Egy friss kutatás szerint nem csak hogy nem tesz agresszívvá és függővé a videojáték, de a közös játék életeket köthet össze.

A helyzet az, hogy imádjuk a videojátékokkal kapcsolatos kutatásokat. Azért, mert végre tényekkel, adatokkal is igazolni tudjuk azt, hogy nagyon sokan tévednek, amikor a videojátékokat negatív színben próbálják feltüntetni a világsajtóban. Az elmúlt években számtalan hír érkezett arról, hogy egy-egy szomorú eset miatt a videojátékokat okolják. Nemrég egy kérdőív révén egy magyar kutatás is készült, ami

nem csak azt bizonyítja be, hogy a játék nem tesz agresszívvá és függővé, de azt is, hogy összehozza az embereket.

A NetCoGame JátékosLét Kutatóközpont idén is a magyar számítógépes játékos társadalmat vizsgálja a hétköznapi játékosokon át a hardcore gamerekig szeptember közepéig kitölthető kérdőívében – számol be a kutatásról és az eredményekről a Pécsma.

A felmérés célja, hogy mind alaposabban megismerjék a játékosokat, rajtuk keresztül a játékok világát, az erre épülő gamifikációt. dr. Fromann Richárd, a központ alapítója felhívta rá a figyelmet, hogy a játékok által a való életben is használható tudásra tehetünk szert, míg Juhász Gergő „Alta”, a JátékosLét szakmai vezető-helyettese azt emelte ki, hogy

a játékok valódi emberi kapcsolatokat is létrehoznak szép számban.

 

A NetCoGame JátékosLét Kutatóközpont 2011 óta vizsgálja a magyar gamer közösségeket, egyik célja pedig, hogy bebizonyítsa, hogy a gamerek nem lesznek sem agresszívak, sem játékfüggők azért, mert videojátékokkal töltik a szabadidejüket. Sőt természetesen a kutatásból az is kiderül, hogy a játékokból tanulni is lehet, melyet egyébként számtalan játék és kutatás bizonyított már.

A 2022-ben zajló kutatást már több mint 80 ezren töltöttek ki, a Pixellel és a GameStar magazinnal partnerségben zajlik, aminek köszönhetően a kitöltők között 1 darab gamer széket és 4 db gamer egeret sorsolnak ki. Juhász Gergő „Alta”, a kutatóközpont szakmai vezető-helyettese, a Good People Everywhere kreatív vezetője szerint a játékoknak van egy még fontosabb hatása.

„Talán kevesen gondolják, de a játékosok 70%-a a való életben is találkozik a csapattársaival.”

„Nekem is így jött létre az a 40 fős baráti társaságom, akikkel hat éve találkozunk kéthetente, de nyaralni is együtt járunk. A közvetlen baráti körömben vannak olyan emberek is, akik egy játékban találtak egymásra, és azóta már házasok. A kutatásunk kitöltőinek 19%-a mondta azt, hogy jött már létre kapcsolata a játékok során. Azért ez sok mindent elárul” – mondja, majd hozzáteszi, hogy a kérdőív kitöltése már csak azért is fontos, mert a kutatás hamarosan megújul. Az évenkénti egy nagy felmérés helyett ezentúl kisebb és specifikusabb témákra osztják azt.

Fromann Richárd, a központ alapítója felhívta a figyelmet arra, hogy a játékok által a való életben is használható tudásra tehetünk szert, mert megmutatják, hogy a nehéz helyzetekben milyen alternatív megoldási lehetőségek lehetnek, melyek azok a szerepek, világok, minitársadalmak, kapcsolatok, amelyek segítséget nyújthatnak a való életben.

A játékosoknak szeptember 16-ig van lehetőségük részt venni a kutatásban, hogy a NetCoGame JátékosLét Kutatóközpont munkatársaival együtt mutassák meg a világnak, hogy a játékok igenis jók, a játékosokkal szemben felállított negatív sztereotípiák nem igazak.

Egy másik kutatás a magyarok mobilozási szokásairól árulkodik:

Kutatás: A magyarok nem igazán tudnak okostelefon és net nélkül élni

 

https://leet.hu/akcios-szoftverek/

×