A Valorant egyik fejlesztője értékes mérésekkel szolgál.

Az elmúlt években sokat fejlődtek a játékosokat segítő perifériák. Manapság már szinte lehetetlen rossz szenzorral ellátott egeret kapni, a billentyűzeteknél gyakorlatilag végtelen kapcsoló és kialakítás között válaszhatunk, míg a monitoroknál is már szinte alapértelmezett a magas képfrissítési ráta, egyre lejjebb kúsznak a 144 Hz-ces monitorok árai.

Mindezeket annak érdekében vásárolják a játékosok, a kényelmi (megfelelő egérforma megtalálása) vagy élvezeti (folyamatosabb kép) értékek mellett, hogy minél gyorsabban reagálhassanak az online játékokban, így előnyt szerezve a többiek előtt. Ám az is régóta kiderült, hogy a hardveres oldal mellett a szoftveres és játékspecifikus beállításokra is oda kell figyelnünk, hogy a legtöbbet kihozhassuk magunkból és a számítógépünkből. Marcus Reid, a Valorant egyik fejlesztője az Nvidia hardveres mérőeszközének segítségével és rengeteg játékbeállítás alapján kitapasztalta, hogy melyek lehetnek a tökéletes opciók. A Valorantban tapasztaltakat a játékspecifikus beállításokon kívül más játékokra is alkalmazhatjuk, főleg, hogy a játék alatt futó Unreal Engine 4-et is sok más cím használja.

Nézzük is a mérések eredményét és a tapasztalatokat!

FPS és képfrissítés – Melyik fontosabb?

Marcus a mérései során arra jutott, hogy a monitorunk képfrissítése jobban számít a képkockáknál, ha a leggyorsabb reagálás a cél. Ha 240 Hz-es monitoron az FPS-ünket 144/60 képkockára állítjuk, akkor nem veszítünk annyit, mintha a monitor képfrissítését tekerjük le erre az értékre. Ha egy kicsit elrugaszkodott példával akarjuk meggyőzni magunkat: kellemesebb input lag értéket kapunk 60 FPS – 240 Hz felállásban, mint 480 FPS – 60 Hz konfigurációban. Ettől függetlenül a legjobb a kettő ötvözése, magas FPS, magas képfrissítés:

Nvidia Reflex

Manapság rengeteg játékban megtalálhatjuk az Nvidia Reflex névre hallgató fejlesztését. A céljuk az volt, hogy tovább faragjanak az input lagon, így jobb reakcióidőt elérve. Bekapcsolásával nem ártunk, ám olyan hatalmas különbségekre nem kell számítanunk. Alacsony FPS-el rendelkező játékosoknál többet segíthet, mint azoknál akik erős hardverrel rendelkeznek.

Ablakmód

A játékok manapság három lehetőséget adnak arra, hogy milyen módban futtassuk a játékok ablakait. Teljes képernyő (Fullscreen), teljes képernyős ablakos mód (Windowed/Borderless Fullscreen) vagy sima ablakos mód (Windowed). Itt meglepő eredmény született, leginkább ami a különbségeket jelenti. Azt azért lehetett sejteni, hogy a natív Fullscreen a legjobb, de ilyen értékekre Marcus sem számított. Egyértelműen a Fullscreent kell választanunk, a többinél talán még szabadszemmel is érezhető különbségek lehetnek a teljes képernyőhöz képest.

Összefoglaló

 

Több fenti állítást már régóta lehetett sejteni, de pontos mérésekkel eddig még nem sokan szolgáltak. Örömteli, hogy a Valorant egyik fejlesztője saját idejét áldozta erre, hasznos tanácsokkal ellátva nem csak a játék közösségét. A tanácsok összefoglalva és néhány aprósággal kiegészítve:

  • Használjunk natív Fullscreent
  • Ne használjunk semmilyen *syncet, de V-Syncet főleg ne
  • Ha a játékban elérhető a Reflex funkció, kapcsoljuk be mindenképp
  • Képfrissítés > FPS, de természetesen csak bizonyos keretek között
  • Érdemes alacsonyan tartanunk a grafikai beállításokat

https://leet.hu/samsung/

×