Az újabb konstrukciónak valójában minden jelenlegi és jövőbeli előfizető örülhet.

Egy ideje már hallani arról, hogy a Netflix is reklámokkal szemetelné tele a szolgáltatását, amitől – kontextus nélkül – nagyon sokan felháborodtak, vagy bepánikoltak, mondván, hogy pont azért fizetnek, hogy ne kelljen hirdetéseket bámulniuk.

Nos, ez csak egy része a valóságnak, hiszen nem csak a reklámmentesség miatt vonzó a streaming, sokkal inkább, hogy várakozás és letöltés nélkül bárhol, bármikor elérhetőek a kínálatban szereplő tartalmak. A hirdetésmentes felület persze egy remek extra, de ilyen formában nem érdemes összevetni a nyíltan működő videómegosztó platformokkal, ahol tényleg azért fizet a felhasználó, hogy ne lásson reklámot.

Ugyanakkor a Netflix sem azt tervezi, amit az erről szóló cikkek címei sugallnak. A streming szolgáltatónak ugyanis esze ágában sincsen a jelenlegi felhasználóit reklámokkal traktálni, helyette egy teljesen új, a jelenleg választható legkedvezőbb konstrukciónál is olcsóbb csomagot indítanak, ami a kedvező árért cserébe reklámokat is tartalmazni fog.

Ez pedig már kőbe is vésetett: Ted Sarandos, a Netflix társ-vezérigazgatója a Cannes Lions reklámfesztiválon jelentette be a megfizethetőbb, de hirdetéses előfizetési szintet – hangsúlyozva, hogy a mostani csomagokat nem bolygatják meg.

A Netflixes reklámok valójában mindenkinek jót tesznek majd!

https://leet.hu/shop/newmerch/
A Netflix jelenleg a legdrágább streaming szolgáltató a piacon – szinte minden konkurencia (Disney, HBO) legmagasabb (és valójában az egyetlen) csomagja árban a Netflix legolcsóbbikával azonos, miközben annak legmagasabbikához hasonló minőséget kínálnak.

A Netflix pedig ennél már nem lesz olcsóbb, így nem olyan meglepő, hogy sokan akár emiatt is lemondhatják az előfizetésüket. Mellettük pedig ott van az a réteg is, ami eleve az árszabás miatt nem fizet be a Netflixre. A két csoportban az árérzékenységen túl az a közös, hogy a fent már vázolt kényelmi szempontok [és a tartalmi kínálat] miatt kedvező feltételekkel hajlandóak lennének kompromisszumot kötni.

Itt jönnek képbe a reklámok és az olcsóbb szint. A drágább csomagokat egyértelműen vonzóvá kell tenni, így a nyilvánvaló okokon felül ezért sem fogják soha hirdetésekkel teletűzdelni. Mindeközben az olcsó csomagnak is meg kell érnie a vállalatnak, ezért azt a reklámbevételekkel hozzák egy szintbe a magasabb árszabású csomagokkal.

És hogy ez miért lesz jó mindenkinek? Nos, az árérzékenyek megkötések nélkül remek áron férnek hozzá a Netflix összes tartalmához, cserébe el kell viselniük a reklámokat, míg a jelenlegi előfizetők ebből semmit nem fognak érzékelni. A Netflix is a pénzénél marad, amiből így biztosan futja majd újabb és újabb tartalmak gyártására, illetve a szolgáltatás fejlesztésére, ahogyan kevésbé kell tartani attól is, hogy gazdasági okokból elkaszálnak egy amúgy népszerű sorozatot.

Ennek pedig kivétel nélkül minden meglévő és jövőbeli előfizető csak örülhet.

Szavazz TE is a legjobb szolgáltatásra:

SZAVAZZ: Melyik a legjobb streaming szolgáltató? 📺 Netflix vs. Disney vs. HBO

×