Remélhetőleg a Warzone 2 is hasonló testreszabhatósággal érkezik.

A Modern Warfare II korai fejlesztési szakaszában azt sem lehetett tudni, hogy egyáltalán a játék megérkezik-e a régi generációra. Szerencsére az Activision is tudta, hogy PS4 és Xbox One felhasználók millióit hagyná magára, ezért a Modern Warfare II minden platformra megérkezik, amin a tavalyi cím futott.

Hamar fellélegezhettek így a rajongók, ám egyből további kérdéseket vetett ez fel. A legtöbben a FOV (Field of View – Látószög, Látómező) csúszka sorsára voltak kíváncsiak, ám szerencsére a fejlesztők viszonylag megnyugtató választ adtak. A bétában papíron minden konzolon és PC-n is szabadon állítható lesz a FOV értéke. Az azonban kérdéses, hogy Warzone 2.0 esetében lesz-e erre lehetőségük a régebbi generáció tulajdonosainak. A CharlieINTEL csapata összegyűjtött néhány hasznos információt a csúszkával kapcsolatban, melyet az esti, második béta hét startja előtt érdemes átvennünk.

Nézzük is, hogyan érdemes beállítanunk a FOV értéket!

A FOV beállítása

  1. Indítsd el a Call of Duty: Modern Warfare 2 (Open) Beta kliensét
  2. Menj be a Settings menüpontba
  3. Keresd meg a ‘Graphics’ fület
  4. Keresd meg a ‘View’ szekciónál a FOV – Field of View beállításokat
  5. Állítsd be a FOV értékét az általad kívánt számra
  6. Nyomd le a ‘Show More’ gombot, hogy előhozhasd az elkülönített ADS Field of View és Weapon Field of View opciókat

Az ajánlott értékek

Az alapértelmezett FOV 80, ám sokak számára ez túl alacsony érték. Azonban egyáltalán nem beszélhetünk egy mindenki számára optimális. értékről sem. A korábbi játékok tapasztalata alapján érdemes lehet szétbontani a kontrolleres és billentyűzetes felhasználókat, a beviteli módok különbsége miatt eltérő szögek bizonyulnak az arany középútnak.

  • A kontrolleres játékosoknak 95 és 105 közötti értékek javasoltak, hiszen így már jelentősen kiszélesedik a látómező, de még nem lesz nehéz meglátni ellenfeleinket a kisebbnek tűnő modellek miatt. A kontrolleres játékosok a finom, apró mozgásoknál hátrányban vannak, így 105 fölé nem érdemes menniük.
  • A billentyűzettel és egérrel játszó felhasználók elgondolkodhatnak 105 és 115 közötti értékeken is, hiszen az apró mozgásokat itt az egér segítségével sokkal könnyebben végigvihetik, de még nem érvényesül a 120-as FOV halszem effektje.

ADS Field of View érték

A játék két lehetőséget ad a kezünkbe, választhatjuk az Independent és Affected értékeket ADS esetében. Mindkettőnek megvan a maga előnye és hátránya:

  • Independent FOV esetében ADS nézetben eltérő látószögünk van, mely alapesetben 80. Távcsőbe/célzókába való nézés esetén így nagyobbnak látjuk ellenfelünket, míg sima nézelődés közben kiaknázhatjuk a nagyobb FOV előnyeit. A hátrány is ebből következik, hiszen célzás közben nem látunk be akkora területet.
  • Affected FOV esetében az ADS nézet látószöge megegyezik a “sima” látószöggel. Nagy FOV esetén az ellenfeleink apróbbnak tűnhetnek, ám a vizuális visszarúgás és a nagyobb belátott tér kárpótolhat minket.

Weapon Field of View beállítás

A PlayStation tapasztalatok alapján, a 95-nél nagyobb FOV-ot használó játékosoknak érdemes ezt az opciót „Wide„-ra állítani. Ennek köszönhetően a fegyverünk egy árnyalatnyival kisebbnek tűnhet, így több szabad terület áll a rendelkezésünkre, hogy észrevehessük ellenfeleinket.

A fenti beállítások természetesen nem szentírások, ha 80-85-ös FOV-on érezzük magabiztosnak magunkat hosszú évek óta, akkor nem kell átállnunk 105-re. Bizonyos esetekben a túl alacsony vagy épp túl magas FOV fejfájást, hányingert is okozhat az arra érzékenyeknél, mely teljesen tönkre is teheti a játékélményt.

Órákon belül startol a béta második hete:

Előtöltés, időpontok és feltételek – Mindent a Call of Duty: Modern Warfare II béta második hetéről

https://leet.hu/vga-kartyak/

×