Összeszedtük a legnagyobb baklövéseket és gyűlölt hülyeségeket, de van, ami túl előremutató volt, míg az élen egy nagyon kellemes meglepetés áll!

A videojátékok piacán ugye messze nem csak a legfrissebb címek és hardverek, hanem a perifériák és a kiegészítők is hatalmast bizniszt jelentenek.

Egy nagyon bevált kontrollerhez ráadásul nagyon lehet kötődni, hiszen a használhatóság sikert hoz, a siker meg felfokozott élményt.

Olyan ez, mint a kocsiknál: az vesz utazó autót, aki valami praktikusat keres, viszont a vezetés élményére vágyó sofőrök mélyebben hajlandóak zsebbe nyúlni a műszaki varázslatokért. Nos, az ilyesmit ugye eltúlozni, vagy elcseszni is lehet. Lsd. alább!

10., Láncfűrészes mészárlás

Ez a beteg ötlet a Nubytech-nél pattant ki valaki fejéből, talán azért, mert kicsit túltolta a DOOM-ot. A kontroller a Playstation 2 érában született, de GameCube-bal is komaptibilis volt.

Fotó: Amazon

Bátor (?) dolog millió játékélmény közül csupán arra az egyre koncentrálni, hogy a kontroller ugyanúgy vibráljon a kezünkben, mint egy igazi láncfűrész (és úgy is nézzen ki), miközben daraboljuk az ellent. Pedig népszerű kampánykiadvány lehetett volna, pl. Halloween-kor, ha nem egy ergonómiai rémálom.

9., Mint két evok a color party végén

Ez egy nagyon friss újítás Xbox Seris S-hez, de a 10. helyezett Nubytech-hel szemben a Microsoftnál nem gurult el a gyógyszer, és tényleg csak egy kampányhoz adta ki a szőrös párost, sőt, pénzt sem kért értük, kizárólag megnyerni lehetett.

Fotó: Microsoft

A szokatlan és minden csak nem praktikus ötlettel a Sonic, a sündisznó 2-t promózták, és mivel pénzért nem kapható, idővel akár komoly gyűjtői darab lehet. Persze arra is jó, hogy a legutáltabb havernak add a kezébe a game night-on – hadd érezze a törődést!

8., Az Intel WC-ülőke

Igazán hülyének csak úgy érdemes lenni, ha az ember akaraterővel csinálja. Most őszintén, EZT hogy lehet megfogni?

Fotó: Amazon

Nem elég, hogy semmire nem jó, PC-hez készült, szóval EZZEL akartak konkurálni a billentyűzet + egér kombóval. Az Intelnek valószínűleg itt úszott el örökre a hajó, hogy valaha is tényező legyen a gamer perifériák terén.

7., Barnában venném

Próbálkozni tisztességes dolog, de ha már „fullba nyomod a kretént”, akkor csináld rendesen! Ez a Nintendo Switch-hez készült eszköz esetében elmaradt, és a Dragon Quest arculatára szabták. Kár, mert barnára festve még vicces is lehetne.

Fotó: Amazon.ca

 

A Hori alkotása ugyanabból az ötletből indult ki, amiért R2-D2-ból kuka lett: kell valami otthonra, ami a kedvenc játékodra emlékeztet, hogy mindig jobb kedved legyen, ha ránézel. Az ilyen holmik általában csak arra valók, hogy jól nézzenek ki, míg a funkcionalitásuk másodlagos. Szóval ne egy napi több órán át szorongatott kontroller legyen, mert szorongassa akinek két anyja van!

6., Hányan verték szét?

Ezt a furcsa érintésmentes kontrollert a Prince of Persia-t is kitaláló Broderbund követte el, és annak ellenére, hogy túlságosan kellett alkalmazkodni hozzá, előre mutató ötlet volt, hiszen – tudtán kívül – a motion capture és a virtuális valóság felé mutatott, 1989-ben!

 

A U-Force már több mint 30 évvel ezelőtt Kinect akart lenni: infravörös panellel követte a játékos mozdulatait, ami a maga korában kész csoda volt – annak ellenére is, hogy kb. 10 köbcentiméteres térfogaton belül kellett fölötte hadonászni. Túl hamar mutatták be: ha (jócskán) tovább fejlesztik, lehetett volna keresnivalója; így viszont csak beégés maradt.

5., Fogj egy működő valamit, *aszd el, és próbáld meg eladni!

Úgy is sikerült, ahogy hangzik: a gyártó azzal próbálta FELJAVÍTANI a Playstation DualShock-ot, hogy kivette az egyik joystickot és vasgolyót rakott a helyére. Mert görgetni aztán jobb lesz…

Fotó: Reflex

Érezhették, hogy itt valami nem kerek, mert a Paradox nevet kapta, miközben azt várták tőle, hogy konzolon is elhozza ugyanazt a pontosságot, amit egy egér képes produkálni PC-n. És valaki erre pénzt adott, hogy lefejlesszék.

4., Erről Különvéleményünk van

De mindenki másnak is lehetett, hiszen aligha jött szembe, akár egyetlen boltban is, evör. A Nintendo-nál túl jól sikerült a csapatépítő tréning, és sokáig nem múlt el a szer hatása, mert az alábbi kontrollerhez még egy száz perces reklámfilmet is forgattak, The Wizard címmel.

Fotó: Wikipedia – Evan-Amos

Megint csak azt kell mondanunk, hogy érdemes lett volna visszaülni a tervezőasztalhoz – jó pár évre – és rendesen megcsinálni, mert ez is a virtuális valóság felé mutatott.

3., El se bírjuk hazáig

A Steel Battalion névre hallgató szettet 2002-ben dobták piacra (mind hagytuk megtörténni), 200 dollárért, vagyis akkortájt egy rozoga, de működőképes használt autót is lehetett volna venni az árán.

Fotó: Wikipedia – John Tregoning

A dohányzóasztal méretű kontrollernek a két joystick mellett 40 gombja, gázkarja és több pedálja is volt. MINEK?!

2., HE?!

Minden videójátékok ősatyja, az Atari produkálta, és teljes kudarc volt. A kialakítás maga a katasztrófa, vaskos mint az állat, és mi az a 12 gombos numerikus pad? Felhívhatom anyádat?

A tervezők sokat csuklottak, de legalább nem égtek hatalmasat, mert hamar lekerült a palettáról és átvette a helyét egy továbbfejlesztett változat.

1., Szétbontható DualShock, VR-ra tervezve

Egyelőre csak koncepcióként létezik, de a fentiekkel ellentétben HATÁROZOTTAN van benne fantázia.

A tervező, Evgenia Burmistrova 3 az 1-ben PlayStation 5 vezérlője mintha a jövőből pottyant volna az ölünkbe, hiszen egyszerre hagyományos DualShock és egy pár Wireless VR kontroller, amire akkor van szükségünk, ha virtuális valóság headsetet viselünk egy játékhoz.

Forrás: Yanko Design

Az eszköz az Unreal Control fantázianevet kapta, és tényleg: annyira praktikusnak és egyszerűnek tűnik, hogy az már teljesen valószínűtlen. Éppen ezért tartunk tőle, hogy az egyébként kiterjesztett valóság alkalmazásokhoz is kitűnően társítható koncepció sosem jelenik meg, és erről elsősorban mi, a vásárlók tehetünk, hiszen amíg hajlandóak vagyunk 4-5-6 kiegészítőt megvenni a konzoljainkhoz, addig miért lepne meg minket a gyártó egy ilyen kompakt remekművekkel.

Forrás: Yanko Design

Leírni azért kár lenne, mert a formaterv és a keretbe kapcsolható, vagy két részre bontható kontroller ötlete annyira dögös kivitelezést kapott, hogy a Sony hülye lenne nem lecsapni rá, aztán emelt áron piacra dobni!

Persze lehet mindent jobban is csinálni:

Profiknak készít egyedi PS5 kontrollert a Sony – Új funkciókat is kap

 

×