Jön az eddigi legolcsóbb, új Netflix-előfizetés - aminek mindenki csak örülhet
Az újabb konstrukciónak valójában minden jelenlegi és jövőbeli előfizető örülhet.
Az újabb konstrukciónak valójában minden jelenlegi és jövőbeli előfizető örülhet.
Az újabb konstrukciónak valójában minden jelenlegi és jövőbeli előfizető örülhet.
Egy ideje már hallani arról, hogy a Netflix is reklámokkal szemetelné tele a szolgáltatását, amitől – kontextus nélkül – nagyon sokan felháborodtak, vagy bepánikoltak, mondván, hogy pont azért fizetnek, hogy ne kelljen hirdetéseket bámulniuk.
Nos, ez csak egy része a valóságnak, hiszen nem csak a reklámmentesség miatt vonzó a streaming, sokkal inkább, hogy várakozás és letöltés nélkül bárhol, bármikor elérhetőek a kínálatban szereplő tartalmak. A hirdetésmentes felület persze egy remek extra, de ilyen formában nem érdemes összevetni a nyíltan működő videómegosztó platformokkal, ahol tényleg azért fizet a felhasználó, hogy ne lásson reklámot.
Ugyanakkor a Netflix sem azt tervezi, amit az erről szóló cikkek címei sugallnak. A streming szolgáltatónak ugyanis esze ágában sincsen a jelenlegi felhasználóit reklámokkal traktálni, helyette egy teljesen új, a jelenleg választható legkedvezőbb konstrukciónál is olcsóbb csomagot indítanak, ami a kedvező árért cserébe reklámokat is tartalmazni fog.
Ez pedig már kőbe is vésetett: Ted Sarandos, a Netflix társ-vezérigazgatója a Cannes Lions reklámfesztiválon jelentette be a megfizethetőbb, de hirdetéses előfizetési szintet – hangsúlyozva, hogy a mostani csomagokat nem bolygatják meg.
A Netflix jelenleg a legdrágább streaming szolgáltató a piacon – szinte minden konkurencia (Disney, HBO) legmagasabb (és valójában az egyetlen) csomagja árban a Netflix legolcsóbbikával azonos, miközben annak legmagasabbikához hasonló minőséget kínálnak.
A Netflix pedig ennél már nem lesz olcsóbb, így nem olyan meglepő, hogy sokan akár emiatt is lemondhatják az előfizetésüket. Mellettük pedig ott van az a réteg is, ami eleve az árszabás miatt nem fizet be a Netflixre. A két csoportban az árérzékenységen túl az a közös, hogy a fent már vázolt kényelmi szempontok [és a tartalmi kínálat] miatt kedvező feltételekkel hajlandóak lennének kompromisszumot kötni.
Itt jönnek képbe a reklámok és az olcsóbb szint. A drágább csomagokat egyértelműen vonzóvá kell tenni, így a nyilvánvaló okokon felül ezért sem fogják soha hirdetésekkel teletűzdelni. Mindeközben az olcsó csomagnak is meg kell érnie a vállalatnak, ezért azt a reklámbevételekkel hozzák egy szintbe a magasabb árszabású csomagokkal.
És hogy ez miért lesz jó mindenkinek? Nos, az árérzékenyek megkötések nélkül remek áron férnek hozzá a Netflix összes tartalmához, cserébe el kell viselniük a reklámokat, míg a jelenlegi előfizetők ebből semmit nem fognak érzékelni. A Netflix is a pénzénél marad, amiből így biztosan futja majd újabb és újabb tartalmak gyártására, illetve a szolgáltatás fejlesztésére, ahogyan kevésbé kell tartani attól is, hogy gazdasági okokból elkaszálnak egy amúgy népszerű sorozatot.
Ennek pedig kivétel nélkül minden meglévő és jövőbeli előfizető csak örülhet.
SZAVAZZ: Melyik a legjobb streaming szolgáltató? 📺 Netflix vs. Disney vs. HBO