Bármennyire is furcsa, az első Doom játék 2022-ben játszódik, de mit is jelent ez a jelen korunkra nézve?

Az eredeti Doom 30 éve jelent meg, hiszen 1993-ban adta ki az id Software. Az első belső nézetű lövöldözős játékok (FPS-ek) egyike, s újításaival fontos mérföldkőnek számít nemcsak a műfaj, hanem általában a számítógépes játékok történetében is. Ál-háromdimenziós grafikája kimagasló minőségű volt megjelenésekor és úttörő szerepet játszott a többszemélyes játékmódok elterjedésében.  A GameSpy 2004-es szavazásán az iparág szakértői minden idők legjobb játékának választották.

A játék története 2022-ben játszódik.

 

A játékos egy névtelen tengerészgyalogost alakít (Doomguy), akit a Marsra küldenek, hogy ölje meg a rangelső katonatisztet, mivel egy értelmetlen mészárlást rendelt el a bolygón. A katonatiszt a UAC-nek (Union Aerospace Corporation, magyarul „Egyesült Űripari Vállalat”) dolgozik, amely egy katonai egyesület és titkos teleportációs kísérletekkel foglalkozik a Mars holdjai között (Phobos, Deimos). A főszereplőt egy jelentéktelen biztonsági szolgálatba állítják, ám hamarosan valami hiba történik egy teleportációs kísérlet folytán és különböző teremtmények jönnek elő a pokolból a teleportkapun keresztül. A katonai védekezés kudarcba fullad, nem tudják megállítani az inváziót és a bázist hamarosan uralmuk alá vonják a démonok. A Marsról kiküldik a UAC csapatot a Phobosra, hogy megvizsgálják az incidenst, de a rádiókapcsolat megszakad és csak egyetlen túlélő marad hátra, mégpedig maga a játékos, akinek egyetlen feladata maradt hátra: kijutni ebből a pokolból.

A játék idővonala azonban sokáig nem volt ismert, csak a SNES Doom kézikönyve alapján tudhatjuk a 2022-es dátumot. Ez aztán megjelenik a PSX verzió kézikönyvében is. Ez persze nem feltétlen jelenti a kánont, ugyanakkor érdekes gondolat. Ha a Doom 2022-ben játszódik, akkor a sorozat főhőse a Facebookon és a Twitteren nevelkedett. Talán még TikTokja is volt.

 

A lényeg viszont az, hogy érdekes módon akkoriban nagyon modernnek képzelték a jövőnket. Bár valóban egyre fejlettebb a világ, más bolygók meghódítása még messze van.

A Doom viszont fontos mérföldkő, hiszen a népszerűsége elősegítette a játékos-szubkultúra elterjedését, továbbá nagy hatással volt a játékiparra is, ami az 1990-es évek közepétől a Doom hatására fedezte fel igazán az FPS műfajt. Sok kritika szerint a játékot nagymértékű erőszakosság jellemezte megjelenésekor, s addig, míg meg nem jelent, sohasem volt ilyen a videójátékok körében.

Te játszottál vele?

Ezt láttad már?

Sikerek és botrányok – A játékipar legmegosztóbb személyiségei

 

https://leet.hu/akcioeso/

×