Másfél év várakozás után a PC-s játékosok nem kapnak grafikai beállításokat és széles körben jelentkező akadozást tapasztalnak egy túlárazott csomagban.

Idén nyáron a Square Enix kiadta a Final Fantasy 7 Remake frissített változatát PlayStation 5-re, amelyet a Digital Foundry „lenyűgöző frissítésnek” nevezett – mindenhol frissítette a textúrákat, átdolgozta a világítást, és a 4K 30 FPS opció mellett egy új 60 FPS-es teljesítménymódot is kínált. Mindkettő sziklaszilárd volt.

Hat hónappal később a Square Enix végre PC-re is elhozta az FF7R-t, és valami nagyon rosszul sült el. A PC-s portból nem csak, hogy gyakorlatilag minden olyan grafikai opció hiányzik, amit egy csúcskategóriás PC-s kiadástól elvárnánk, de egyes rendszereken akadozás is tapasztalható.

A borzalmas talán túlzás – az igazán borzalmas PC-s portokkal ellentétben az FF7R nem omlik össze, vagy nem mutat game-breaking hibákat, amiket mi láttunk. De 70 dollárért a szűkös grafikai lehetőségek egy ilyen méretű és költségvetésű játékban igazi piros zászlót jelentenek.

Íme minden beállítás a PC porton.

Nincs változtatható framerate opció, nincs mód az anti-aliasing finomhangolására, a VSync bekapcsolására, vagy az olyan effektek, mint a motion blur szabályozására. A port nem teszi lehetővé a felbontás skálázását sem, ami ma már gyakori opció a képminőség és a teljesítmény kiegyensúlyozására.

Konzolokon a Final Fantasy 7 Remake dinamikus felbontás skálázást használ az egyenletes FPS fenntartása érdekében, ami azt jelenti, hogy a felbontásod 1440p-ről 1080p-hez közelebbi felbontásra csökkenhet a csata hevében, hogy a 60 FPS-t fenntartsd. A PC-s port is ezt teszi a beállított framerate-cél alapján – és nem ad lehetőséget a kikapcsolására. Ez egy igazán bizarr opció, amit a játékosokra kényszerítenek, és úgy tűnik, hogy ez lehet a forrása az FF7 Remake teljesítményproblémáinak is. Már van egy mod a dinamikus felbontás kikapcsolására.

 

Amikor a Square Enix néhány évvel ezelőtt a Final Fantasy 15-öt PC-re portolta a saját fejlesztésű motorjával, időt és figyelmet fordított arra, hogy a PC-s port megfelelő legyen. Sokkal több lehetőséggel rendelkezett. Bizonyára, ha a Square Enix ezt 2018-ban a saját motorjával meg tudta csinálni, akkor 2021-ben ugyanezt meg tudja tenni az Unreal Engine 4-gyel is, egy olyan technológiával, amelyet számtalan PC-s játékban használtak már.

Úgy látszik, hogy a konzol elérhetősége befolyásolja a PC-s élményt, ami valóban szomorú, hiszen a játék 70 dollárba (kb. 23 ezer Ft) kerül.

Viszont lehet ezt érdemes kipróbálni.

Tölthető a realisztikus Siege és a SWAT játék, a Ready or Not

https://leet.hu/samsung/forrás: PCGamer

×