Nagyon úgy tűnik, hogy mégis kifizetődőbb megvenni a játékok lemezes kiadását, ugyanis a digitális boltok kvázi bármikor törölhetik a profilokat, mindegy, hogy mennyi játék van rajta.
Érdemes nagyon vigyázni, ugyanis mint kiderült, szinte bármelyik játékos platform és digitális bolt kvázi bármikor és bármiért törölheti a játékosok profilját, függetlenül attól, hogy mennyit költött róla játékokra, vagy más egyéb kiegészítő tartalmakra.
Egy Tor nevű norvég játékos a PCWord-nek nyilatkozva mesélte el, hogy valamivel több mint egy év kihagyás után idén nyáron újra be szeretett volna jelentkezni a Ubisoft-fiókjába, csakhogy egyszerűen nem volt rá képes. Azonnal fel is vette a kapcsolatot a Ubisoft ügyfélszolgálatos kollégáival, akik elmondták neki, hogy a profilját lezárták és inaktiválták.
A legérdekesebb azonban az volt, hogy a néhai fiókjának jelszavát képesek voltak visszaállítani neki, de a játékkollekciója úgy, ahogy van, teljesen hiányzott róla. Ez már csak azért is fájó, mert a játékosnak elvileg a Ubisoft legtöbb sorozata szinte végig megvolt, melyekért nem kevés pénzt fizetett a francia vállalatnak, akik most mindent elvettek tőle.
A portál a történet után megkereste a Ubisoftot, ami azt mondta, hogy soha semmilyen esetben sem töröltek játékosprofilokat. A probléma ezzel csupán az, hogy Tor – némi kutakodás után – rábukkant egy emailre, amit a vállalat küldött neki, és egészen konkrétan leírják neki,
hogy inaktivitás miatt hamarosan teljes törlésre kerül a fiókja.
Kép: PCWorld
A PCWorld kis utánajárással rábukkant további játékosokra, akik szintén kaptak hasonló üzenetet a vállalat nevében, de azt hitték, hogy spam és/vagy csalás az egész, hiszen ők is pénzt költöttek a profiljaikról, ergo elképzelhetetlennek tartották, hogy inaktivitás miatt tényleg töröljék őket.
Nos, második megkeresésre és a bizonyítékok fényében már a Ubisoft is elismerte, hogy valóban történtek ilyen turpisságok, de csak azért, hogy eleget tegyenek az európai GDPR adatkezelési törvénynek. Sőt, egészen konkrétan még a felhasználási feltételekben is leírják, hogy
„A Fiókját és egy vagy több Szolgáltatás vagy a Szolgáltatások egy részének használatára vonatkozó képességét bármikor, automatikusan és saját belátásunk szerint felfüggeszthetjük vagy bezárhatjuk… ha a Fiókja több mint hat hónapja inaktív.”
Továbbá még azt is igen konkrétan leírják, hogy ha inaktiválnak egy fiókot, akkor nem kötelesek jóváírni semmilyen tételt a korábbi vásárlások után. Érdemes azonban kiemelni, hogy erre kizárólag akkor kerülhet sor hivatalosan, ha egy játékosprofilba nagyon régóta nem léptek be, és erről a vállalat ki is küldött az érintettnek egy figyelmeztető üzenetet.
A portálnak egy videojátékokra szakosodott ügyvéd, Ryan Morrison is nyilatkozott, aki azt mondta, hogy ezek a cégek, akik tulajdonképpen digitális szolgáltatásokat nyújtanak, bármit megtehetnek a felhasználókkal és a tartalmakkal. A szakember szerint a játékos cégek bármikor törölhetik a játékosok fiókjait, a visszatérítéssel pedig azért nem kell élniük, mert a fizikai-lemezek kiadásokkal ellentétben digitálisan valójában nem megvásároljuk a játékokat, hanem licenceket kölcsönzünk. Ezt a licencet pedig bármikor visszavonhatják.
Ezzel szemben a Valve és az Epic Games elmondták, hogy ugyan élhetnek korlátozásokkal, de soha nem inaktiválják vagy törlik azokat a profilokat, melyekbe régóta nem lépett be senki. A Steam ehelyett szimplán csak nem veszi bele őket a statisztikáiba.
Érdemes tehát figyelni az emaileket, ha bármi miatt is kihagyásra kényszerülnénk. Ha bármilyen játékoscég hasonló emailt küld, akkor érdemes belépni a profilba, ami elméletben elegendő ahhoz, hogy végül ne kerüljön törlésre.
Steamen úgy veszik a Game Pass játékokat mint a cukrot, de óriásit ment a Cyberpunk is