Robban a Source 2 bomba - Két kliens lesz egyszerre a CS:GO-ban
A mémből lassan valóság válhat.
A mémből lassan valóság válhat.
A Source 2 története meglehetősen sokáig, egészen 2010 környékére nyúlik vissza. A Valve mérnökei a Half-Life 2: Episode Two kiadása után eldöntötték, hogy ideje továbbfejleszteni a saját, Source névre hallgató játékmotorjukat, melyet olyan címek használtak addigra, mint a Half-Life 2 vagy épp a Counter Strike: Source. Az első techdemo, mely egy felújított Left 4 Dead pálya volt 2010-ben készülhetett el.
A Valve dolgozóin kívül nem sokan tudtak a motor létezéséről, egészen 2014-ig, amikor a fentebb említett Left 4 Dead pálya renderképe napvilágra került „véletlenül”. Ezután nem volt értelme további titkolózásnak, a 2014-es GDC konferencián a Valve egyik munkatársa prezentálta is az újdonságot, majd egy év múlva a Dota 2 a Reborn frissítés keretein belül meg is kapta a Source 2-t. A VR szemüvegeket megcélzó Half-Life: Alyx is már az új motorra épült, pár kisebb címmel egyetemben.
A Dota 2 frissítést követően a CS:GO közösség is izgatottan várta, hogy a Valve mikor részesíti hasonló kezelésben a népszerű FPS lövöldéjét. Pár hónap alatt azonban mémmé vált a jelenség, hiszen nagyon úgy tűnt, hogy az óriáscég teljesen ignorálja a CS:GO-t. Természetesen ez nem teljesen igaz, a Panorama felhasználói felület vagy a HRTF hangrendszer Source 2 fejlesztésnek tekinthető, ám ezeket visszabutították a „sima” Source szintjére. A felújított Dust 2 is nagy eséllyel már Source 2 alapokon készült, melyet szintén backportolni kellett a régebbi motorra.
In recent Dota 2 update appeared new attachment / function called "CSGO Sticker Position" for ModelDoc
It's first direct mention of @CSGO in official Source 2 tools pic.twitter.com/sUo9hZWmmc
— Gabe Follower (@gabefollower) March 26, 2022
Bő két évnyi szünet után 2022 áprilisában ismét mozgolódni kezdett a közösség a fenti tweetnek hála. A Source 2 fejlesztői eszközében egyértelmű utalást találtak a CS:GO fegyverek matricarendszerére, ez volt az első eset, amikor nem csak egy szövegfájl utalt a Valve FPS játéka és a Source 2 kapcsolatára. Később, a március végén megérkezett Dota 2 frissítésben is további jeleket találtak a programozók, ám az időzítés meglehetősen szerencsétlenre sikerült. Közel volt április elseje, így sokan egyszerű tréfának gondolták a dolgot, pedig több, egymástól független forrás is azonos információkról számolt be.
Hamarosan érkezhet a (meg)váltás?
Pár nappal ezelőtt, június 9-én ismét robbant a bomba, hiszen minden eddiginél több CS:GO-Source 2 információt sikerült kibányászni a Dota 2 és Source 2 SDK fájljaiból. A gabefollower nevű Twitter fiók készített is egy remek összefoglalót, hogy a fájlok alapján mire számíthatunk.
So I've spent two days digging all released code, and here is all my findings organised + little thread with explanation, prepare your copium 🧵https://t.co/Qs9tTaRY6M
SPECULATION WARNING 🤡
— Gabe Follower (@gabefollower) June 10, 2022
❗ NOT A DRILL ❗
Some wild CS:GO on Source 2 (maybe) references can be found in the latest Dota 2 update. pic.twitter.com/YFEhAEH15D
— Aquarius 🛹 (@aquaismissing) June 9, 2022
Természetesen a fenti információkat érdemes megfelelő súlyozással kezelni, ám minden kijelentésre találunk bizonyítékot a fentebb linkelt Twitter threadekben. A váltás pontos időpontja egyelőre ismeretlen, ám a hetente szaporodó Source 2 utalásokból sokan arra tippelnek, hogy a CS:GO tizedik születésnapján, augusztusban startolhat majd el a béta fázis. Az biztos, hogy a natív Source 2-re váltás sok előnnyel kecsegtetne:
A CS:GO az elmúlt évek során több fejlesztésnek köszönhetően egyre több erőforrást kér magának, illetve maguk a pályák grafikai elemei is egyre komplexebbek lettek. Elég csak a Nuke felújított változatára gondolnunk, melyet hosszú hónapokig optimalizáltak a Valve szakemberei, így nyugodtan kijelenthetjük, hogy már az elmúlt 5-6 évben is érezhetően sokat nőtt a játék gépigénye, nem a Source 2 fogja elhozni a hatalmas váltást.
A Dota 2 2015-ös frissítése sem ment egyszerűen, rengeteg optimalizációra és állítgatásra volt szükség az első időszakban, a rendszerek jelentős részén kevesebb képkockát és több hibajelenséget tapasztaltak a felhasználók. Ennek ismeretében butaság lenne kijelenteni, hogy a CS:GO és a játékosok gépe nem fogja megszenvedni a váltást, ám remélhetőleg az elmúlt évek tapasztalatai és belsős tesztelései után jelentősen könnyebben megtörténhet majd az átállás, főleg ha két kliens fut egymás mellett.
Hatalmas gépigény változásra nem kell felkészülnünk, azok lehetnek a legnagyobb veszélyben, akik a jelenlegi gépükön a határokat (épphogy 60 FPS, 144 FPS stb.) feszegetik CS:GO alatt. Az erősebb PC-vel rendelkező játékosok pedig nagy eséllyel profitálhatnak majd a kezdeti nehézségek után, hiszen az erőforrásokkal papíron sokkal jobban bánik a Source 2, végre munkába állhat mind a 12/16/20 szál.