Ha annak idején imádtad az Operation Flashpoint játékokat, akkor a Direct Contactot nagyon-nagyon szeretni fogod.

Kár volna tagadni: az ultrarealisztikus taktikai akciójátékok ideje valamiért lejárt, a műfaj pedig felhígult, szerencsére viszont nincs minden veszve, hiszen páran példásan viszik tovább az America’s Army, az Operation Flashpoint, vagy az ARMA lángját.

Pontosan ilyen elhivatott fejlesztő tehetség Erling David is, aki úgy döntött, hogy a hatalmas űrt betöltendő egy olyan modern megoldásokkal és grafikával megáldott játékot készít, ami után a zsáner kedvelői mind a tíz ujjukat megnyalják. A játékot Direct Contactnak nevezte el, ami a realizmust abszolút az előtérbe helyezve szinte semmilyen téren nem köt árkádos kompromisszumot.

A cél legalábbis egy olyan ízig-vérig lassú játékmenettel rendelkező taktikai FPS megalkotása, amiben minden egyes döntés, minden egyes kilőtt golyó, úgy pedig az előre megbeszélt stratégia alapvetően határozza meg a meccsek kimenetelét.

 

Ezért a Direct Contact például a fegyverek valódi működését vette alapul, a golyók valós sebességgel és eséssel rendelkeznek – melyek akár gellert is kaphatnak különböző felületeken, de egy ajtó kinyitására is többféle lehetséges opciónk lesz, amire az ellenfeleink (és a civilek is) helyzettől függően fognak reagálni. Egy küldetés előtt a csapatnak részletesen meg kell terveznie a stratégiát, amelybe az öltözék helyzetnek megfelelő kiválasztása és a fegyverek összeállítása is beletartoznak. A lefektetett taktikához pedig érdemes is ragaszkodni, ugyanis az AI mindenhez valósághűen fog alkalmazkodni: a gépi ellenfelek kommunikálnak egymással, és saját stratégiát is képesek kialakítani.

De mindez csak a jéghegy csúcsa.

A Direct Contact nemrégiben váltott grafikai motort, így mostantól az Unreal Engine 5 felel a látványért – és a pályák méreteiért. A játék ezen része pedig külön megér egy misét. A taktikai FPS nemcsak ahhoz képest néz ki gyönyörűen, hogy egy egyszemélyes indie projekt, hanem a nagyobb címekhez képest is. A fények, a hangok, az effektek mind-mind egy nagyobb költségvetésű alkotás érzetét keltik, a pályák hatalmas méreteiről és részletességeiről már nem is beszélve.

Az ígéretes FPS-t elvileg egyedül és csapatban is lehet majd játszani, amelyhez egy kampányt is készül, bár a legélvezetesebb és legteljesebb élményt a kooperatív módok fogják adni. Emellett elvileg lesz lehetőség az online PvP-re is, amiben a játékosok egymásnak feszülhetnek majd.

Hogy pontosan mikor, azt sajnos nem tudni, viszont előbb csak a Steam korai hozzáférés programjában fog megjelenni – a remények szerint valamikor idén. Ha pedig szimpatikus a projekt, akkor akár Patreonon támogatni is lehet a készültét.

Íme egy néhány játékmenet a Direct Contact különböző pályáiról, amiket nem mellesleg valódi katonákkal rögzítettek:

 

 

Ha pedig érdekelnek az ígéretes egyszemélyes UE5 fejlesztések, akkor ez is érdekelhet:

Ilyen csodálatos lehet a Mass Effect Unreal Engine 5-ben – itt az új sci-fi techdemó

 

https://leet.hu/major/

×