A kisebb streamerek nagyon nem örülnek a Blizzard legújabb promóciójának, amivel kvázi a zsebükből veszi ki a pénzt és teszi át a nagyobbakéba.

Épp csak kezdetét vette a rég várt Overwatch 2 meghívásos bétatesztje, de máris áll a bál a Blizzard promóciós stratégiája miatt. Az utóbbi időben alaposan meghurcolt vállalat ugyanis egy egészen érdekes marketing-akciót eszelt ki, amivel tulajdonképpen a kisebb Twitch streamerek zsebéből veszik ki a pénzt, méghozzá nem is keveset, ami aztán mind a platform legnagyobb alakjai között kerül szétosztásra.

De kezdjük is az elején! A Blizzard hero shooterének folytatására minden bizonnyal millióan kíváncsiak, amire a megjelenése után valószínűleg még ennél is többen fogják rávetni magukat – köszönhetően elsősorban annak, hogy ingyenes modellre vált. Ennek megfelelően a játék tele lesz különféle feloldható és megvásárolható kinézetekkel, melyek egy ilyen típusú játék esetében (lásd. Fortnite) az alapvető bevételi forrást jelentik.

A játékosokat pedig nem lehet eléggé korán elkezdeni kondicionálni a skinek fontosságára, ezért az Overwatch 2 bétája alatt futó promó során is kiemelt fontossággal bírnak. Erre pedig azt találták ki okosba, hogy Twitchen egy Medic Brigitte skint „ajándékoznak” azoknak a nézőknek, akik a promóciós időszak alatt (kapaszkodj meg!)

három előfizetést adományoz (értsd: kifizet) a Blizzard listáján szereplő partner streamereknek.


A probléma csak az, hogy ugyan akad egy félmaroknyi kicsi streamer is, de ezen a listán túlnyomó többségében csak a Twitch nagyobb neves tartalomgyártói szerepelnek – mint például XQC, Asmongold, A_Seagull vagy T-Pain, vagyis pont az olyan figurák, akik egyáltalán nem szorulnak rá az ilyesfajta támogatásra. Arról már nem is beszélve, hogy egy egyhavi előfizetés jellemzően 4,99 dollárba kerül, ami azt jelenti,

hogy a játékosok összesen 5700 forintért cserébe szerezhetik meg az „ajándék” Brigitte skint.

A másik súlyos probléma a Blizzard promóciójával, hogy nem arra használja a „Support a Streamer” kezdeményezést, amire eredetileg kitalálták. Ennek lényege a kisebb csatornák felkarolása, láthatóvá tétele lenne, a vállalat azonban rendre ugyanazokat, és általában a nagyobb streamereket választja. Ez pedig sok kisebb tartalomgyártó számára azért lehet visszatetsző, mert sokan közülük még csak nem is játszik a játékkal, míg több main Overwatch streamert még csak meg sem kerestek soha.

A francia Gwadael például 2018 óta streamel heti 15-20 órában az Overwatchot, a közössége is aktív, de a Blizzard soha nem kereste meg őt, ahogyan egy másik, viszonylag nagy közönséggel rendelkező OW streamer, FefeGG is hangot adott a csalódottságának, amikor megtudta, hogy őt is kihagyja a Blizzard.

„Ez nem ‘támogass egy streamer-t’, hanem ‘támogasd azokat a streamereket, akiket mi választottunk, mert mi azt mondtuk”- mondta Gwadael a PCGamernek.

Mindezt persze még lenyelnék a streamerek, az viszont már egy sokkal súlyosabb probléma, hogy a Blizzard ezzel az akciójával tulajdonképpen az ő zsebükből emeli ki a pénzt. A nézőik, akik esetleg aktívan játszanak az Overwatch-csal, komoly döntés elé kerülnek:

a három hónapos előfizetéssel a kisebb tartalomgyártókat támogatják, vagy a skinért cserébe inkább a promóban résztvevő streamereknek fizetnek?


Valljuk be, nagy az esély, hogy ha nem is mindenki, de nagyon sokan az utóbbi mellett fognak dönteni, majd miután megszerezték az áhított Brigitte Medic skint, visszatérnek. Ezzel pedig a kisebb alkotók nem kevés pénztől esetnek el, akiknek xQc-vel vagy Asmongolddal ellentétben ez valóban sokat számít.

A PCGamer több tucat tartalomgyártót szólaltatott meg az ügyben, akik egybehangzóan azt mondták, hogy a Blizzardnak nem kellett volna a privilegizált streamerekre szűkítenie az eseményt, hanem mindenki előtt nyitva kellett volna álljon. Főként azok számára, akik Overwatch-ot közvetítenek.

A balhéra egyébként roppant elegánsan reagált a Blizzard közösségi menedzsere is, aki ezt egy jó módszernek találja arra, hogy új közönséget szólítsanak meg, majd azt is hozzátette, hogy ők aztán sosem állították, hogy Overwatchot közvetítő tartalomgyártókat fognak majd támogatni.

Hatalmas a vita a gamerek körében, hogy szexuális zaklatás-e a TEABAG

 

×