A Hogwarts Legacy lehet minden Potter-rajongó álma, óriási, városokkal teli nyílt világgal, amiket szinte élőnek ható NPC-k népesítenek be.

Sosem érdemes felülni az esetenként őrületes sebességgel száguldó, de általában késve közlekedő hype-vonatokra, és mindig minden körülmények között érdemes fenntartásokkal kezelni a fejlesztők és a marketingesek ígéreteit. A Hogwarts Legacy esetében viszont nagyon nehéz betartani ezt, hiszen a rajongók több mint 20 éve egy olyan játékról álmodoznak, mint amit benne próbálnak összehozni.

Vagyis egy nyílt világú szerepjátékot, amelyben megkötések nélkül járhatjuk be a Roxfort legeldugottabb zegét-zugát, hogy felfedezhessük a Tiltott rengeteget, hogy egy hippogriff, egy thesztrál, esetleg egy villámgyors seprű hátán repkedhessük körbe az égbe meredező tornyokat, vagy különböző bájitalokkal kísérletezhessünk a hűvös pincében.

Ha azonban hihetünk a legfrissebb pletykáknak, akkor a Hogwarts Legacy még ennél is sokkal, de sokkal többet tartogathat!

https://leet.hu/shop/gamerfebruar/

Egy egészen pici YouTube csatorna, a RetroRaconteur egy ideje már aktívan foglalkozik a legújabb varázslóvilágos játékkal, amibe láthatóan eléggé beleásta magát. Így találta meg őt több egymástól teljesen független bennfentes, akik néhány nap különbséggel szinte ugyanazokat a belsős információkat juttatták el neki. Ezekből pedig egészen részletes, és annál inkább izgalmas dolgok derültek ki, melyek a vártnál jóval nagyobb volumenű kalandot vázolnak fel.

A teljes játéktér például több óriási régióból állhat, melyek egyike csupán a dungeonokkal teli Roxfort és a mellette elterülő erdőség. Ezeket a területeket szabadon bejárhatjuk, melyeken élő, NPC-ktől nyüzsgő városokat és falvakat is találunk (Godric’s Hollow és Roxmorts biztosan), de furcsa mód lesznek ellenséges táborok is, melyek fontosabb szerepet töltenek majd be, mint amire először gondolnánk.

A pályadizájnt állítólag a Zelda: Breath of the Wild, a Ghost of Tsushima és a The Last of Us II inspirálta, ami ez esetben azt jelentheti, hogy a szabadon bejárható terület nemcsak hogy nagy, de alaposan meg is lesz tömve tartalommal. A játékmenetet is ennek megfelelően alakították ki, amely sarkalatos elemei a harc, a lopakodás és a felfedezés lesznek.

A történet során különböző kapcsolatot alakíthatunk ki a nem játékos karakterekkel is, akikkel ha barátságot kötöttünk elkísérhetnek minket a kalandjainkra. Sőt, ezek a karakterek rendkívül fontos elemei lesznek a sztorinak is, vagyis egyáltalán nem lesz mindegy, hogy kivel milyen viszonyt ápolunk. És végül, de nem utolsó sorban az is kiderülhetett, hogy a legtöbb nyílt világú játékhoz hasonlóan a nappal és az éjszaka dinamikusan váltakozni fog.

Mindezeket persze érdemes fenntartásokkal kezelni, hiszen az egyértelműn kívül egy csomó dolgot nem tudni még „A” Harry Potter játékról. Viszont, ha minden igaz erre sem kell túlontúl sokat várnunk, ugyanis egy korábbi pletyka szerint március környékén egy State of Play során a pontos megjelenés mellett már játékmenetet is láthatunk belőle. Szóval ujjak keresztbe!

 

Kegyetlenül sokat fizettek a ‘Harry Potter és a bölcsek köve’ egyik legelső kötetéért

https://leet.hu/streamplify

×