Vége a LoL-ban a high damage metának, de lesz egy kis bibi
A League of Legends nagy sebzést jelentő módszere megváltozik a 12. szezonban, de ne számítsunk „tank-metára”.
A League of Legends nagy sebzést jelentő módszere megváltozik a 12. szezonban, de ne számítsunk „tank-metára”.
A League of Legends nagy sebzést jelentő módszere megváltozik a 12. szezonban, de ne számítsunk „tank-metára”.
A Riot a jövőben szeretne kicsit alakítani a sebzésen, tekintettel arra, hogy a high damage igen sok fejtörést okoz egyes játékosoknak. A League of Legends meglehetősen pörgős játék lett az elmúlt néhány évben. A rúnák felújításától a 11. évad elemeinek átdolgozásáig úgy tűnik, hogy minden szezonban nő a sebzés mértéke – és alig van módszer annak megállítására.
Ez a 12. szezonban megváltozhat.
A másodperc törtrésze alatt haló carry-kről készült klipek vírusként terjedtek el az utóbbi időben. A Riot azonban meg akarja változtatni ezt a nagy sebzést okozó metát a League of Legends 12. szezonjában, több counterplay-t adva a játékosok kezébe.
Egy december 16-i blogbejegyzésben a vezető játéktervező, Bryan ‘Axes’ Salvatore felvázolta, hogy 2022-re az egyik elsődleges cél a burst damage csökkentése.
„Szeretnénk izgalmas játékmenetet nyújtani azzal, hogy a döntéseknek van komoly tétje, de azt is szeretnénk biztosítani, hogy a küzdelmek észszerűek és érthetőek legyenek, és továbbra is lehetséges legyen a counterplay” – mondta Salvatore. „Még nagyon az elején járunk dolognak, de meggyőződésünk, hogy a killek néha túl gyorsan és túl gyakran történnek.”
„El akarjuk kerülni, hogy a játékmenetben olyat dolgokat tegyünk, amik nem igazán számítanak. Ez akkor fordulhat elő, ha a burst damage olyan nagy, hogy érdemes hosszabb ideig távol maradni az ellenséges bajnokoktól. Ezért vizsgáljuk most ezt” – tette hozzá Salvatore a Redditen.
A Riot belső tesztelése során 20%-kal csökkentette a sebzést, és ugyanannyival a healinget és az shieldinget. A teszt során Salvatore azt tapasztalta, hogy „a tankok túl OP-k lettek”, míg a burst mage-ek háttérbe szorultak. Ezért ezt még egy kicsit optimalizálják.
A lényeg tehát az, hogy a nerf után senki ne számítson tank-metára sem. Nerfelik a burst damage-t, és esélyt próbálnak adni a törékenyebb célpontoknak, hogy felvegyek ellenük a harcot.
Bár a League of Legends 12.1-es frissítés részleteit még nem tudjuk, valószínű, ezek a változások apránként kerülnek be. Neked hogy tetszik az ötlet?
Meg sem jelentek, de máris bányásznak a következő generációs videókártyákkal?