlesztését, egyrészt mert a történelmi amerikai helyszínek miatt remek kalandnak ígérkezett (még valós eseményeket is belefűztek a sztoriba), másrészt azért, mert őrületes pénzt fektettek bele.

A Rockstar Games nem volt rest elektronikusan fellelhetetlen utcaképekért és tervrajzokért irattárakat, illetve könyvtárakat feltúrni, hogy minél valósághűbb Los Angeles-t alkossanak. Sikerült, de sokáig ültek rajta: 2004-től 2011-ig.

Eddig tartott: 7 év

7. Spore

Érdekes, hogy mi tartott rajta ennyi ideig, de lehet, hogy ez volt a tapasztalatgyűjtés, meg a tanulópénz a SimCity atyja, Will Wright számára.

Nyomokban már emlékeztet arra, ami a kreátor későbbi álma lett: szinte a semmiből kell nagy dolgokat alkotni, hiszen mikroszkopikus organizmusokkal kezdünk, hogy aztán fejlett civilizációkat alkossunk. Gyorsabban ment, mint a 2000-ben kezdett fejlesztés, amivel csak 2008-ra sikerült végezni.

Eddig tartott: 8 év

6. The Last Guardian

A Shadow of the Colossus-t is elkövető csapat valami igazán epikusat és fantasztikusat akart létrehozni, és a jó munkához idő kell. Na de ennyi?!

A The Last Guardian PS3 exkluzívként szenvedte ki a 2007-től 2015-ig tervezett fejlesztési időt, de még abban az évben, az E3-on további közel egyéves csúszást jelentettek be, így végül 2016-ban jelent meg.

Eddig tartott: 9 év

5. Team Fortress 2

Az első játék Quake módként kezdte a pályafutást, de annyira menő kis shooter lett, hogy sokan a Fortnite elődjét látják benne, hiszen már ebben is vagy kilenc különböző osztályba tagozódva eshettünk egymásnak. Naná, hogy mindenki folytatást követelt, de az újszerű stílus kifogott a fejlesztőkön.

Közel egy évtizedes nyűglődés után 2007-ben adta ki a Valve, de jót tett neki az idő: nagyon emlékezetes darab lett – sokan máig játszanak vele.

Eddig tartott: 9 év

4. Too Human

Eddig ez a legcsúnyább történet mind közül, mert sikerült totális kudarcig húzni a megjelenést, ami ráadásul nem is azon a platformon történt meg, amire eredetileg bejelentették!

A PlayStation exkluzívnak készülő game 1999-2008-ig állt fejlesztés alatt, és hiába volt nagyon ígéretes az északi mitológiára épülő sztorijával, végül nagy csalódást váltott ki, hogy átlimbózott Xbox 360-ra. Eredeti közönségét vesztett, sok pereskedést eredményező cím lett. Kár érte.

Eddig tartott: 9 év

3. Final Fantasy XV

Itt alighanem a felesleges túlrészletezés miatt került homok a gépbe: agyonbonyolított, a történet szempontjából nem túl fontos cuccok és környezetek tömege sorakozott benne.

Egy biztos, a Final Fantasy rajongói aligha csalódtak, hiszen egy remek trilógia után érkező, sikeres darab lett, de továbbra is az az érzésünk, hogy 2006-tól 2016-ig sok baromság történhetett a háttérben, ha ilyen sokáig dolgoztak rajta.

Eddig tartott: 10 év

2. Diablo III

Csalóka, hogy miért került ennyire előre a listán a 2012-es Diablo III, hiszen 2008-ban jelentették be az érkezését. Ja, de a fejlesztése 2001-ben indult ám!

Itt – úgy tudni – az alkotói bizonytalanság okozott késedelmeket: Josh Mosqueira rendező állítólag rettegett tőle, hogy az új cím nem fogja megütni az előző rész színvonalát. Évek visszatáncolásai, hibái, majd bővítései és javításai végül őt igazolták, mert nagy siker lett.

Eddig tartott: 11 év

1. Duke Nukem Forever

Ha másért nem is, ez a játék legalább a készítés hosszú-HOSSZÚ évei miatt sokáig emlegetett darab lesz. A fejlesztése túlélte az eredeti csapatot (3D Realms), és mire kész lett, felnőtt egy új gamer generáció, akik már nem fogadták kitörő lelkesedéssel.

A fiataloknak nem sokat mondott a név, és a végeredmény se lett túl látványos, eredeti, vagy legalább mókás. Ciki buktaként emlegetik – főleg a korát megelőző, 1996-os Duke Nukem 3D-vel összehasonlítva. Már akkor bejelentették, hogy ezzel bővítik a Duke Nukem univerzumot, de 2011-ben már kár volt kiadni.

Eddig tartott: 15 év

Hiányolsz valamit a listáról? Ha eszedbe jut olyan cím, amire személyesen emlékszel, hogy kín volt kivárni, írd meg velünk kommentben, a cikk Facebook-bejegyzése alatt!

Egyébként lehet még sorolni a gaming ipar baklövéseit, de vannak, amik ennek ellenére is betaláltak:

10 játék, ami szörnyű lett, mégis több millió fogyott belőle

 

https://leet.hu/vga-kartyak/

×