A cég az Activision felvásárlására reagálva magasztalta egekig a blockbustert. Remek összefoglalója ez annak, hogy a stúdió miért kellett a Microsoft-nak.

Jelenleg a brazil kereskedelmi hatóság vizsgálgatja a Microsoft és az Activision Blizzard megállapodását, aminek a végén a játékkiadó az IT-óriás családjába kerül.

Forrás: Activision

A brazilok jelenleg olyan nagy cégek véleményét tanulmányozzák a felvásárlás kapcsán, mint az Ubisoft, az Amazon, a Google, vagy éppen a nagy konkurens Sony. Utóbbi a hatóságoknak küldött, majd onnan kiszivárgott válaszában feketén-fehéren leírja, hogy a CoD kiadójának beolvasztása minden bizonnyal

„befolyásolja a felhasználók konzolválasztását”.

A cég egyébként nagyon nagyra tartja a shootert, hiszen olyan tripla A kategóriás blockbusternek nevezi, aminek nincs valamire való riválisa a piacon.

Forrás: Activision

„Egy 2019-es tanulmány szerint a Call of Duty átfogó, leírhatatlan hatással van a szórakoztatóiparra: ez az egyetlen videojáték, ami olyan top 10 márkák mellé került a rajongók szemében, mint a Star Wars, a Harry Potter, vagy A gyűrűk ura” – magasztalta a CoD-ot a Sony.

A vállalat bevallotta, hogy egy ekkora kaliberű cím, valamint a hozzá kapcsolódó hálózat rendkívüli befolyásoló erővel bír, és márkahű felhasználók tömegeit fogja össze. Éppen ebből adódóan

„ha egy versenytársnak volna is elegendő pénze egy hasonló termék kifejlesztésére, már akkor sem lenne képes rivalizálni vele”.

Forrás: Activision

A nyilvánosságra került riportban a Sony elárulta: mivel a CoD-sorozathoz minden évben olyan új cím érkezik, amit normál esetben 3-5 év alatt lehet lefejleszteni, az Activision évi több százmillió dollárt ölhet csak ebbe az egy márkába, és legalább 1.200 embert foglalkoztat a fejlesztésére, valamint további kb. 1.500-at a kiadására és terjesztésére. Ilyen számok mellett

egyértelmű, hogy az Activision több fejlesztőt tart a CoD-ra, mint amennyit a legtöbb cég minden portfoliójába tartozó játékra, ÖSSZESEN.

Ezt a szintet, erőforrást és szakértelmet egyetlen másik fejlesztő sem képes produkálni, úgyhogy senki sincs versenyben velük szemben – ismerte be a Sony.

Forrás: Sony

Közismert tény, hogy az éppen aktuális CoD cím bejelentése a rajongók egyik legvártabb eseménye az évben, és ezzel rendre az adott időszak legeladottabb játékává is válik, ami a first-person shooterek körében önálló fogalommá teszi. Adottságai miatt

„valószínűtlen, hogy a játékosai más alternatív címre váltanának, mert ezzel elveszítenének egy jól ismert közeget, valamint a felszedett képességeket és barátságokat” – fogalmazott a Sony.

Sokat sejtető nyilatkozat, még ha nem is a sajtónak, hanem egy hatóságnak szánták. Már csak egy kérdés maradt, amire minden PS-tulajdonos CoD-rajongó választ szeretne kapni: megszűnik-e a Call of Duty forgalmazása a kedvenc platformjukra? Jogos kérdés, mert az Activision szerződése még három játékra szól a Sony-val, és ebben már benne van az idén megjelenő Modern Warfare II is.

Íme az előzmények:

ROBBANT A BOMBA: A Microsoft megvette az Activision Blizzardot

 

×