Ahogy a fejlesztők korábban ígérték, a Rainbow Six: Siege-be hamarosan új gyakorlóterep érkezik. De számít-e a gyakorlás, ha a játék dönt?

Elismerem, hogy a Rainbow Six: Siege egy FPS játék, ahol elsősorban a célzás a lényeg, illetve a pontos lövés. Ugyanakkor aki régóta játszik már a játékkal, pontosan tudja, hogy a helyzet nem ilyen egyszerű. Na nem csak azért, mert egyes fegyverekkel nem könnyű lőni, hanem azért is mert néha a szerencse, vagy éppen a játék dönt arról, hogy ki lőtt el kit.

Ahogy azt a fejlesztők megígérték, a Rainbow Six: Siege 7. évének második évadában jön a gyakorlópálya, a Shooting Range, hogy gyakoroljuk a lövést.

De minek, hogyha akkor sem adja be, ha eltalálunk valakit?

A mai cikkemben azt fejtegetem majd, hogy a Siege-ben bizony néha még a nagyon pontos találat sem elég. Az ismert Siege szivárogtató, Zer0Bytes_ egy videóban mutatta be, hogy milyen lesz a gyakorlóterep. Itt minden fegyverrel gyakorolhatjuk majd a célzást, az ellenfél pedig különböző pozíciókba állítható ehhez.

Siege hitbox

A Shooting Range különböző helyzetei azonban nem hiszem, hogy segítenek a játék alapvető hibáin, és hiányosságain. Például hiába lövök tű pontosan, ha a szerverproblémák, a desync és a hitbox pontatlansága miatt egyszerűen nem számít, hogy hová lőttem. Miközben egyértelműen fejbe lősz valakit, ő pedig azonnal megöl és túléli, nem sokat ért a pontos AIM. A szerver ugyanis úgy gondolta: te már rég meghaltál.

A Siege általános hibája, hogy a Ubisoft szerverarzenálja miatt nem mindig a célzáson múlik az életünk, hanem azon, hogy éppen mit is gondolt a játék. Néha a játék olyan egy 1v1 harcban, mintha feldobtunk volna egy érmét, és a sors (ezesetben a szerver) eldönti, hogy ki nyert. Látszólag mindenki jól célzott, mindenki fejest adott le, de hogy ki nyert: majd eldönti a játék. Néha véletlen ellövök valakit egyből, néha a legpontosabb célzás és találat sem ér semmit.

What happened? from Rainbow6

Ez összefügg azzal, hogy a Siege szerverei nem mindig állnak a helyzet magaslatán, ami nem véletlenül eredményez például ilyen mém-áradatot.

Nem adja be

Talán semmi sem bosszantóbb, amikor egész egyszerűen tudod, hogy fejbelőttél valakit, és a játék nem adja be. A Shotting Range és a gyakorlás valóban segíteni fog azoknak, akik keveset játszanak bizonyos fegyverekkel, vagy éppen kezdők a játékban. Pontosan begyakorolható, hogy melyik fegyver mennyire rúg vissza, mennyire kell figyelni a célkeresztre, hogyan érdemes beállítani az egeret, stb. Ugyanakkor nem mindig segít olyan helyzetekben, mint az alábbi.

Vannak ugyanis helyzetek, amikor egy lövés nem lehet más csak fej. Ha mégis eltalálsz valamit, akkor mi volt az?

How was that not a headshot? from Rainbow6

Kinek lesz jó?

Való igaz, hogy a Rainbow Six: Siege alapvető problémákkal küzd a lövések pontosságát illetően. Ez különösen igaz a hitboxra és a lövések regisztrálására. Azt gondolom, hogy a fejlesztők számára ez kéne legyen az alapvető megoldandó feladat. A Shooting Range segítségével nagyon sok játékos lesz képes begyakorolni a jó lövést, utána viszont már tényleg a gyorsaság, találat esetén pedig a játék dönt majd. Sajnos néha nem a mi javunkra, annak ellenére, hogy mi mindent megtettünk.

Néha azt érzem, hogy mindent megtettem, amit a játék vár tőlem. Pontosan céloztam, el is találtam az ellenfelet, fejlövés is volt, hullott a vére, mégis én haltam meg. Roppant bosszantó, hogy néha a játék dönt arról, hogy mi történik, és nem érted. Vagy éppen nem is lövöd el, de beadja…

This week on "how was that a headshot" from Rainbow6

Te mit gondolsz?

Amúgy a Shotting Range a következő évadban jön!

A fejlesztők megerősítették a R6S Y7S2 nevét – Ekkor leplezik le az újdonságokat

 

https://leet.hu/major/

×