A PC már ezer halált halt. Visszatekintés az évtized legrosszabb jóslataira hobbink elmúlásáról.

A PC halálhíre a 2000-es években rendkívül gyakori volt, és ebben az évtizedben is folytatódott. Mi ölte meg a PC-s játékokat az elmúlt 10 évben? A konzolok. A kalózkodás. A DRM (Digitális jogok kezelése). A laptopok. Az okostelefonok. Loot boxok. Kiskereskedelmi értékesítés. Digitális értékesítés. AAA játékok. Nincs jó játék! Mindezeket okolták a PC haláláért.

Nos, ez nem meglepő számunkra, de a PC-s játékok még mindig itt vannak, és maradnak is – bár ezt nem tudhattad abból, amit most olvasni fogsz.

Íme 7 alkalom, amikor a PC-s játékok „meghaltak” az elmúlt 10 évben.

2009

Gizmodo: Viszlát PC, szar vagy

„Még évekig rengeteg asztali gépet fogsz látni, ha nem is az emberek otthonában, de a nagy bevásárlóközpontokban. Hallani fogsz híreket a legújabb, legjobb grafikus kártyákról, asztali processzorokról és hasonlókról. A rajongók és a rajongói oldalak ugyanolyan lelkesek és fanatikusak maradnak, mint eddig. Ezek azonban már csak elmaradott mutatók, egy halott számítástechnikai eszménykép mögött.”

Egy cikk, amely szerint az asztali számítógépek eladásai csökkentek, a laptopoké pedig nőtt, valamint az NPD (Piackutató) egy másik jelentésének félreértelmezése (amely nem tartalmazta a digitális játékeladásokat) elég volt ahhoz, hogy kijelentsék: az asztali számítógépeket örökre eltörölték.

2010

Kinect alkotó: „…már szinte senki sem játszik PC-n FPS játékokat.”

A Game Informernek nyilatkozva Kudo Tsunoda, a Kinect alkotója szerint a lövöldözős játékoknak vége a PC-n. „A Halo fantasztikus munkát végzett azzal, hogy egy first person shootert kizárólag konzolra épített, és most már alig játszik valaki first person shootereket PC-n. Minden a konzolról szól.”

Mint tudjuk, PC-n rengeteg FPS játék van, és rengetegen játszanak velük konzolokon is. Mintha az emberek két különböző platformot is használhatnának ugyanarra a dologra anélkül, hogy az egyik platform borzalmasan elhalálozna. Ami a Kinectet illeti, úgy tűnik nem voltak pontosak a jóslások.

2011

Cinema Blend: Hivatalos: A PC-játékok haldokolnak

Bármennyire is szeretnének a PC-s játékosok védelmére kelni szeretett rigjeiknek, tornyaiknak és felhőkarcolóiknak, amelyeken annyi nafta fut keresztül, hogy egy kisebb háztömböt is elláthatnának energiával, ideje beismerni azt, amit sokan közülünk már eddig is tudtak: a kiskereskedelmi PC-s játékok haldokolnak.”

Ez egy PricewaterhouseCoopers jelentésen alapult, amely szerint a kiskereskedelmi PC-s játékok az egyetlen olyan szegmens, amely nem növekszik és, hogy az emberek kalózkodnak a PC-s játékokkal. Ez egy furcsa cikk, mert igen, a kiskereskedelmi vásárlások csökkentek, míg a digitális terjesztés növekedett. Úgy tűnik, nem mindennel számoltak.

2012

Így ér véget a PC gaming… Nem nagy durranással, hanem suttogással

„Így hal meg a PC Gaming; lassan tönkreteszi az egyre növekvő konzolpiac, amíg egyszerűen nem lesz okunk arra, hogy minden pénzünket egy új grafikus kártyára költsük. Ez nem fog egyhamar bekövetkezni, és nem is azonnal, de már elkezdődött, és nagyon sokba fog kerülni, hogy megállítsuk.”

Melodráma és pontosvesszők? Szép. A kalózkodás, a konzolok népszerűsége és a PC-k egységességének hiánya mind-mind szerepelnek itt okokként, de a főbb feltevés az, hogy a Blizzard kiadta a Diablo 3-at konzolra, és így elhagyta a PC-ket, ha lassan is, de a PC gaming el fog pusztulni.

2013

Gameskinny: „A kalózkodás megöli a PC-t” – A játékfejlesztők a PC-játékok komor jövőjét jósolják

„A kalózkodás láthatóan semmit sem zavar, és mégis, ha a játékosok nem lépnek, a PC-s játékok ugyanoda juthatnak, mint a Mac-eken – szinte nem is léteznek.”

Ez egy olyan fejlesztőktől származó idézet, aki szerint a kalózkodás veszélyezteti a PC-s játékokat. Kétségtelen, hogy a kalózkodás nagy probléma volt (és még mindig előfordul), de az biztos, hogy soha nem fenyegette a PC-s játékok pusztulását.

2015

Wired: Nem, tényleg, a PC haldoklik és nem jön vissza

„Nemrégen elkezdtünk hallani néhány hangot, amely a végzet dobolása ellen szólt. Nem, a PC-k nem voltak halottak. Talán még vissza is tértek. Nos, mégsem.”

Mire is következtethetünk egy olyan jelentés alapján, amely szerint az Apple sok iPhone-t adott el, míg a PC-kből a vártnál kevesebb fogyott? Azt, hogy a PC-k haldokolnak, és ezúttal (az összes többi alkalommal ellentétben) nem fogják feltámasztani. Mert senkinek sincs számítógépe és telefonja. Vagy az egyik, vagy a másik.

2019

MarketWatch: Vélemény: A PC-játékok hanyatlásnak indultak, és megérdemlik

„A modern PC-s játékok ismétlődőek, politikailag korrekt történetszálakkal vannak beszorítva és szerencsejáték-automatákhoz hasonlítanak.”

Ez az egész „régen az én időmben” hozzáállás, hogy a játékok már nem olyan jók, mint régen, csak egy nosztalgia érzés. Az író a jelenlegi játékokat derivatívnak nevezi, a Fortnite-ot pedig PUBG-klónnak bélyegzi, ami nevetséges (minden műfajban csak egy játéknak kellene lennie, úgy tűnik). Egyetértek azzal, hogy a loot boxok nyilvánvalóan nagy problémát jelentenek, de a játékosok (sőt, több kormány is) felléptek ellenük , és a loot boxok nyilvánvalóan nem fogják a PC-s játékokat a süllyesztőbe juttatni.

Szóval. A PC-s játékoknak különböző problémái és hiányosságai vannak, és lesznek is. Mint szó szerint minden más a világon, ez sem tökéletes. De ha egy tanulságot akarsz levonni abból, hogy évtizedeken át azt jósolták, hogy a PC-s játék hanyatlik, haldoklik vagy halott, akkor itt van ez a tanulság: nem volt, nincs és nem is lesz.

Azért még mindig vicces, hogy ennyi év után is hallani ezeket a vitapontokat, főleg a konzol vs PC vitákat.

 

https://leet.hu/samsung/

×