Call of Duty

Amikor minden ezredmásodperc számít – Így csökkentsd le az input lagot Warzone-ban

Ha videójátékokról beszélünk, főleg online címek esetén, akkor rengeteg alkalommal találkozhatunk az input lag kifejezéssel. Míg a lassú, AAA címeknél ez nem feltétlenül élet-halál kérdése, addig Warzone-ban akár egy meccs végkimenetele is múlhat pár milliszekundumon. Az input lag az az érték, ami az adott gomb vagy billentyű lenyomásától a képernyőn is látható interakció között eltelt időt adja meg. Warzone esetében kiváló példa erre a tűz/fire billentyű vagy egérgomb és a tényleges lövés időkülönbsége.

Minden játéknál kicsit eltérő hatások és beállítások befolyásolják az input lag értékét. Szerencsére TrueGameData kifejezetten a Warzone-ra levetítve próbálta belőni a tökéletes környezetet, több érdekes adatba is beleszaladt a tesztelés során.

Nézzük is, hogy milyen módon érhetjük el a legkevesebb input lagot Warzone-ban!

 

Az első fontos dolog a megfelelő beviteli eszköz kiválasztására. A mérések alapján PC esetében egeret használva a legkisebb a plusz input lag (0.5 ms), PlayStation kontroller esetében már 2 ms plusz időről beszélünk, Xbox kontrollert a kezünkbe fogva pedig akár 4 ms extra hátrányt is összeszedhetünk magunknak. Ez a polling rate-nek köszönhető, mely 1000 Hz modern egereknél, 250 Hz PS4 kontrollernél és 125 Hz Xbox kontrollernél. Természetesen kontrolleresként nem kell egyből egér után szaladni, az Aim-Assist még mindig erős érv lehet rengeteg felhasználónak. A kapcsolat sem mindegy, ha megtehetjük, érdemes USB kábelen csatlakoztatni a kontrollereket, mert a Bluetooth összeköttetés további extra input laggal lát el minket a mindennapok során.

FPS sokat számít

A másik tényező, ami elképesztő módon befolyásolja az input lagot, az nem más, mint az FPS. A fenti grafikonról tökéletesen leolvashatjuk, hogy 50 és 100 FPS között brutális eltérés van a késleltetésben, mely még több képkocka esetén tovább javul, ám már nem annyira radikálisan. TrueGameData további extra információval is ellátott bennünket:

  • Kapcsoljuk ki a FreeSync / GSYNC szinkronizációs megoldásokat is. Sokkal kevésbé szólnak bele az input lagba, mint a szoftveres V-Sync, ám így mérhető a különbség.
  • Kapcsoljuk ki a Radeon Antilag / Nvidia Reflex Low Latency funkciókat
  • Állítsunk be egy FPS limitet, akár in-game, akár Rivatuner segítségével, az érték pedig legyen a legalacsonyabb FPS érték, amit Calderán tapasztalunk.
  • Az FPS limit beállításához lépjünk be a grafikai beállításokhoz, majd keressük meg a Custom Framerate Limit szekciót, azon belül pedig a Gameplay Limitet, itt adjunk meg egy értéket a fentebb említett módszer szerint.

Természetesen a fenti beállítások csak az input lag minimalizálását helyezik előtérbe, nem kell minden esetben ezekhez ragaszkodnunk, ha más beállítások többet hozzátesznek a játékélményünkhöz. Leginkább kompetitív beállítottságú játékosoknak jöhetnek jól a fenti észrevételek, tippek, hiszen náluk akár a másodperc ezredrésze is dönthet egy-egy tűzharc kimeneteléről.

Jó próbálgatást kívánunk!

Arpi

Korábbi cikkek

Így törik az Apple Vision Pro – hát persze, hogy rögtön letesztelték

Gábor János 2024.02.05. - Folytatódik a nemzetközi kütyüzúzó bajnokság: vannak YouTuberek, akik egész egyszerűen nem…

51 perc telt el azóta...

Nagyot megy a tanár a neten, aki Assassin’s Creeddel tanít történelmet

2024.02.05. - Megmondom őszintén, nagyon örülök annak, amikor a videojátékoknak gyakorlati haszna lesz az oktatásban…

2 óra telt el azóta...

Ez is eljött: ekkor érkezhet PS5-re a Starfield és több nagy Xbox exkluzív

Gábor János 2024.02.05. - Egyre több jel mutat arra, hogy a PS5 platformon játszó gamerek…

2 óra telt el azóta...

Megjelent egy remek Csillagkapu-játék a Steamen, amit ingyen kipróbálhatsz

Bódi Dániel 2024.02.04. - Hiába adja magát a Csillagkapu hatalmas univerzuma, a játékfejlesztők nem különösebben…

14 óra telt el azóta...

Ezzel a Warzone fegyverrel apríts a Season 1 utolsó napjaiban

2024.02.04. - A Warzone és Modern Warfare III második közös szezonja február 7-én érkezik a…

16 óra telt el azóta...

Mostantól gyerekjáték lesz feltelepíteni a Windows nyílt forrású klónját

2024.02.04. - A ReactOS egy nyílt forrású projekt, melynek célja, hogy egy mikrokernel alapú, a Windows NT, Windows 2000 és  XP alkalmazásaival és drivereivel kompatibilis operációs…

16 óra telt el azóta...