A beépített architektúra-fejlesztés csak a következő szériában lesz elérhető.

Az Nvidia egy új technológián dolgozik, hogy javítsa a jövőbeli videokártyák ray tracing képességeit. A ray tracing a világítás és a tükröződések kiszámításával foglalkozik, hogy a videojátékokban részletes fényt és árnyékokat hozzon létre. A technológia elég sok erőforrást igényel, ám kiemelkedő látványjavulást hoz a játékok terén. A rendszer új életet hozhat az olyan címekbe is, mint például a Half-Life.

A nemrég napvilágot látott új fejlesztés Subwarp Interleaving névre hallgat, és bár jelenleg még nem áll készen a megvalósításra, ígéretes előrelépésnek tűnik a GPU-k számára.

Ox22h szúrta ki a Twitteren, hogy az Nvidia nemrég közzétett egy kutatási dokumentumot. Ez már most olyan előrelépést mutat, amellyel átlagosan 6,3%-20%-kal szebb eredmény érünk el az RTX használatával.

 

A rendszer belső működése rendkívül bonyolult, viszont jelentős előrelépést hozhat azok számára, kik szeretnék kihasználni a ray tracing erejét a játékokban. Lényegében a „GPU-k a szálakat olyan egységekbe csoportosítják, amelyeket warpoknak nevezünk, amelyek egyetlen programszámlálóból (PC) hívnak le és SIMT (single instruction, multiple thread) módon hajtanak végre. Másodszor, a GPU-k elrejtik az akadásokat azáltal, hogy egyidejűleg ütemeznek sok aktív warp között.” Értitek…

A Subwarp Interleaving megvalósításához a jelenlegi GPU-k architektúra-módosítására van szükség, így nem fogjuk látni például az Nvidia új RTX 3090 Ti monstrum GPU-jában. Ennek ellenére mindig jó látni a technológia fejlődését, és a ray tracing 20%-os hatékonyságnövelése nem semmi teljesítmény.

Neked milyen videókártyád van?

Jó hírek videokártya-fronton: megvan mikor enyhül a készlethiány

https://leet.hu/streamplify

×