Ha tetszik, ha nem, de a Facebookra és Instagramra is jönnek az NFT-k
A Facebook és az Instagram mögött álló Meta fejlesztői állítólag már gőzerővel keresik a módját, hogyan tudnák a közösségi platformokra is elhozni az NFT-tartalmakat.
A Facebook és az Instagram mögött álló Meta fejlesztői állítólag már gőzerővel keresik a módját, hogyan tudnák a közösségi platformokra is elhozni az NFT-tartalmakat.
A Facebook és az Instagram mögött álló Meta fejlesztői állítólag már gőzerővel keresik a módját, hogyan tudnák a közösségi platformokra is elhozni az NFT-tartalmakat.
Az NFT-k, vagyis otromba magyarsággal fordított nem-helyettesíthető token napjaink egyik legvitatottabb technológiai újítása, amit egyelőre az emberek többsége határozottan elutasít. A technológiai vállalatok azonban ennek ellenére sem hajlandóak leállítani, vagy parkolópályára tenni az NFT fejlesztéseiket, és nagy hőbörgések közepette jelentik be a platformjaikon/termékeikben megjelenő digitális, blokklánc által eredetvédett tartalmakat.
Ebbe a sorba csatlakozik be a Meta két közösségi platformja, a Facebook és az Instagram, legalábbis a Financial Times belsős információi szerint Mark Zuckerberg már nagy erőkkel keresi az NFT tökéletes implementálásának módját. A portál szerint ez NFT profilképeket és egyéb tartalmakat jelentene, melyekkel egy speciális piactéren lehet majd kereskedni.
Az FT szerint továbbá annak a módját is keresik Facebookéknál, hogyan lehetne digitálisan eredetvédett, vagyis a blokkláncra felvezetett teljesen egyedi tartalmakat készíteni a platformon.
Hogy ez pontosan mit és milyen típusú tartalmakat jelentene, azt nem tudni még, de a technológia és a közösségi platformok jellegéből és korlátaiból adódóan valószínűleg képeket, videókat és zenéket foglalhat magába. Ezzel pedig több problémára is megoldást találhatnak amellett, hogy beszállnak egy jól fialó trendbe.
A Facebookon tevékenykedő tartalomgyártók, például streamerek olyan egyedi és limitált számban elérhető képeket, kommententekben felhasználható emote-okat csinálhatnak, melyeket a rajongók megvásárolhatnak, és aktívan használhatják is őket. Ha azonban valamiért ráuntak a videósra, vagy esetleg már nincsen rá szükségük, akkor tovább is adhatják ezeket, amivel a rajongó és a streamer is pénzt kereshet. Ez a megoldás sokkal elegánsabb és jelentősen kifizetődőbb egy állandó támogatásnál, hiszen egy önálló piacot szervezhetnek a tartalomgyártók köré, ami hasonlóan működhetne, mint most egy fizikális marchandise-bolt.
Az NFT technológiájának azonban még számos más formája is lehet, amely a Metának nagyon is jól fog jönni a későbbiekben. Legalábbis a már agyba-főbe magasztalt metaverzumről szőtt „fantasztikus” álmaikhoz elengedhetetlen kellékek lesznek, amit számos blokkláncon alapuló játéknál már láthattunk, mint szemléltető példa.
A Facebook | Instagram – vagyis a Meta nem kommentálta a Financial Times értesüléseit, de nagyon csodálkoznánk, ha Zuckerberg és csapata nem hasaltak volna rá az NFT-kre. Vagyis, ha tetszik, ha nem, de az NFT-k a legnagyobb közösségi oldalakra is meg fognak érkezni.
Borítókép és forrás: Financial Times
Olyan roboton dolgozik a Facebook, ami megkülönbözhetetlen lesz az embertől