8 olyan elképesztő, de apró részlet, ami mellett a játékosok túlnyomó többsége simán elsiklik.

Hosszasan és sokat lehetne vitatkozni arról, hogy mennyire és milyen mértékben kell részletesnek lennie egy játéknak, vagyis inkább mennyire érdemes, hiszen ha azokat sokszor „senki” nem veszi észre, akkor tulajdonképpen fölösleges volt őket lefejleszteni.

Nos, én úgy gondolom, hogy egy játék autentikusságához, átélhetőségéhez nem keveset tesznek hozzá olyan apróságok, melyek sokaknak már díszleten kívülinek hatnak. Legalábbis egy élő-lélegző világ megalkotásához elengedhetetlenek a részletek, jól tudja ezt például a Rockstar Games és a Naughty Dog is. Nem olyan csoda, hogy pont az ő alkotásaikat emelték a lehető legmagasabbra, és játsszák azokat a legtovább is úgy, hogy évekkel később a sokadik újrajátszás után is akadnak még olyan dolgok, amiket az ember akkor lát először.

Ilyen nyolc teljesen fölöslegesnek ható, ámde a játékot nagyon élővé varázsoló részletet gyűjtöttem össze, amiket könnyen lehet, hogy észre sem vettetek ezelőtt.

1. Metal Gear Solid 2 – az olvadó jégkockák

 

Sokan nem teljesen értik Hideo Kojimát, és persze nem is mindenkinek ajálhatóak az alkotásai. Azt viszont senki nem vitathatja el tőle, hogy alkotásai a maguk nemében igazi mesterművek, melyek több évtizeddel sem veszítenek fényükből.

A Metal Gear Solid sorozat második számozott felvonása 2001-ben, idestova már 20 éve jelent meg még PS2-re. a korabeli technológia viszont nem gátolta meg a mestert abban, hogy ennyi idő távlatából is hüledezzünk annak oktalan részletességén.

A játékban ugyanis a jégkockák valós időben olvadnak el.

2. A Skyrim hangyái

 

A Skyrim majd 10 éve méltán vonulhatott be a valaha készült legjobb RPG-k, illetve játékok történelemkönyvébe, amely egészen kivételes mélységével végtelen mennyiségű szórakozást nyújthat mindenki számára.

Persze az Oblivion után nem is nagyon volt kétséges, hogy a soron következő The Elder Scrolls is egy mestermű lesz (bár a Bethesdánál sosem lehet tudni, khm, Fallout 4/76). A nagy múltú Bethesda pedig nem bízta a véletlenre a játék funáját sem, aminek bizony szerves részét képezik a hangyák is.

Ezt annyira komolyan gondolták, hogy a dolgos rovarokat külön programozták, akiknek napi rutint és útvonalat is adtak.

3. A Shenmue valódi időjárása

Shark Attack Online: Underrated Video games: Shenmue

A Shenmue 1999-ben igazi játéktechnológiai mérföldkő volt, de ez is volt a minimum, hiszen abban az időben rekordmennyiségű összegből készült el. A játék maga nem lett nagy siker, annak ellenére, hogy egyébként egy egészen egyedi és zseniális alkotást tisztelhettünk benne.

A Shenmue világa tényleg élt. Az NPC-knek napi rutinjuk, feladatuk volt, a játék tele volt felfedezni valóval és minijátékkal, változó napszakokkal és dinamikusan változó időjárással, mindezek tetejébe pedig még remekül is nézett ki. Emlékeztetőül: 1999-et írunk éppen, és a Dreamcastre jelent meg.

A játék cselekménye 1986-ban egy tényleg létező városkában, Yokosukában játszódik, viszont! A második végigjátszás alkalmával lehetőségünk van az időjárás dinamikáját is kiválasztani, és most kapaszkodj meg:

végigvihetjük úgy is a játékot, hogy a valódi 1986-87-es Yokosuka datált időjárása köszön vissza benne.

4. Max megtanul zongorázni

 

A legnagyobb bánatomra Max harmadik eljövetelét már nem a Remedy készítette, hanem maga a Rockstar Games, de hát zsenitől zsenihez, szóval nem volt sok félnivaló. A Max Payne 3 egy igazi akciójáték remekmű, ami ugyan kicsit elüt az előző etapoktól, a mai napig rendkívüli szórakozás.

Nos, ezt majd döntsétek el, hogy apró részlet, vagy inkább easter egg, de Max a játék során megtanulhat zongorázni.

Billentyű virtuóz ugyan nem lesz, de ha minden fellelhető zongorához odamegyünk és játsszunk rajta, akkor az utolsón már egészen szép dallamokat lesz képes megszólaltatni kedvenc gyógyszerfüggő tömeggyilkos ex-zsarunk.

5. A Red Dead Redemption lovainak heréi

Hey guys, I recently just discovered something fucking hilarious! In Red Dead Redemption 2 (the greatest game ever made, because it was developed by Rockstar) your horse's balls SHRINK in cold weather

A Red Dead Redemption 2 messze az egyik legrészletesebb játék, ami valaha készült. Nyilván az lett, hiszen a Rockstar istállójából szaladt ki, ők pedig nem spórolnak a részletekkel.

Rengeteg dolgot ki lehetne emelni, de egyikből sem lett akkora mém, mint a játék lovainak heréiből. Már a megjelenés előtt nekiláttak a poénok gyártásának a vicceskedők, pedig akkor még nem is tudtak semmit. A fejlesztők ugyanis az autentikusság zászlaja alatt dinamikus herezsugorító technológiát is bevetettek, aminek hála a lovak férfiasságának éke a környezet hőmérsékletének változására valósághűen reagálnak.

Vagyis hidegben hajlamosak összemenni.

6. 2077 gitárvirtuóza

 

A Cyberpunk az ígéreteit megszegő évtized csalódásaként vonul be a videojátékok történelemkönyvébe, függetlenül attól, hogy egyébként egyáltalán nem egy rossz játék. A CD Projekt Red viszont olyan magasra tornázta az elvárásokat, hogy azokat akkor sem tudta volna megugrani, ha egy hasonló minőségű játékként jelent volna meg, mint amilyen a The Witcher 3 lett a megjelenése után egy évvel.

Pedig részletességében egyáltalán nem marad el attól, sőt, egészen elképesztő dolgokra lehetünk figyelmesek Night City szerte – már ha kellőképp nyitva tartjuk a szemünket. Egy gitározó ürge persze önmagában nem egy nagy dolog, hiszen tucatnyi játékban láthatunk ilyet, de csak nagyon kevésben (Last of Us 2) úgy, ahogyan itt.

A gitárokon ugyanis tényleg az NPC-k játszanak, de legalábbis nagyon úgy tűnik. A pengetés és a húrok pontos lefogása teljesen igazi, amit ha megpróbálsz leutánozni, akkor pontosan azt a dalt kapod, amit ott hallhatsz.

7. Metal Gear Solid 5 testszagos Snake

 

Ismét Kojima, ismét egy teljesen érthetetlen „fícsör”. Az MGSV a japán mester utolsó játéka a Konami berkein belül, és bizony ez is lett a koronaéke az ottani munkásságának. A játék egyik remek pontja a Mother Base volt, ahol bizony lehetőségünk volt fürdeni is. Mint kiderült nem véletlenül, hiszen Snake a környezeti hatásokra koszolódott, és szagosodott.

Néha pedig annyira el tud fajulni a dolog, hogy a saját embereinkre hozhatjuk a hányingert, pusztán a testszagunkkal.

Mindez folyamatos tisztálkodással elkerülhető lenne, de egészen biztos, hogy ezzel a furcsa és fölöslegesnek ható mechanikával sokan találkoztak a végigjátszás során.

8. Repülő fogak

All Takedowns Compliation (All Melee/Stealth/Combat Moves) - The Last of Us Part II (PS4 Pro) - YouTube

A listánk legfrissebb alkotása, egyenesen a zseniális Naughty Dog boszorkánykonyhájából. A csapatról köztudott, hogy megszállottjai a részleteknek, aminek eddigi legnagyobb hírnöke a The Last of Us második része. Az ebben a műremekben fellelhető apróságokkal egy másik listát is meg lehetne tölteni, most viszont csak egyet hoztam, amit könnyen lehet nem nagyon vettetek észre.

A TLOU2 húsbavágóan élethű, az erőszakosság ábrázolása pedig sokszor tényleg mellbe tudja vágni az embert. A csapat viszont nem csak a lövöldözésnek szentel kiemelt figyelmet, hanem a pusztakezes harcnak is, ami még sosem volt ennyire brutális.

Na de az már keveseknek tűnhetett fel, hogy egy-egy jól irányzott ütés simán kirepíti az ellenfelek fogait, vagy törheti azokat darabokra.

Ez lenne hát a nyolcas lista azokról az apróságokról, melyek fölöslegesek ugyan, de nagyban hozzájárulnak egyes játékok élettel és lélekkel való megtöltéséhet.

Igaz, tervezek még legalább egy ilyen listát összeállítani, de ha te is tudsz hasonló egészen elképesztő, de fölöslegesnek ható részletet, akkor azt mindenképpen írd meg kommentben!

Ezt is érdemes elolvasnod:

8 híresség, akik kiverték a hisztit, mert viccet csinált belőlük a South Park

×