Bekeményít az EU - Nem verhetik át a játékosokat a loot boxokkal és kamu ingyenességgel

Az Európai Bizottság a május 28-án életbe lépő Omnibus Irányelv apropóján mindenki figyelmét felhívta arra, hogy bizony könnyen törvényt sérthetnek a játékfejlesztők, akik loot boxokat és mikrotranzakciókat pakolnak a játékaikba.

0
 

Az Európai Bizottság a május 28-án életbe lépő Omnibus Irányelv apropóján mindenki figyelmét felhívta arra, hogy bizony könnyen törvényt sérthetnek a játékfejlesztők, akik loot boxokat és mikrotranzakciókat pakolnak a játékaikba.

Az Európai Bizottság egyre többet foglalkozik a játékosok védelmével, amely a mikrotranzakciós és lootboxos modellek megjelenésével egyre égetőbb problémává válik. Az Európai Bizottság ezért december 17-én tette közzé a fogyasztókkal szembeni tisztességtelen kereskedelmi gyakorlatokról szóló közleményét, melyben tisztáznak néhány, a 2005 óta hatályban lévő UCP Irányelvben már részletezett kérdést – szúrta ki előbb a GameStar.

A GameStar kérésére a CERHA HEMPEL Dezső és Társai Ügyvédi Iroda szakértője, Kocsis Márton elmondta, hogy „az irányelv értelmében a játékok forgalmazói megtévesztő vagy agresszív kereskedelmi gyakorlatot is megvalósíthatnak, ha a játékon belüli promóciók, hirdetések a játékosok számára nem elég világosan, és a játéktól megkülönböztethető módon jelennek meg”.

A közleményben világosan leírják, hogy egy játékot csak akkor hirdethetnek ingyenesként, ha vásárlás nélkül ésszerűen elvárható módon játszható, az viszont már agresszív kereskedelmi gyakorlatnak minősül, ha a játék közben mikrotranzakciókra hívják fel a felhasználók figyelmét.

Továbbá a játékbeli fizetőeszközök értékét az adott valutában is fel kell tüntetni, ahogyan azt is, hogy egyes lootboxok valós pénzben számolva mennyibe kerülnek. Ahogyan azt is fel kell tüntetni, hogy az ilyen szerencsecsomagokkal milyen valószínűséggel nyerhetőek el bizonyos tartalmak. Ennek alkalmazására egyébként a közelmúltban volt is egy példa, amikor az EA a FIFA 22 Ultimate Team játékmódjának kinyitható játékoscsomagjai lehetséges tartalmát elkezdte feltüntetni.

A játékok mellett azonban az influenszerek, az online tartalomgyártók is kimeríthetik a megtévesztő kereskedelmi gyakorlat fogalmát, ha nem tüntetik fel jól láthatóan, ha egy tartalom ilyen „kereskedelmi elemmel” is bír – erről bővebben a GameStar cikkében tudhattok meg többet.

Mr. Bean is bekerült a Cyberpunk 2077-be, aminél jobbat ma már tuti nem látsz

 

https://leet.hu/akcioeso/

×