Lehetőségünk adódott, hogy leteszteljük a legújabb Uncharted-gyűjteményt, a Legacy of Thieves-t. A PC-re is érkező csomagot ezúttal PS5-ön néztük meg.

Az Uncharted sorozat az évek során fenomenálisan sikeres volt a Sony számára – mind anyagilag, mind kritikailag –, de a 2017-es The Lost Legacy óta nem volt új játék a szériában. Persze a rajongóknak így sem kell csüggedniük, ugyanis hamarosan érkezik az Uncharted mozi Tom Holland és Mark Wahlberg főszereplésével.

Sajnos azonban úgy tűnik, hogy egy kicsit tovább kell várnunk az „Uncharted-verzum” legújabb elemére. Nincs új IP a láthatáron, a Naughty Dog figyelme jelenleg látszólag máshol van. Ehelyett, hogy pótolják az űrt, és kihasználják a hollywoodi hírverést, az utolsó két cím gyűjteményét készítették el, az új konzolgenerációhoz.

 

Az Uncharted: Legacy of Thieves Collection az Uncharted 4: A Thief’s End és az Uncharted: The Lost Legacy PlayStation 5-ös verzióinak újrakiadása. Egy későbbi időpontban PC-s verzió is érkezik, de ez egyelőre szigorúan csak a PS5-tulajdonosoknak szól, így az újoncoknak lehetőségük nyílik arra, hogy a duót a legjobb formájukban játsszák, a rajongóknak pedig, hogy újra átéljék mindegyiket, itt-ott néhány fejlesztéssel.

Őszintén szólva a gyűjtemény korántsem tekinthető átdolgozásnak, minőségében közel sem hasonlítható a korábbi „The Nathan Drake Collection”-höz. Persze akkoriban a PS3-ról ugrottunk a PS4-re, ami igencsak hangsúlyosabb váltás volt. Ám, tekintve, hogy a PS4-es korszak két legjobb exkluzívját kaptuk kézhez a Legacy of Thieves Collectionben, nehéz reklamálni a további extrák hiánya miatt.

Kincskeresés

Vegyük például az Uncharted 4-et, amely továbbra is a moziszerű történetmesélés irányadója.

A sorozatok szokásos hőséhez, Nathan Drake-hez hosszú ideig bebörtönzött bátyja, Sam csatlakozik a negyedik kaland során, együtt pedig megpróbálják megtalálni Henry Avery kalóz elveszett kincsét. Ez egy másik szintre emelte a sorozatot a 2016-os megjelenéskor, egy második karakter is bekerült a fókuszba, ám ez a narratív változtatás még ma is megállja a helyét, bőven az egyik legjobb egyjátékos akciókaland a piacon.

Az eredeti szinkron még mindig fenomenális, Nolan North (Nathan) és Troy Baker (Sam) olyan jó kémiával rendelkezik, hogy sokszor az ember elfelejti, hogy nem egy filmet néz, hanem egy videojátékot játszik. A körülbelül 14 órás kampány lendületes, akciódús, emiatt pedig az ember észre sem veszi, hogy nem egy hatalmas világ része, hanem egy lineáris történetet játszik végig. A harcokat megfelelő érzékkel váltják a fejtörők, így az „Uncharted-szüzeknek” nem kell attól tartaniuk, hogy eszetlen lövöldözésbe csöppennek bele.

 

Ez az eddigi legjobb Uncharted játék, és öröm volt újra végigjátszani.

Az Uncharted: The Lost Legacy ehhez képest inkább DLC-nek tűnik, mint önálló játéknak – a történet mindössze hat órát vesz igénybe. Azonban ennek is remek szereposztása van, és ez az első a sorozatban, amelyben nem Drake-et irányíthatjuk.

Ehelyett Chloe Frazerként (az Uncharted 2 mellékszereplője) játszol, akit Nadine Ross, a gyűjtemény másik játékának antagonistája kísér. Claudia Black, illetve Laura Bailey remekül alakítja őket, és ugyanúgy megosztják a képernyőn megjelenő kémiát, mint a Drake fivérek az Uncharted 4-ben.

Mivel ugyanazt a játékmotort használja a két játék, így teljesítményben nincs különbség a csomag elemi között. A Lost Legacy története valamikor a Thieves End után játszódik, tehát egyfajta folytatásnak tekinthető. Azonban a csonka hossza valójában csak arra jó, hogy még többre vágyjunk.

Az igazán nagy hiba

Amikor a Naughty Dog bejelentette, hogy érkezik az utolsó két Uncharted-epizód felfrissítése, minden rajongó felugrott a székében. Aztán amikor kiderült, hogy a többjátékos módot nem csomagolják a PS5-ös verzió mellé, ugyan ezek az emberek kérdőn nyögtek fel.

Így van, a Legacy of Thieves Collection legnagyobb hibája, hogy hiányzik belőle a közkedvelt többjátékos mód. Vicces, ugyanis pont egy ilyen élménnyel lehetett volna igazán eladni az új konzoltulajoknak. Gondoljunk csak bele, megkapjuk a játéktörténet két kiváló akciókalandját, valamint egy akciódús többjátékos módot. Minden friss PS5 tulajdonosnak ezt ajánlottuk volna. Így viszont hagy némi kivetnivalót maga után a Naughty Dog munkája…

Tehát az Uncharted 4 hiányzó multiplayerén kívül lényegében pontosan ugyanazokat a játékokat kapod, mint amelyeket fél évtizeddel ezelőtt végigjátszhattál már. Nincsenek tényleges játékmeneti módosítások (nem is kell), így aki már játszott mindkettővel, ne várjon új jeleneteket, vagy feladatokat.

Teljesítmény

Grafikailag ugyanúgy néznek ki a játékok, mint anno a PS4 Pro-n, ez is azt bizonyítja, hogy ez milyen őrületesen jónak számított akkoriban. A felturbózást inkább a teljesítményben figyelhetjük meg.

Jelenleg három grafikus mód áll rendelkezésre, köztük egy teljesítmény mód, amely 1440p-re zárja a felbontást, de sima és szilárd, 60 képkocka/másodperces játékmenetet biztosít. Van egy Performance+ mód, amely 120 képkocka/mp-re emeli a képkocka sebességet azok számára, akik rendelkeznek erre alkalmas tévével, vagy képernyővel. Ez 1080p-re csökkenti a felbontást, de megérheti az áldozatot, ha jobb válaszidőt szeretnénk.

És akkor ott az új natív 4K mód, a fidelity, bár az adatok szerint ez csak 30 képkocka/mp-t tud kitolni magából. Könnyen lehet, hogy ez lesz a legkevésbé kedvelt lehetősége a gyűjteménynek. Bár hihetetlenül részletgazdagnak és élesnek tűnik, ha 120 vagy akár 60 képkocka/mp sebességgel játszottál egy keveset, a 30-ra való visszatérés akadozónak és kényelmetlennek tűnhet.

Valójában a normál teljesítményű mód a legjobb kompromisszum. Mind a Thief’s End, mind a The Lost Legacy remekül néz ki 1440p felbontásban, és kiválóan fut 60 FPS-sel. Még akkor is, ha nincs sok akció a képernyőn, öröm Madagaszkár és India csodálatos panorámáját pásztázni a nagyobb képkockasebesség mellett.

PS5 fejlesztések

A játékokon a PS5-re való felkészülés érdekében végzett további fejlesztések közé tartozik a DualSense vezérlőfunkciók használata. Ilyen újítás például a tapintási visszacsatolás, vagy az adaptív triggerek alkalmazása. A megvalósítás nem rossz, de őszintén szólva sokat nem ad mindez hozzá az élményhez. (Voltál már 4DX moziban? Ha igen, akkor tudod, hogy miről beszélünk…)

A megfelelő fejhallgatóval rendelkezők számára elérhető a 3D Audio támogatás is. Ez lehetővé teszi, hogy a kiváló hangsáv és hangkialakítás a legjobban szólaljon meg.

Viszont a Naughty Dog (és a vendégfejlesztő Iron Galaxy) által elért legfontosabb fejlesztés – a képkockasebesség felpörgetésén kívül – a gyors betöltés. A PlayStation 5 SSD-tárhelyét a gyűjtemény mindkét Uncharted játéka kiválóan használja, a töltőképernyők szinte teljesen eltűntek.

A régi és az új verziók között ilyen téren ég és föld a különbség. Emlékszem, az egyik legnagyobb hibája az Uncharted játékoknak  – na meg a The Last of Us-nak – az idegtépően hosszú töltőképernyők voltak. Ez a hiba szinte teljesen megszűnt létezni, így új szintre sikerült emelni az Uncharted-élményt.

Ha hozzáadjuk azt a tényt, hogy a PS4-es játékmentésünket is folytathatjuk akár PS5-ön, még a régi motorosok számára is hívogató lehet az új gyűjtemény. Arról nem is beszélve, hogy akinek már megvan a PS4-es kiadás, olcsóbban vásárolhatja meg a PS Store-ból a Legacy of Thieves Collectiont.

Összefoglalás

Már PS5-ön is elveszhetünk a kalandban – Uncharted: Legacy of Thieves Collection teszt


Szerzői értékelés

8

Ha hozzáadjuk azt a tényt, hogy a PS4-es játékmentésünket is folytathatjuk akár PS5-ön, még a régi motorosok számára is hívogató lehet az új gyűjtemény. Arról nem is beszélve, hogy akinek már megvan a PS4-es kiadás, olcsóbban vásárolhatja meg a PS Store-ból a Legacy of Thieves Collectiont.

Gyönyörű

Még mindig lebilincselő a történet

Szórakoztató karakterek és párbeszédek

A játék sebessége tökéletesen el van találva

Őrülten gyorsan tölt végre

A multiplayer hiánya

A sebességen kívül nem ad többet, mint a korábbi verziók

Olvasói értékelés

0

×