A mémből lassan valóság válhat.

A Source 2 története meglehetősen sokáig, egészen 2010 környékére nyúlik vissza. A Valve mérnökei a Half-Life 2: Episode Two kiadása után eldöntötték, hogy ideje továbbfejleszteni a saját, Source névre hallgató játékmotorjukat, melyet olyan címek használtak addigra, mint a Half-Life 2 vagy épp a Counter Strike: Source. Az első techdemo, mely egy felújított Left 4 Dead pálya volt 2010-ben készülhetett el.

A Left 4 Dead pálya | Forrás: Eurogamer

A Valve dolgozóin kívül nem sokan tudtak a motor létezéséről, egészen 2014-ig, amikor a fentebb említett Left 4 Dead pálya renderképe napvilágra került „véletlenül”. Ezután nem volt értelme további titkolózásnak, a 2014-es GDC konferencián a Valve egyik munkatársa prezentálta is az újdonságot, majd egy év múlva a Dota 2 a Reborn frissítés keretein belül meg is kapta a Source 2-t. A VR szemüvegeket megcélzó Half-Life: Alyx is már az új motorra épült, pár kisebb címmel egyetemben.

A CS:GO

A Dota 2 frissítést követően a CS:GO közösség is izgatottan várta, hogy a Valve mikor részesíti hasonló kezelésben a népszerű FPS lövöldéjét. Pár hónap alatt azonban mémmé vált a jelenség, hiszen nagyon úgy tűnt, hogy az óriáscég teljesen ignorálja a CS:GO-t. Természetesen ez nem teljesen igaz, a Panorama felhasználói felület vagy a HRTF hangrendszer Source 2 fejlesztésnek tekinthető, ám ezeket visszabutították a „sima” Source szintjére. A felújított Dust 2 is nagy eséllyel már Source 2 alapokon készült, melyet szintén backportolni kellett a régebbi motorra.

 

Bő két évnyi szünet után 2022 áprilisában ismét mozgolódni kezdett a közösség a fenti tweetnek hála. A Source 2 fejlesztői eszközében egyértelmű utalást találtak a CS:GO fegyverek matricarendszerére, ez volt az első eset, amikor nem csak egy szövegfájl utalt a Valve FPS játéka és a Source 2 kapcsolatára. Később, a március végén megérkezett Dota 2 frissítésben is további jeleket találtak a programozók, ám az időzítés meglehetősen szerencsétlenre sikerült. Közel volt április elseje, így sokan egyszerű tréfának gondolták a dolgot, pedig több, egymástól független forrás is azonos információkról számolt be.

Hamarosan érkezhet a (meg)váltás?

Pár nappal ezelőtt, június 9-én ismét robbant a bomba, hiszen minden eddiginél több CS:GO-Source 2 információt sikerült kibányászni a Dota 2 és Source 2 SDK fájljaiból. A gabefollower nevű Twitter fiók készített is egy remek összefoglalót, hogy a fájlok alapján mire számíthatunk.

 

 

  • A béta teszt alatt két kliens fut majd egymás mellett, hogy minél gondtalanabb legyen majd az átállás
  • A fájlok alapján a Valve finomít a guggolás mechanikáján, mely többször problémát okoz a jelenlegi Source 1 kliensben
  • Érkeznek vezethető járművek is, ám ezek nagy eséllyel a BR módban kapnak majd nagyobb szerepet
  • A korábban, még csak pletyka szinten emlegetett Ray Tracing valóban implementálásra kerülhet majd az új játékmotorban

 

Természetesen a fenti információkat érdemes megfelelő súlyozással kezelni, ám minden kijelentésre találunk bizonyítékot a fentebb linkelt Twitter threadekben. A váltás pontos időpontja egyelőre ismeretlen, ám a hetente szaporodó Source 2 utalásokból sokan arra tippelnek, hogy a CS:GO tizedik születésnapján, augusztusban startolhat majd el a béta fázis. Az biztos, hogy a natív Source 2-re váltás sok előnnyel kecsegtetne:

  • Optimalizált teljesítményt kapnánk a modern PC-ken, hiszen az új motor sokkal jobban bánik az erőforrásokkal, sokkal több processzormagot/szálat tudna kihasználni
  • Még reszponzívabbak lehetnének az egyes beviteli műveletek, javulhatna az input lag
  • Fejlődhetne a netcode, így jobbnak érezhetnénk a hitboxot vagy épp kevesebbszer halnánk fal mögött
  • Új fizikát kaphat a játék
  • Nagyobb pályák is érkezhetnek, melyből leginkább a Danger Zone profitálhatna
  • Két további, félkész Valve játék is felbukkant a fájlokban

“Bírni fogja a gépem?”

A fejlesztők hónapokig csiszolták a Dota 2 Source 2 változatát

A CS:GO az elmúlt évek során több fejlesztésnek köszönhetően egyre több erőforrást kér magának, illetve maguk a pályák grafikai elemei is egyre komplexebbek lettek. Elég csak a Nuke felújított változatára gondolnunk, melyet hosszú hónapokig optimalizáltak a Valve szakemberei, így nyugodtan kijelenthetjük, hogy már az elmúlt 5-6 évben is érezhetően sokat nőtt a játék gépigénye, nem a Source 2 fogja elhozni a hatalmas váltást.

A Dota 2 2015-ös frissítése sem ment egyszerűen, rengeteg optimalizációra és állítgatásra volt szükség az első időszakban, a rendszerek jelentős részén kevesebb képkockát és több hibajelenséget tapasztaltak a felhasználók. Ennek ismeretében butaság lenne kijelenteni, hogy a CS:GO és a játékosok gépe nem fogja megszenvedni a váltást, ám remélhetőleg az elmúlt évek tapasztalatai és belsős tesztelései után jelentősen könnyebben megtörténhet majd az átállás, főleg ha két kliens fut egymás mellett.

Hatalmas gépigény változásra nem kell felkészülnünk, azok lehetnek a legnagyobb veszélyben, akik a jelenlegi gépükön a határokat (épphogy 60 FPS, 144 FPS stb.) feszegetik CS:GO alatt. Az erősebb PC-vel rendelkező játékosok pedig nagy eséllyel profitálhatnak majd a kezdeti nehézségek után, hiszen az erőforrásokkal papíron sokkal jobban bánik a Source 2, végre munkába állhat mind a 12/16/20 szál. 

×